Skrevet av Emne: Forskjeller TJ Rubicon og vanlig TJ?  (Lest 2788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Forskjeller TJ Rubicon og vanlig TJ?
« på: Ti.,17,Oktober,2006,16,34 »
Er det noen som vet om det er gjort forandringer på styring eller bremser for å godkjenne TJ Rubicon med 33" hjul? Driver å prøver å få godkjent YJen min med 33", og BT kan jo aldri få nok informasjon. Så hvis noen kan svare meg på dette så blir jeg glad. :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Forskjeller TJ Rubicon og vanlig TJ?
« Svar #1 på: On.,18,Oktober,2006,12,51 »
Litt usikker på hva du mener her......!

Rubicon TJ er ikke solgt i Norge, og det er derfor lite trolig at det finnes eksemplarer som er godkjent med 33" i Norge.
Rubicon er dog levert med 31" orginalt, men da med D44 foran og bak, og vil derfor ikke være sammelignbar med din YJ som har D30/35.

Forskjellen på vanlig TJ og Rubicon utgave, er som nevnt D44 foran og bak( noen "vanlige"TJ'er er levert med D44 bak, men de fleste har D35), sperrer foran og bak, tranferkasse med meget lav utveksling og 31" MT/R på 16" felger.
« Siste redigering: On.,18,Oktober,2006,17,33 av Sætre »

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Forskjeller TJ Rubicon og vanlig TJ?
« Svar #2 på: To.,19,Oktober,2006,20,46 »
I utgangspunktet bør det ikke være noe problem å få godkjent den dimmen. Det hele viler på om du har:

- Godkjent hevesett  ( med TÜV papirer, de har begynt å kreve disse på norsk og vil du gi et godt utrykk så bit tenna sammen og få de oversatt av godkjent tolk, feks Norsk Tysk handelskammer i Oslo ).

- Bilens nye utseendet er i tråd med loven.
   - Hjulene stikker ikke utafor skjermbredderne.
   - Hjulene subber ikke uansett flex og sving.
   - De kan henge seg opp i plasseringen av kjørelys og avstanden inn fra ytterste punkt på bilen...

- Arbeidet er skikkelig gjennomført.

Er allt dette i orden, så skal du kunne få godkjent bilen.

Uansett, lykke til !
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!