Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 133487 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #630 på: Fr.,16,November,2012,22,12 »
Ble ikke noe snekring idag på verkstedet. Men fikk ryddet endel opp på lageret og fikk ut tilhengeren. Så nå går det ihvertfall greit å bevege seg der inne uten å måtte gå sidelengs eller stege over tilhenger draget hele tia..

Det neste nå blir å få opp litt isolering på langveggen og plate denne.. Når det er gjort et stykke ut på veggen blir det å isolere og ferdigstille taket over lageret så jeg kan få opp resten av det som skal være der.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #631 på: Ma., 7,Januar,2013,10,42 »
Har skjedd litt i verkstedet på nyåret.. Taket over der arbeidsbenken blir er ferdig panelert med gran rupanel. La plast mellom 2"x6" som er boltet i veggen og opp mot bjelkelaget til delelageret i tilfelle fukt gjennom murveggen. Så slipper fukten å trekke inn i panelen under der. Ble ganske greit. Panelen skal beises hvit så det ikke blir så mørkt under der. Det vil jo komme arbeidslys der etterhvert, men jo lysere tak jo mer lys nedover.
Har også isolert og platet opp langveggen fra gavl til enden av delelageret. Det ble ferdigmalt smartpanel.

Et par bilder:


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #632 på: Ti., 8,Januar,2013,08,54 »
Begynte på arbeidsbenken igår. Ble 2 delt i fronten pga verktøyvogna så den kan rulles under benken. Benken blir 1,00m til topp benkplate. Bruker 30mm vannfast kryssfinèr og en plate fra IKEA med rustfri plate jeg hadde liggende der skrustikka skal stå.
Benken blir bygd med 2"x4" med impregnert mot veggen. Boltes fast med ekspansjonsbolter i betongen innerst så slipper jeg flere bein som tar plass.
I tillegg lager jeg den så den følger skråveggen på den ene siden. Virker kanskje overdrevet men det vil gi ca 0,4m2 ekstra benkplass og så synes jeg det ser penere ut.

Et par bilder..


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #633 på: Ti., 8,Januar,2013,17,16 »
Dette ser litt for bra ut! Kjenner jeg ble litt sjalu nå :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #634 på: To.,10,Januar,2013,10,23 »
Takk for det Svensson. Kjenner det blir morro å få det ferdig etterhvert. Men det tar e på sikt. Nå blir det ihvertfall en grei benk der og plass til å sette vekk ting.

Igår ble arbeidsbenken 90% ferdig. Fikk fòret litt under de vannfaste platene så de kommer på lik høyde med Ikea plata og skrudde de fast med syrefaste skruer på hver 30cm. Flyttet det ene beinet nærmere skråveggen så mellomrommene på begge sider ble ca like store pluss at da blir det en større hylle der.
Skrudde sammen en skuffereol og satt den under benken på venstre side. Satte den på 2 stk alu "flattjern" for å få litt luft under bunnplata. Fikk også inn kjøleskapet under benken.
Ble tid til litt rydding og støvsuging av verkstedet også på slutten av kvelden.

Det som gjenstår nå er å feste Ikea plata med vinkelbeslag undenifra og lage en hylle på hver side. Så er benken ferdig.

Et par bilder..




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #635 på: Fr.,11,Januar,2013,12,41 »
Den gassvarmeren din der så fin ut, hvor har du skaffa denne? Du har gitt meg noen ideer her nå. Tror det blir "ombygging" av garasjen også :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #636 på: Lø.,12,Januar,2013,10,26 »
Byggtørkeren fikk jeg til en bursdag for et par år siden. Du får tak i den på Jernia, mener det er en Master. Den gir 15kw på maks og rundt 7kw på minimum. Veldig kjekk og holder faktisk i verkstedet selv med 4m takhøyde. Blir nok enda bedre når verkstedet er ferdig isolert å sånn da.
Ideer er bra. Har kikket endel på nett og fått endel selv. Ta en kikk her for flere ideer: www.garagejournal.com Gå inn på "The forum", masse gøy!
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #637 på: Sø.,13,Januar,2013,19,29 »
Slenger inn et litt bedre bilde av arbeidsbenken. Blir en hylle over byggtørkeren til en boks med rene filler og delevaskeren.

