Nå skal det sies att det er første 3,1 diesel jeg har byttet topper på, men ikke så veldig ulikt andre diesel motorer dette da, noen forskjellige løsninger har vel detroit-diesel gjort i forhold til andre konstruktører men ikke verre en att de er til å forstå. Att toppene er ett svakt punkt er vel vedtatt, derfor så valgte jeg å oppgradere til AMC topper, disse er nye og regner med att de ikke trenger noen maskinering for att de skal ligge godt ann mot toppakningen, att lekkasjen kan komme fra de nye toppene betviler jeg, så i første omgang så velger jeg å se bort fra det. Hvordan kjølevannsmanifolden på andre 3,1 motorer ser ut vet ikke jeg, men på min motor er ikke denne i direkte kontakt med noe det står oljetrykk på, en ide om lekkasje i turbo legger jeg også til side, om noen har vannavkjølt turbo så har ikke min motor dette, om det lekker i turbo så vil eventuelt den oljen lekke ut i eksosen, den kan ikke komme inn i kjølevannet. Oljekjøleren kan det så absolutt være, den skal trykktestes igjen (da ingen lekkasje på denne ble påvist i første omgang) begynner å bli flere innlegg siden jeg skrev om problemet så til de som skummer litt fort gjennom så er problemet att olje går ut i kjølevannssystemet når motoren går (høyere oljetrykk en kjølevannstrykk), altså så kan det ikke være noe med anleggsflate mellom blokk og topper da det ikke er oljekanaler med trykk mellom de to komponentene, kun drenering tilbake til sumpa i gjennomføringene for støtstenger. Regner med att det er unødvendig å informere om att når motoren blir stoppet og oljetrykket blir lavere en vanntrykket (varm motor) så vil vannet strømme inn i oljesystemet.