Skrevet av Emne: WJ 2003/2004 mod. med High Output ønskes kjøpt.  (Lest 3443 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
WJ 2003/2004 mod. med High Output ønskes kjøpt.
« på: Sø.,16,Mars,2014,16,44 »
Trenger tips  ;D

Jeg har hatt min WJ 2001 mod. i 6år nå og da den nå er kjørt snart 200.000 km leter jeg etter en ny WJ med HO motoren på 258HK.
Skal bruke den til daglig, og kjører 20-25.000 i året. Den må derfor være i god stand og helst ikke ha kjørt så langt. Det er vel 2003 og 2004 modeller som har denne motoren.
Ønsker ikke å renovere en hel bil, men heller få tak i et godt utgangspunkt som kan vedlikeholdes for et langt liv.

Jeg har hatt BRC gassanlegg på min egen bil i 150.000km , og dersom jeg kunne funnet en slik WJ med HO motor og gass er det perfekt, men det går greit også uten gass ( men gass er mye rimeligere i det daglige ) ;D
Dersom noen har tips om noen slike biler ønsker jeg svært gjerne å få vite om dem.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
Sv: WJ 2003/2004 mod. med High Output ønskes kjøpt.
« Svar #2 på: Sø.,16,Mars,2014,17,22 »
He..he. Har vært i kontakt med dem allerede i dag.
Tanken med denne strengen var å se om det var flere alternativer der ute før jeg eventuelt slår til på denne.
Syntes den så grei ut både med km og pris. Ingen andre som matcher i hvert fall på FINN.
En lik utgave i Ålesund men lenger km. stand.
Helst skulle jeg hatt gass, for det koster å drifte en slik motor med bensin :'(
Prøvde noen i fjor sommer med denne HO motoren og de er jo artige  ;D ;D

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Sø.,16,Mars,2014,17,26 »
Tror det er bare å slå til før noen andre gjør det, selv om prisklassen er i øvre skikt for WJ/WG da, men bilen er jo i øvre skikt også.
Kanskje noe prutningsmonn?  :P

Slike tilbud fantes dessverre ikke for 5 år siden da jeg kjøpte min 3,1TD.
2004 mod. V8 HO lå som regel fra 300-350.000 den gangen, så jeg betalte ca 200.000 for min, men km.stand var jo kun 84.000 da.

Sjekk denne fra 2009  :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=17379354
« Siste redigering: Sø.,16,Mars,2014,17,38 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Sø.,16,Mars,2014,17,56 »
Ja den var jo fin den.
Mange av annonsene står jo på FINN i månedsvis uten å bli solgt. De endrer jo ikke prisen heller selv om ikke noen vil ha dem.
Tror faktisk at noen av Grand Cherokee 2005-2007 har stått bort i mot 6 måneder nå. De er jo sykt priset i forhold til 2004 modellene. Selv om det var model skifte i 2004/5 synes det drøyt å stige 100.000 bare på en årgang?
Spesielt når den er så gammel allerede.
I fjor vinter stod det en slik WJ 2004 mod med gass til salgs på Voss, og til en grei pris og km stand. Da var jeg ikke klar til å bytte men den stod faktisk lenge den også. Glemte å ta vare på annonsen og reg.nummeret. Angrer i dag  :'(

De gode tilbudene går jo ofte veldig fort.
Sikker ikke så veldig lurt av meg å opprette denne strengen da det helt sikkert er flere der ute i samme ærend som meg.
Har fryktelig lyst på de nyere fra 2010 men må nok ha gammel WJ noen få år til mens jeg venter på at prisen faller.

Men, men, har jo en WJ allerede så jeg skal nok klare meg videre uansett ;D

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #5 på: Sø.,16,Mars,2014,18,04 »
WK 2005-2010 har jo den gode V6 dieselmotoren fra Mercedes da, som i ytelse kanskje overgår V8 HO (kan chippes til 258hk/600 Nm) men i forbruk langt mere beskjeden.
http://www.flissundet.no/public.aspx?pageid=75922&g0=21714&g1=21999&pg=22001&p=42707

Og hvis den har Qadradrive II så har den jo meget god framkommelighet også. Og et mere moderne karosseri/innredning.
Så derav en naturlig relativt stor prisforskjell.

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Sø.,16,Mars,2014,21,49 »
Jeg må bare legge til at gass ikke er veldig bra for 4.7litern. Har hatt topphavari pga gass selv og endte opp med kostnader på 15000,- bare i deler fra statene! Jobb på verksted for godt over 40 000,- ettersom toppen ble ødelagt og mest sannsynlig bare ville blitt byttet. Jeg er bilmekaniker og skrur derfor selv. Hadde toppen på oslo motorservice og han bekrefta at dette var ene og alene gassen sin skyld og hadde sett dette altfor ofte på motorer med alu topper. Han anbefalte på det sterkeste å ikke kjøre på gass! Og min mening er: blir det for dyrt å kjøre v8 bensin så la vær. Kjøp diesel istede.
Da er du hvertfall advart:-) ellers er det jo nyydelige biler!

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #7 på: Sø.,16,Mars,2014,21,55 »
det er ikke liter pr. mile men smiles pr. mile  :P

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Sø.,16,Mars,2014,22,46 »
Jo takk for innspill. Jeg ble jo også advart på det sterkeste av mange før jeg fikk installert gass selv, men det var bare så utrolig mye å spare den gangen at jeg bare tok sjansen så fikk jeg heller ta en overhaling om den kom.
Husker at jeg regnet at jeg måtte kjøre 40.000km for å spare inn anlegget ( som kostet ca, 40.000 å installere den gangen).
Nå har jeg kjørt 148.000km med gass og nesten spart det inn igjen 2 ganger til etter at installasjonen var innspart.

