Skrevet av Emne: Ulyder etter montering av bodylift  (Lest 1622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Ulyder etter montering av bodylift
« på: To., 9,Juli,2009,23,36 »
123
« Siste redigering: Ma.,11,April,2022,13,27 av Knutey »

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #1 på: Fr.,10,Juli,2009,08,37 »
Sitat
Det kommer nå ulyder, spesielt ved mye ratting.

Hva slags ulyder???? Monterte du braketten som hever bittelitt midt på ratt akslingen? Ca ved siden av manifolden.

Sitat
Skal også nevnes "risting" ved høyt turtall.

Dette kan jeg ikke skjønne har noe med BL og gjøre. Annet enn at ristingen kan bli forsterket etter vekt/arm prinsippet. Grunnen til ristingen er jeg rimelig sikker på at skyldes noe helt annet enn BL!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #2 på: Fr.,10,Juli,2009,13,43 »
Du har sjekket at bremseslangene er lange nok ved full flex? Skal normalt være det på 2" heving, men på 4" heving er de allt for korte!


Sitat
Litt off topic:
Forlenget girspaken som følge av bodyliftet, problemet nå er at sammenkoblingen mellom øvre og nedre "girspakaksling" tar i karroseriet ved 2,4 og revers. Slipte ned karroseriet slik at giringen gikk fritt men når
jeg igjen skrur på gummihylsteret stopper spaken i rammen der.
Noen løsninger?

Jeg hadde motsatt problem. 1,3 og 5 gir. Kappet spaken 80% igjennom rett under den orginale "knekken" Bøyde spaken og sveiset igjen. Da ble den perfekt.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #3 på: Fr.,10,Juli,2009,14,13 »
Wire til håndbrekket ja. Bare sjekk at de ikke henger i stram linje, så skal ikke disse trenge noe mer justering. Samme gjelder bremserørene til bakskrubben. De går på ramma via øvre kontrollarm på førersiden og ned på akslingen. Så denne er det ikkenoe problem med mtp heveing. Mye verre foran!!

Girspaken er sinnsykt stiv og sterk!!! Umulig å bøye uten nesten å kappe i to!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #4 på: Fr.,10,Juli,2009,17,30 »
Det er et lite miljø der borte. Men det har vært laber aktivitet siste årene... Tror det er litt i bevegelse igjen nå. Sjekk ut under lokal lagene nedover på forumet. Eget emne for Rogaland. Luft litt innspill de og ta kontakt med lokal kontakten og se hva som skjer!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #5 på: Sø.,19,Juli,2009,10,53 »
Jeg bor i Stavanger!  :) Ser noen TJ'er på veiene her, men har ikke intrykk av den helt store aktiviteten. Vet at jeep'ere drev å møttes på en burgersjappe i Sandnes for flere år siden, men har ikke hørt noe mer om det... Ellers kan jeg anbefale kjøring sammen med LR-klubben på Hommersåk siste søndagen i hvær måned...
-97 TJ

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Ulyder etter montering av bodylift
« Svar #6 på: Sø.,19,Juli,2009,13,56 »
Jeg droppa å modde gearspaken når jeg monterte 2" bodylift. Ingen problemer med at gearspaken tar borti noe som helst.
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com