Skrevet av Emne: Ujevnt turtall  (Lest 1849 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Ujevnt turtall
« på: Ma.,14,Januar,2008,16,54 »
Hei!
Skiftet plugger, ledninger, fordelerlokk og rotor i helga. Men etter denne operasjonen har jeg fått et ujevnt turtall når den går på tomgang og når gassen slippes, f.eks i nedoverbakker. Ved pådrag er alt normalt og draget er som det skal være. Riktig rekkefølge og alt. Noen som har vært borti dette? Testet ledningene i går ved å bytte en og en mot en av de gammle, uten hell.
Geir Morten
Orkdal

Utlogget pkk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 86
Sv: Ujevnt turtall
« Svar #1 på: Ma.,14,Januar,2008,17,02 »
Mulig jeg er på glattisen, men etter som du har rivi & røska i div, kan det være en mulighet for at du har nappa ut en eller annen vacuumslange fra noe sted i kampens hete?
Etter som den er normal ved pådrag, og tøyser ellers, kan det være en mulighet...?
JCN no 835
1990 4.2 YJ
1999 4.7 WJ

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Ujevnt turtall
« Svar #2 på: Ma.,14,Januar,2008,19,40 »
Åpen for alt av forslag jeg  :) så den skal jeg undersøke. Er ikke snakk om store variasjonene i turtall, mere putring. Skulle tro den gikk bare på fem, men draget og alt er jo som det skal være, heller en tanke bedre  :) Men noe er det der. Hører også med til historien at jeg klinte til med to-komponent metallblanding og eksospasta rundt bruddet på manifoilen (inntil ny er på plass), så lurer på om det kunne ha kommet noe på lamda som forårsaker det...? Mulig jeg og er på glattisen nå :) Må jeg inn på verksted for å resett noe om jeg bytter den selv?
Geir Morten
Orkdal

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Ujevnt turtall
« Svar #3 på: Ma.,14,Januar,2008,21,11 »
Mulig jeg er på glattisen, men etter som du har rivi & røska i div, kan det være en mulighet for at du har nappa ut en eller annen vacuumslange fra noe sted i kampens hete?
Etter som den er normal ved pådrag, og tøyser ellers, kan det være en mulighet...?

Kan være at det er brist i en vakuumforbindelse også. De er ikke så lette å se. Du kan jo ha gitt en slange nådestøtet da du gjorde servicejobben? Gå på jakt med startgass?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741