Gassprisen er steget litt nå, og regnestykke er nok ikke like bra nå i Bergen ( gasspriser varierer veldig rundt i Norge ) , men jeg har ikke hatt noen problemer selv pr. i dag. Er egentlig mest lei av at reservehjulet fyller opp i bagasjerommet siden gasstanken tok den plassen hjulet hadde. Har en hund også, og når familien, og hund, og bagasje skal på tur så blir det fult ja.
Det er et eget olje smøresystem for ventiler på min bil ( Flash Lube ) , og tidligere var det vist nok ikke slike saker med når et gassanlegg ble montert.  Da ble det for tørt med bare gassen sier mange og ventilene tok kvelden.

Leste akkurat i kveld på gaspro.no at selv Rolls Royce'ne på Buckingham Palace var konvertert for å kjøre på gass.
sjekk: http://gaspro.no/hvaerlpg.html

Folk må bare velge selv hva de vil ha. Jeg selger ikke hverken gass eller ombyggingssett. Det er mange meninger der ute og både gode og dårlige erfaringer. Viktigste er som teerex sier å få flest mulig "smiles pr. miles" og da er jo disse bilene grei medisin ;D

Ikke  like bra regnestykke nå.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #9 på: Sø.,16,Mars,2014,22,58 »
Reservehjulet har jeg aldri med, bare unødig vekt  :)
Et par bokser lappespray berger som regel dagen, men har aldri hatt behov for det.
Evt. et dekkrep-sett fra Biltema (MC-type men funker på alle dekk) og en liten kompressor.

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #10 på: Ma.,17,Mars,2014,06,39 »
Jepp er ditt valg som sagt:-) men da har jeg advart deg hehe. Og sånn for å forklare hva som skjedde på min. Det var ikke at ventiler var slitne. Det var at ventilsete løsnet. Dette er en ståkring som ventilen ligger mpt i toppen og disse blir pressa inn i toppen. Gassen er så varm at disse kan løsne, pga alu utvider seg mer enn stål. Dette skjedde på min og da ble det runddans oppi toppen med rockerarm som slo istykker toppen.

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #11 på: Ma.,17,Mars,2014,12,48 »
Vanlig feil med lpg-drift det du beskriver. Det er varme som tar knekken på ventilsetene, siden lpg har en høyere forbrenningstemp. Flash-lube ventilsmøring har liten/ingen effekt.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #12 på: On.,19,Mars,2014,13,38 »
Nå er bilen solgt.. hvem ble den heldige tro ?  :)

Utlogget hjerterknekt

• 258 CID
  • *
« Svar #13 på: Fr.,28,Mars,2014,21,37 »
Etter nesten 9 år uten Jeep, var det meg som kjøpte Jeep'en hos Bilmax i Trondheim. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47239471&folderId=4165193

Bilen var i bra stand, med noen småting å fikse før den er 100 % strøken.....litt steinsprut og finish.

Har tidligere hatt en Cherokee 4 L HO som jeg hadde i 9 år uten noe problemer, så spent på om denne bilen gir meg like gode opplevelser de neste 9 årene.

Har noen spørsmål som sikkert noen her inne kan svare meg på.

1) Finnes det noen GPS/DVD/CD spillere med stor skjerm som passer til denne bilen......nyere modell......med rammer som gjør at det passer. Kom med forslag til løsninger og adresser?

2) Må man bruke navigasjon DVD i spilleren for at de modellene som er på markedet skal virke, eller hvordan virker de?

Noen flere i Buskerud med Grand Cherokee 4,7 2004 modell?

Utlogget Navyen

• 304 CID
  • **
« Svar #14 på: Ti., 1,April,2014,00,42 »
Gratulerer med grom jeep!

1. Jeepen din hadde originalt fra fabrikken radio i ca 1,5 DIN størrelse som var en amerikansk MOPAR standard. En alminnelig bilradio i Europa har tradisjonelt vært i størrelsen etter DIN, tysk industrinorm, eller enkel-DIN. I dag er det mer og mer vanlig med bilradio med store skjermer i størrelsen dobbel-DIN. Noen bilmerker har særegne standarder, noe som gjør dem mindre interessante for innbruddstyver.

Jeg har modifisert dashbordet i jeepen min og montert er moderne radio med navigasjon, DVD, blue tooth, etc, i dobbel-DIN størrelse. Jeg bestilte en ferdigprodusert ny radio-omramning herfra: http://www.automotivespecialtysystems.com/99-04-jeep-grand-cherokee-double-din-dash-kit/ Kostbar og meget lang leveringstid, mange purringer og ca 5 måneder tok det, hvis jeg husker riktig. Det finnes andre aktører i USA som selger på ebay. Søk etter WJ Jeep Double DIN. Det du imidlertid bør merke deg er at du må gjøre vesentlige inngrep i dashbordet. Det er på ingen måte noen enkel jobb og få til et pent resultat. Bilde av min installasjon finner du under mine innlegg.

Når jeg ser på bildene av jeepen din ser det ut som du har en enkel-DIN radio. Derfor antar jeg at tidligere eier av din jeep har fått montert en DIN adapter og byttet ut jeepens originale radio med en mer moderne. Som et alternativ til en dobbel-DIN radio får du radioer med motorisert skjerm i DIN størrelse med GPS, etc, som passer rett inn.

2. Radiomodellene med navigasjon som er på markedet idag krever ikke DVD satt inn, ihvertfall ikke de jeg har vært bort i. For ti år siden var det slik fordi man benyttet DVD-platen som lagringsmedia for de elektroniske kartene. Moderne bilradioer med navigasjon er som kartmaskiner å regne. De har kartene lagret på harddisk.