Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114627 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #255 på: To., 8,Januar,2009,23,23 »
Sitat
Larry sier at stroppene du løftet ut motoren med ikke er godkjent..

De er godkjent av "bilfabrikanten" Messetjeneste bil og båt ANS ved Stein-K  ;) Da tåler de all verdens last...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #256 på: Fr., 9,Januar,2009,13,49 »
Gøy Stein!! Nå blir det spennende fremover.


Kult av Knut da, som hjalp deg  ;)

Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #257 på: Fr., 9,Januar,2009,14,09 »
Er det samme bilfabrikant som også godkjenner modifikasjonene?  Det er jo genialt i så fall!  Hør her Biltilsyn:  "Denne bilen er godkjent av fabrikanten og da er alt i orden".

Kanskje det er veien å gå for alle som vil modifiere bilene sine, starte "bilfabrikk"   :D
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #258 på: Lø.,10,Januar,2009,21,53 »
Da er alle delene vasket og stablet på paller. Imorgen tidlig lastes allt på lastebilen og avreise E.B ved 11 tiden!!

Utrolig hvor mange kriker og korker som har tatt vare på mzr og dritt over flere år! Ikke rart bilene våre ruster!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #259 på: Sø.,11,Januar,2009,22,42 »
Slik så det ut klokken 09.30 imorges:



Hadde full gjennomgang av allt som skulle oppover. Pakket og stablet på paller. Så var det tid for litt opplasting....:







Så da var det bare å legge ut på et par timers kjøretur hver vei. En kjapp gjennomgang hos E.B ( tok bare et par timer.... ) og så vende skuta hjemover. Så nå er det bare å "sitte" å tvinne tommeltotter i 2, 3, 4 uker på at han skal få fullført snadderet.

Det dukket jo opp noen spørsmål angående løsninger.... Hvordan få riktig speedometersignal til lock-up`en. Signalet kommer fra orginal NP 231 giver og blir konvertert internt i den nye hjernen til dashbordet. Men derfra ser det ikke ut som om jeg kan hente noen signal videre til motorstyringen.... NP 231 har vel3 pulser/ min, mens Chevy har 40 pr/min.... Hvis ikke hjernen til dashbordet kan videreformidle dette, blir jeg nødt til å handle en slik boks Kathrine bruker i sin CYJ.

Samme problemet gjelder motorstyringen også....

En god nyhet dukket jo også opp! I motsetning til YJ, CJ, så har TJ`en en ekstra stor "lomme" der det trengs for fordeleren oppe i bakkant. Så E.B var meget optimistisk med tanke på plasseringen. Han var også godt fornøyd med 2" bodylift. Ble litt mere klaringer både her og der!!!
« Siste redigering: Sø.,11,Januar,2009,22,45 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #260 på: Ma.,12,Januar,2009,16,24 »
Har prøvd i en uke å få tak i koblingskjema for motoren jeg har kjøpt. Jeg viste hva settet het, men fant det ikke på Painless wirings hjemmeside. 3 mailer er sendt dem, men de svarer ikke. Siste utvei var å høre med Larry om han kunne hjelpe meg. 11 minutter senere kom mailen med koblingskjema og monteringanvisningen i retur på epost!!

Det er så deilig!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #261 på: Ma.,12,Januar,2009,19,59 »
Hva med å spytte kr i potten til å kjøpe en flybilett til Larry, sånn at han kan komme på landstreffet... ?   Koster jo ikke all verden hvis vi spleiser, og ville sikkert være mye moro ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #262 på: Ma.,12,Januar,2009,20,52 »
Stemmer i!
Vi blir jo glade i mannen vi som leser trådene til Stein-K og Frode iallefall, maken til service!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #263 på: Ma.,12,Januar,2009,21,56 »
Kjempe-ide :)

Jeg sender ham en sms og hører om han har tid.. Han har snakket om en tur over, og er nok villig til å bruke noen kroner selv også..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #264 på: Ma.,12,Januar,2009,22,50 »
Siden det er et stykke å reise og han har både firma og familie å ta hensyn spurte jeg ham om han hadde tid til noe sånt. Han var svært positiv og kommer gjerne.. Jeg sa at det bare var et forslag på forumet og at vi ikke lover noe, men kan gjøre et helhjertet forsøk.  Overnatting og aktiviteter resten av perioden han er her må også ordnes..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Amund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #265 på: Ma.,12,Januar,2009,22,58 »
Sitat
Hello Justin,

I would like to order the convertion kit for my TJ. I will provide the Beezel for you to custom.

I would like also a gearshift indicator in my new display. Also remember that it must be in metric system with KM/T, BAR ( oilpressure ) and CELCIUS.

Regards

Stein kristiansen

Jeg skjønner ikke helt hvordan han ikke klarte å oppfatte bestillingen riktig....?

Det gjør jeg, for amerikanere heter det jo KPH, PSC(pascal) og Centigrade.  :P okay okay, det var erting.


Angående speed input til lockup og hjerne, er du sikker på at GM-kassa ikke har giver internt? På AW4 er det hvertfall hele to givere, en på inngående (motorturtall) og en på utgående til transfer, så kassa har liksom det den trenger selv. På jeepen er det foring av speed signal til hjernen, men det tror jeg er bare fordi hjernen tydeligvis også tar vare på km-stand sånn i tilfelle noen jukser med speedodisplayet. Kan ikke skjønne hva GM-hjernen trenger å vite hastigheten for, og vil tro automaten har innebygd giver - men så har jeg ikke peiling på GM heller da.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #266 på: Ma.,12,Januar,2009,22,59 »
Sitat
Overnatting og aktiviteter resten av perioden han er her må også ordnes..

Det er vel det minste problemet....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #267 på: Ti.,13,Januar,2009,22,03 »
Nytt glass med metrisk skrift på til dashbordet er nå sendt fra Dakota Digital sammen med olje temperatur føler til automaten og instrument for denne. Varene sendes med US Postal.

Enkelt tippet, så er den i Oslo på torsdag/fredag denne uken, og med Bring sin "supre" innsats så er den på Stange innen utgangen av februar...... Kanskje ikke før litt ute i mars!

Angrer på at jeg ikke krevde UPS eller DHL. De funker veldig mye bedre enn Bring ( posten ).
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #268 på: Ti.,13,Januar,2009,23,31 »
Mener å huske at Dakota har flere options.
Du må selv huke av hvilken leveringsform du ønsker,
ellers så ender de den pr post.

Anyhow, kan da ikke ta så lang tid.



Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #269 på: Ti.,13,Januar,2009,23,38 »
Poenget er vel at de skulle koste frakt pga flausen de gjorde og da tok de nok den billigeste..
Som Stein sier så er Bring (posten) en flaskehals når varen kommer til Norge.. Jeg fikk en pakke fra Sverige i fjor.. 2 dager til Oslo, 14 dager etter det igjen var den i min besittelse..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten