Min 1994 Grand Cherokee byttet jeg viskosekoblingen på for et år siden.
Så totalrøyk Bakaslingen for 2 måneder siden, den byttet jeg og satte inn en solid Dana44 i stedenfor.
Og nå røyk bensinpumpa, som sitter oppi bensintanken........GRRRRRRRR
Allikevel så blir jeg jo bare gladere og gladere i bilen, men det er vel fordi den blir bedre og bedre, desto mere jeg skifter ;-)
Men litt sprøtt/irriterende:
Når bilen streika, så trodde/håpte jeg at det var tett bensinfilter, så jeg bestilte nytt fra Aarnes autoparts. (Av erfaring vet jeg at de alltid har delene på lager, og har så langt vært billigste plassen i norge)
Samme dagen jeg bestilte dette, fant jeg ut at det var bensinpumpa som hadde røket, og nok får være nok, denne bestilte jeg fra favorittplassen min, eBay.
Aarnes: Bensinfilter totalt inkl frakt og moms: 411.-
eBay: Bensinfilter, totalt inkl frakt og moms: 100.- (Treger på at jeg ikke bestilte her)
Aarnes: Bensinpumpe, totalt inkl frakt og moms: 4690.- (Nei, ikke bestilt, men fikk prisen av dem)
eBay: Bensinpumpe totalt inkl frakt: 715.- (moms slipper jeg, da de påførte pakken verdi på $30) :-)
Begge deler ble bestilt torsdag 26. Juli
Aarnes fra norge kom i går.
eBay fra USA kom i går.
Konklusjon, sansynligvis siste gang jeg kjøper deler i norge, ikke minst siden det er samme leveringstid.....sprøtt.
Aldeles helt sinnsyk forskjell........totalt sett.
Spørsmål, er bensinpumpene i disse bilene generelt dårlige?
Grunnen jeg spør...: jeg så at den bensinpumpa som røyk nå, var produsert i 06.2003, med andre ord, den må jo ha blitt skifta før en gang også, siden dette er en 94 modell.
Her er pasienten akkurat nå: (Skal montere alt i dag)