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #638 på: Ma.,14,Januar,2013,10,25 »
Minner litt om Bonytt.  Så ryddig og pent at det kanpt nok kan bo noen der :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #639 på: Ti.,15,Januar,2013,15,28 »
He he, neida Simon. Detta skal brukes for alt det er verdt. Har endel prosjekter i det nye huset, men når det roer seg så skal Jeepene få masse stell. Det trenger de også. Hvem vet, kanskje kjørelysten kommer litt tilbake også etterhvert. Har vært meget lite kjøring her nede i de siste årene.
Men, byggingen av bil er vel så morro synes jeg da. Granden skal få 2" reciever foran, skvettlapper bak skal på plass og styresnekka skal få nye simmeringer pga lekkasje. På cherokeen er nok lista endel lenger. Der er det noe som enten stjeler strøm ellers så trenger den kanskje bare nye baterier. Blir også litt lakkering og ombygginger.. Noe mer vil jeg ikke ut med foreløpig.. 8)
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Roye

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 88
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #640 på: Ma.,21,Januar,2013,14,49 »
Dette ser litt for bra ut! Kjenner jeg ble litt sjalu nå :)

+100

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #641 på: On., 6,Februar,2013,08,56 »
Skjer ikke mye med Jeepene for tia dessverre. Må prioritere andre ting for øyeblikket. Fått ordnet meg en ny lader da. Må prøve å få liv i Optima batteriene i Ulven. Ble en C-Tek MXS 10, håper den kan få de til å holde litt bedre på strømmen.

Men har da fått inn et par skap og litt sånn i verkstedet da.. Går sakte men sikkert fremover der nede.

Prøvde først med den nye laderen på batteriet foran på vanlig AGM setting. Da kom et varsellys på etter noen timer som viste at batteriet tok imot strøm men holdt ikke på strømmen. Etter å ha hatt det fremre Optima batteriet på "Recondition" ble det grønt lys. Satte det så på vanlig AGM setting igjen og noen timer senere, voila! Green light! Så da bør det batteriet være friskmeldt. Satte på Optima`n bak også igår, men da direkte på "Recondition mode". Var ute og kikka istad og det lader fremdeles uten feilmelding. Krysser fingrene for det også..

Det hører med til historien at begge batteriene har måttet lades over natten hver eneste gang jeg skal ha flyttet Ulven i det siste halvannet året. Til og med da virker det som det har vært lite strøm.

Skal måle om det er noe forbruk med tenninga av for å utelukke eller finne strømtyver. Har kikket endel på youtube og andre nettsider og ser at det er mye å lære mtp batterier og lading. Forbruk måles med 1 polsko på batteriet og 1 polsko vekk fra batteriet. Så måler man med et multimeter mellom disse. Forbruket bør visst ligge rundt 25mA og er det over 100mA har man en strømtyv.

Hvis jeg ikke får noe særlig forbruk med tenninga av regner jeg med at strømproblemene kommer av lite bruk av jeepen og at jeg har vinsjet med den på disse korte turene. Har bl.a vinsjet rett en veranda helt til vinsjet stallet ut og måtte bruke blokk. Har sikkert ikke vært flink nok til å vedlikeholdslade disse batteriene.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #642 på: To., 7,Februar,2013,23,15 »
Slenger inn noen bilder av den siste innsatsen i verkstedet.. Fikk god hjelp av en kompis igår kveld til å plate veggen på delelageret og flytte over skiltet. Det er ikke lys i Jeep skiltet foreløpig men det kommer på sikt. Begynner å ligne noe nå synes jeg..







`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #643 på: Lø., 9,Februar,2013,22,28 »
Dette blir helt hjemmekosligt 8) ;D

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #644 på: Ma.,11,Februar,2013,20,42 »
Takk for det Herman.. Tror nok det blir morro å tilbringe tid her ja når jeg blir "ferdig" ;D
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.