Skrevet av Emne: Rendalsafari/Vestlandsafari.  (Lest 1943 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Rendalsafari/Vestlandsafari.
« på: Ma.,20,August,2007,14,18 »
Både Rendalsafari og Vestlandsafari er verd å få med seg.
I år ligger de to arrangementene vel nære, slik
at det å delta begge steder kan bli vanskelig. Bergensgjengen
er alltid flinke til å ta turen over fjellet for å komme på treff rundt om på østlandet, og
fortjener i større grad å få besøk av oss når de arrangerer turer. Siden Rendalsafari og
Vestlandsafari ligner litt på hverandre, og treffene alltid arrangeres på høsten var vi flere som diskuterte følgende på Rendalsafarien i år: Kanskje bør de to treffene arrangeres annet hvert år, slik at man får tid til å planlegge en skikkelig tur og på denne måten få mulighet til å oppleve begge deler uten å måtte velge det ene eller andre? Det er mange mil å kjøre, og turen over fjellet må planlegges i form av å kanskje ta seg fri fra jobb på fredag for å komme frem uten å være utslitt når selve safarien begynner.
Begge de to treffene ligger forholdsvis midt i landet, slik at det også er lett for de som både bor bor syd og nord å delta her, som i år da to Trøndere tok turen til Rendalen.

Dette er kun et forslag, så fleres synspunkter hadde vært flott å få på bordet.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Rendalsafari/Vestlandsafari.
« Svar #1 på: Ma.,20,August,2007,21,28 »
Hadde jo helt klart vært det beste om man fikk med seg begge to. Ulempen med bare et slik treff på høsten er at om man er uheldig så får man ikke med seg det "ene". Hadde vært bedre om de hadde vært litt mere spred kanskje? Eller fått til rette et realt vintertreff i jan-feb?
Uansett et fint treff i Rendalen, så vil nok savne det om det ikke blir noe neste år ;)
Geir Morten
Orkdal

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Rendalsafari/Vestlandsafari.
« Svar #2 på: Ma.,20,August,2007,22,35 »
Ser helt klart at de ligger for tett i år, dette var ikke vi klar over her før vi så det i kalenderen, og det er vel kanskje litt min feil at vi valgte å ikke flytte dette siden jeg hadde fått ferien min utlagt akkurat til dette treffet...
MEN så er det jo sant at kan en ikke den ene helgen, så har man en ny sjanse helgen etter..

Grunnen for oss å arrangere dette i slutten av august er at da har snøsmeltingen gjort mest for at vi klarer å komme oss lengst innover vidda og uten at været i september blir for kaldt og dårlig igjen....

Min mening er at vi i JCN nå teller noen hundre medlemmer og da skulle det overhodet ikke være vanskelig å få arrangert et slikt fint kjøretreff i to omganger hver høst slik at de som bor på hver sin kant av dette landet har like store muligheter til å få noe av dette med seg!

Vestlandstreffet var jo i utgangspunktet et lokalt treff og er så enkelt lagt opp at vi fint kan endre litt hvis vi får langveisfarende eller forenkle dette hvis det bare blir Bergensgjengen...  Da tar vi det i den nye hagen til Rudi i stedet  ;)

Vi vet jo ellers godt at Jeepene våre her i Bergen er i langt bedre stand enn østlendingene sine siden de ikke tør kjøre over fjellet slik vi alltid har gjort ;D

Og nå blir det sol og allting her i Bergen og 8)
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Rendalsafari/Vestlandsafari.
« Svar #3 på: Ti.,21,August,2007,00,24 »
Sitat
Vi vet jo ellers godt at Jeepene våre her i Bergen er i langt bedre stand enn østlendingene sine siden de ikke tør kjøre over fjellet slik vi alltid har gjort

Mener å huske at det var ei høyt profilert jeep eier med "hull" i bensintanken, ikke regntett jeep som snakket om at denne fjelltpasseringen ikke var noe særlig...  ;D ;)

Men her heller du såpass med bensin på bålet at neste gang så tørr vi ikke annet enn å møte opp :D

Men ser en klar fordel med å splitte disse to arrangementene med litt større mellomrom. Annethvert år kunne vell gått det og, men synes dte hadde vært greit med begge to.

Kattilstorp 1 helgen, Borås andre helgen, Rendal safarien den tredje og avslutte august med Vestlands safarien blir litt mye på en måned ( selv om jeg ikke fikk/får med meg noe av dette  :'( Så skulle jeg ønske at jeg gjorde det!! Neste år.......
« Siste redigering: Ti.,21,August,2007,00,27 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!