Skrevet av Emne: Stadig noe som må gjøres, men blir allikevel ikke lei av Jeepen, tvert om....  (Lest 1862 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Lassenet

• 258 CID
  • *
Min 1994 Grand Cherokee byttet jeg viskosekoblingen på for et år siden.
Så totalrøyk Bakaslingen for 2 måneder siden, den byttet jeg og satte inn en solid Dana44 i stedenfor.
Og nå røyk bensinpumpa, som sitter oppi bensintanken........GRRRRRRRR

Allikevel så blir jeg jo bare gladere og gladere i bilen, men det er vel fordi den blir bedre og bedre, desto mere jeg skifter ;-)

Men litt sprøtt/irriterende:
Når bilen streika, så trodde/håpte jeg at det var tett bensinfilter, så jeg bestilte nytt fra Aarnes autoparts. (Av erfaring vet jeg at de alltid har delene på lager, og har så langt vært billigste plassen i norge)

Samme dagen jeg bestilte dette, fant jeg ut at det var bensinpumpa som hadde røket, og nok får være nok, denne bestilte jeg fra favorittplassen min, eBay.

Aarnes: Bensinfilter totalt inkl frakt og moms: 411.-
eBay: Bensinfilter, totalt inkl frakt og moms: 100.- (Treger på at jeg ikke bestilte her)

Aarnes: Bensinpumpe, totalt inkl frakt og moms: 4690.- (Nei, ikke bestilt, men fikk prisen av dem)
eBay: Bensinpumpe totalt inkl frakt: 715.- (moms slipper jeg, da de påførte pakken verdi på $30) :-)

Begge deler ble bestilt torsdag 26. Juli
Aarnes fra norge kom i går.
eBay fra USA kom i går.

Konklusjon, sansynligvis siste gang jeg kjøper deler i norge, ikke minst siden det er samme leveringstid.....sprøtt.
Aldeles helt sinnsyk forskjell........totalt sett.

Spørsmål, er bensinpumpene i disse bilene generelt dårlige?
Grunnen jeg spør...: jeg så at den bensinpumpa som røyk nå, var produsert i 06.2003, med andre ord, den må jo ha blitt skifta før en gang også, siden dette er en 94 modell.

Her er pasienten akkurat nå: (Skal montere alt i dag)

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
mener jeg leste om de billige bensinpumpene at det muligens ikke var original kvalitet.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget pwb

• 360 CID
mener jeg leste om de billige bensinpumpene at det muligens ikke var original kvalitet.

Har selv fått flere råd om å styre unna ebay og at det er bedre kvalitet hos f.eks rockauto på deler, om det stemmer vet jeg ikke. Men de sier at mye på ebay er billige kinakopier.

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
Det der stemmer nok veldig bra! Er jo en viss grunn til at ting koster mer andre steder
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Lassenet

• 258 CID
  • *
Nja, skal jo ikke påstå noe, men kanskje noen her inne kjenner til merket: TREperformance.
Virker som det er de som har produsert den, uten at jeg skal påstå noe sikkert.

"
TREperformance has been manufacturing our own OEM replacement fuel pumps for over 10 years. Do not be fooled by other companies who claim to have tested their pumps, we have each fuel pump, sending unit and housing tested before shipment. Have confidence in our products, we have sold over 100,000 of these fuel pumps and have had the flow tested by RC Engineering to verify the output.

TREperformance Fuel Pump Guarantee:
TRE in-tank and external in-line fuel pumps have been tested to perform for many years even in heavily driven applications. We back our fuel pumps with a 1 week 100% money back guarantee, less expedited shipping, and a 1 year free replacement guarantee! We rarely have issues with our pumps, and you will not find a guarantee like this from other fuel pump manufacturers such as Walbro. If there are any problems when you receive your pump, just contact us within 1 week of receiving your fuel pump in the mail and we will either replace the pump for you, or refund your full payment less any expediting shipping fees. In addition, if your pump is defective or broken we will replace it free of charge anytime within the first year!

TRE Fuel Pumps vs. Dealer Fuel Pumps
Manufacturer:................Warranty:..........Noise Level:....Price:
TREperformance1           Year Warranty!    Near Silent     $149.99
AC Delco/Airtex/Dealer   NO WARRANTY     Loud Whine   Up to $500

This item is an aftermarket OEM Replacement for the following part numbers:
AC DELCO    MU192
AIRTEX    E7055M
BOSCH    67617
CARTER    P74663M
DELPHI    FG0222
WALBRO    TU129
TRE-Jeep-1 Fuel Pump will fit the following vehicles:
1992-1994    JEEP GRAND CHEROKEE 4.0L Inline-6
1992-1994    JEEP GRAND CHEROKEE 5.2L V8
1992-1993    JEEP GRAND WAGONEER 5.2L V8"

Så jeg tar en sjangs :-)

(PS! Orginale bensinfilteret som jeg fikk levert fra Aarnes til 411.- var stemplet med "Made in China")

Edit: Etter jeg postet det over, så googlet jeg det merket og bensinpumpene, og fant ørten diskusjoner på amerikanske forum, og alle gikk omtrent i den lyden her:
"i have a TRE fuel pump in my '00 RS-T and I love it, been running it for 2 years and absoluetely no problems. was plug and play!! cant go wrong with em!!"

Så jeg velger å være optimistisk, og tro at dette lover godt ;-)
« Siste redigering: On.,31,Juli,2013,14,06 av Lassenet »

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
Hei
Hva slags type jekker er det du har? Jeg trenger noen som gjør at jeg kommer bedre til under, når jeg skal gå løs på oljelekkasjen mellom motor og girkasse.

Utlogget Lassenet

• 258 CID
  • *
Jeg har denne jekken fra Jula:
http://www.jula.no/garasjejekk-3-t-601052

Den er ganske høy, men for å få den "litt til", så jekker jeg max opp, setter under bukker.
Deretter plasserer jeg på en 4"x4" og jekker litt til.