Skrevet av Emne: Slark i hjul lager fremme  (Lest 2396 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jon

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Slark i hjul lager fremme
« på: To.,19,Oktober,2006,22,35 »
I dag skiftet jeg drivaksel krysset, og de 3 skruene som holder hjul lageret kom greit. Etter å ha montert det hele sammen igjen så synes jeg at det er litt slark i hjul lageret på h/side fremme. Skal det være helt stramt eller er det normalt med en liten slark? Dersom hjul lageret må byttes, leveres det som løst lager eller levers lageret med hele huset?

Har bestilt 2 nye stabilisator stag armer da det viste seg at den ene kulen var hoppet av, Jeepen er gått 83000 km.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Slark i hjul lager fremme
« Svar #1 på: To.,19,Oktober,2006,23,07 »
Sitat
Har bestilt 2 nye stabilisator stag armer da det viste seg at den ene kulen var hoppet av, Jeepen er gått 83000 km.

Har et nytt ubrukt liggende.... 83000km er ikke så galt det tror jeg. Min har gått litt under 70000 og jeg har byttet 3 stk. De orginale er søppel og ikke verdt sin egen vekt i stål engang. Kanseler bestillingen hvis du kan og bestill QDS el fra feks BG Nor eller 4x4 Supply. Hvor handlet du de hen?

Se annonsen min: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=61.0

Sitat
synes jeg at det er litt slark i hjul lageret på h/side fremme.

Slark inn/ut eller opp/ned?

Er det Huben som slarker eller er det skivene som slarker når du dra i dette?
« Siste redigering: To.,19,Oktober,2006,23,11 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jon

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: Slark i hjul lager fremme
« Svar #2 på: Fr.,20,Oktober,2006,11,56 »
Hadde jeg vist at du hadde deler, så hadde jeg kjøpt hos deg. Slarken er opp/ned skal prøve å dra til med en kraftig muttertrekker i kveld, tviler på det hjelper siden lager og hub leveres som en enhet, BGnor har den til 1350,- inkl moms mens Aarnes har den til 1750,- pluss moms. Hadde tenkt å skifte berekulene i samme slengen.

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Slark i hjul lager fremme
« Svar #3 på: Fr.,20,Oktober,2006,12,12 »
Slark i hjullageret, kan kun kureres med å bytte hele uniten. Det hjelper ikke hvor mye du trekker til. Drar du til for mye, så gjør det bare vondt verre. Moment på 36mm mutteren, er så vidt jeg husker 237NM, og du bør ihvertfall ikke trekke til mere enn det.