Skrevet av Emne: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX  (Lest 3317 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« på: On.,15,Juni,2016,23,51 »

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #1 på: Fr.,17,Juni,2016,22,36 »
Ja det er det sette jeg har,  jeg synes det ble en helt ny bil å kjøre med både uten last og med fullasta bil og henger med scooter på. På de dårlige veiene i finmark hvor jeg tidligere trodde bilen skulle riste i filler, og jeg slo ned på bumpstop'n ofte, flyter den meget bra over det meste. Har ikke fått testet ut så mye offroad, men det ble ihvertfall ikle dårligere med litt løft.

Utlogget Pit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #2 på: Lø.,18,Juni,2016,07,47 »
Takk for svar Tdynna.

Noen spørsmål vedr. monteringen av hevesettet.
Monterte du dette selv?
Om så...var der noe en måtte være spesielt oppmerksom på?
Trengte du noen deler utover det som fulgte med i settet fra NOMAX?
Tok du firehjulskontroll i etterkant?
Godkjenning hos BT var uproblematisk?

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #3 på: Lø.,18,Juni,2016,09,07 »
Monterte det selv. Det er ikke noe problem om du klarer å skifte dekk på bilen og skjønner at du må stramme til ting med moment og ikke på sånn cirka godt nok opplegg, så klarer du detta ;D
Bruksanvisningen som fulgte med er OK, men se på f.eks teraflex sine videoer på YouTube så skjønner du dere hva du må tenke på og hva du må huske. Er feks. veldig kjedlig og rive av en bremse slanger eller en ledning til abs'n.
Det følger ikke med lengere stag til swaybar/stabiliserings stagene foran eller bak. Er det jo delte meninger om du trenger og bytte de med kun 2" løft. Jeg hadde et par fra teraflex og synes geometrien ble litt bedre. Så husker jeg ikke om nye fester til bremserørene bak var med eller om de å fulgte med i sette fra teraflex, men det er en fordel og flytte det litt så slangen ikke blir så stram ved full flex.
Du må ha firhjulskontroll og vise dokumentasjon på det sammen med tuv papirene for å få det godkjente en hos bt.
Husk at tuv papirene er kun på tysk og BT mannen kan be om å få de på norsk eller engelsk. Han jeg møtte skjønte ikke et ord tysk, men han var løsningsorientert og sammen tydet vi hvilke nummer som hørte til hvilken demper, spiralfjær og hvor de skulle sitte under bilen. Han sa et hvis du møter en som er litt vanskelig så nekter han å godkjenne bilen før han har papirene på norsk.

Husk etterstramming etter noen 100 km. Så slipper du at fôringer osv. blir utslitt med en gang.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #4 på: Lø.,18,Juni,2016,20,33 »
Møter du en som krever at du skal få oversatt TUV-papirene så er det han som tar feil. Da finner du en annen trafikkstasjon hvor de kan jobben sin.


Sent from my iPad using Tapatalk
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Pit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #5 på: Sø.,19,Juni,2016,01,18 »
Takk for utfyllende svar Tdynna.

Har registrert at flere har påpekt at en får en liten forskyvning ved å ikke bytte til lengre swaybars. Men har ikke fått greie på hvor mye forskyvning det er snakk om ved enn 2" lift. Målte du det?
Byttet du swauybars-end links også?

Som du sier så inneholder ikke dette hevesettet swaybars og heller ikke nye braketter for bremseslangene. Vet du hvor jeg evt får kjøpt disse delene?


Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #6 på: Ma.,20,Juni,2016,22,22 »
Ja det skal vel ikke være nødvendig med så lite løft men du får kjøpt justerbar trackbar f.eks. Jeg hadde en fest brakett som forskyver trackbaren to"

Det du trenger av ekstra deler får du på alle nettstedene som selger jeep deler eller på eBay.

Utlogget Pit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Erfaringer med 50 mm hevesett fra NOMAX
« Svar #7 på: Sø.,26,Juni,2016,11,18 »
Takker igjen Tdynna.


"2"/50MM TRAIL MASTER LIFT KIT FOR JEEP WRANGLER JK LONG DIESEL"

Noen som vet om det bare er NOMAX som forhandler dette hevesettet her i Norge?
Kan import være et alternativ?