Skrevet av Emne: Comanche 88's Comanche garasje  (Lest 5930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #15 på: Ma., 2,Juni,2008,07,58 »
Så veldig bra ut det der.. Blir endel tøffere og mer praktisk med en sånn fanger..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #16 på: To., 5,Juni,2008,15,12 »
Var jo en tur på GP på mandag og jeg må si at bilen fungerte over all forventning. holdt greit følge med Tommy og Jan-Erik  på 35 tommere unntatt de få steden hvor akselavstand og overheng ble for langt. Alt i alt kan man vel si at akselavstanden er ca 50/50 fordel/ulempe.

Nådestøtet for original fangeren ;D klarte faktisk å revne stålet! ny fanger med beskyttelse av plansidene er prosjektert



Midlertidig fix av fanger så jeg kan kjøre til helgen uten å bekymre meg får ødelegge bakre hjørnene på planet, sveiset inn ett skikkelig solid firkantrør på hver side mellom de vertikale avstiverene



Veldig fornøyd med flexen





Litt overmodig akkurat her, kom ikke helt innpå fjellet før bakfangeren la seg nedpå



Jan-Erik prøvde seg på samme sted, han kom helt innpå fjellet men fikk forhjulsløft da han prøvde å kjøre opp



Og til slutt noen flere bilder som jeg synes ble litt tøffe
Takk til Tommy og Jan-Erik for lån av bilder




« Siste redigering: To., 5,Juni,2008,16,00 av comanche 88 »

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #17 på: To., 5,Juni,2008,23,18 »
Fikk montert litt mer greier i dag

Warn Transfer case skid:





Gir litt mere ro i sjelen når man skraper seg over fjellet :)

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #18 på: To.,19,Juni,2008,22,09 »
Mesteparten av kveldene den siste tiden har gått med til å få til en mer permanent løsning på problemet med bakfangeren. Det er ingen som lager offroad fangere til comanche så da var det bare å sette i gang å lage en egen. Planen var som følger, fangeren skulle sitte høyt og tett inntil karosseriet for å redusere problemet med overhenget bak. Jeg begynte med å kjøpe ett firkantrør på 30*100*4mm på tverli sveis i Ski, fikk de også til å lage sjakkel fester fester til meg.
Naken bakende


Jeg brukte de originale fanger festene siden disse virket mer enn solide nok og er festet til ramma i fem punkter, de måtte bare kappes til riktig lengde


firkantrøret ble kappet til slik at det fulgte hellingen på karosserisiden og stakk ca 1 cm utenfor



Kappet noen biter av røret som ble brukt til å lage forhøyninger på siden av fangeren



Jeg måtte kappe litt av den nederste biten på de originale fangerbrakettene siden den originale var såpass mye lavere, derfor laget jeg noen forsterkninger på oversiden



Monterte receiver rør slik at det ligger flatt mot yttersiden av fangeren med låsebolten på baksiden, selvfølgelig sveiset fast på begge sider







Sjakkelfester er også trukket gjennom fangeren og sveiset på begge sider



For å beskytte siden på planet lagde jeg en pappmal som jeg leverte til tverli sveis og fikk de til å knekke til i 4mm stål



Ferdig sveiset



Monterte stag for å stive av sidebeskyttelsen og lakkerte fangeren i halvblank svart. Vurderte å få den pulverlakkert men kom frem til at det ikke var noen vits siden denne kom til å få endel juling, og da er det greit å ha noe man kan flekke på selv



På bilen ;D







Neste prosjekt blir kanalbeskyttere, materialer er allerede handlet inn

Utlogget mac'ern

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 214
  • 1986 JEEP RENEGADE AMC 360
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #19 på: To.,19,Juni,2008,22,13 »
Dette ser veldig bra ut Ole.... !!!
Du er vel klar for å innvie den snart tenker jeg...???!! ;D
JCN medlems nr: 278

Godkjent 4" løft, 2" body, amc 360, 35" hjul

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #20 på: Fr.,20,Juni,2008,10,46 »
Utrolig bra jobba! Denne så utrolig fin ut!

Blir spennende å se hvordan rockslider'ne blir. Vurderer å lage egne til Scrambleren. Hvor fikk du kjøpt materialer? Er det 4mm du bruker?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #21 på: Fr.,20,Juni,2008,14,29 »
takk for hyggelige tilbakemeldinger, dessverre ser det ut til at det blir en stund til jeg får prøvd den ut ordentlig siden jeg mest sannsynlig skal avgårde på jobbreise snart og dermed mister neste GP treff. Materialene har jeg kjøpt på Tverli sveis i Ski. både hovedrøret og sideplatene er 4mm så langt jeg kan huske

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #22 på: Fr.,20,Juni,2008,20,51 »
Bra Ole. Den bilen er bare Uyrolig bra ;D

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Ole H's garasje MJ
« Svar #23 på: Ma., 7,Juli,2008,22,29 »
I dag fikk jeg en ufrivilig test av fangeren. Ble påkjørt bakfra i festnings tunnelen etter at en drosjesjafør konsentrerte seg om alt annet en veien. Han traff XC90n bak meg og sendte denne rett i meg. som dere ser så ble det en del skader i på XC90n, E klassen så en god del verre ut. ingen skader hos meg annet en at skiltet ble bøyd rundt fangeren ;D



Dette er femte gang på like mange år at jeg blir påkjørt bakfra, må vel snart begynne å holde bedre avstand til bilen bak ;D