Skrevet av Emne: Stuck bremse.  (Lest 1463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Stuck bremse.
« på: Ma.,21,Mars,2016,09,57 »
Har stått parkert i kaldgarasje i 10t i går, på flat mark med automat i P og uten handbrekk. Når jeg skulle rygge meg ut av parkeringslomma var venstre bakhjul helt låst. Måtte koble inn 4x4, så klarte jeg å bryte bilen 1m bakover, med ett låst bakhjul, og når jeg kjørte fremover igjen slapp bremsa med et smell.

Hadde samme problemet i sommer, da hade jeg løs trommel og bremsesko, og smurte alt opp ved montering men fant ingenting unormalt. Godt belegg på bremsesko, god stand på trommel, selvjustering og alt annet. Har stort sett ikke brukt handbrems siden, ei heller i går. D44 aksling, med 10x2,5" bremsesko.

Noen idé hva som er feil??
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Stuck bremse.
« Svar #1 på: On.,23,Mars,2016,14,18 »
må være bremsecalipper som ikke slipper

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Stuck bremse.
« Svar #2 på: Lø.,26,Mars,2016,08,29 »
prøvd og demontert caliperen og sett på de 2 sylindrene som presser ut mot bremseskoene?. kan være noe rust på disse og vis det er det kan du bare prøvde og skrape det bort forså og sku det på plass igjen god som "ny". hadde ikke prøvd på dette vis ikke lufte skruen løsner. så ville prøvd og løsne på den først

gjor dette på en caravelle fra 90 tallet funka bra gikk rett gjennom eu kontroll etter på.
« Siste redigering: Lø.,26,Mars,2016,09,13 av jeep92 »

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Stuck bremse.
« Svar #3 på: Ma.,28,Mars,2016,10,33 »
Er trommelbrems bak...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Stuck bremse.
« Svar #4 på: Ma.,28,Mars,2016,13,32 »
Jeg tipper på at den lille bremsesylinderen inni trommelen går tregt. Da kan du få symptomer som at bremsene bak måler skjevt på periodisk kontroll og at båndene blir liggende mot trommelen når du parkerer. Siden tromlene da er varme blir det kondens og så fryser eller setter båndene seg fast i trommelen. Som regel best å bytte bremsesylinderen der bak siden den ikke koster noe særlig, men så klart mulig å pælle den opp og gjøre rent, men spørs om ikke pakninger er ganske dårlige om det har begynt å henge.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Stuck bremse.
« Svar #5 på: Ma.,28,Mars,2016,13,37 »
Supert, takk!
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje