Skrevet av Emne: 360`en puster snart.  (Lest 17590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

renegade

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #45 på: Ti.,27,Mars,2007,11,53 »
Hadde fyr i 360 en på Søndag. Sveivet den noen runder på starteren uten strøm på tenningen for å få oljen rundt i systemet,og noen dråper bensin i gasseren. Etter å ha inspisert filteret,om det var bensin i det  og plugget i strøm til tenning,var det bare å vri på tenningen. 3 omdreininger og vips....... med et lurveleven uten sidestykke knallet den i gang på fri eksos inne i garasjen så Rottisen og junior hoppet som to skvettne katter utenfor.... ;D Det var et STORT øyeblikk og høre at maskinen funker. Må få på et eksosanlegg så jeg kan få kjørt inn kammen og veiven og stemplene og,ja faktisk alle deler i motoren.... :)

Hva slags kam har du ? Hydraulisk flat tapet ?
Det er kommet mange meldinger de siste årene ang kamer som slites ned ved innkjøring /de første tusen milene eller så
En mener at dette kommer av manglende tilsettningsstoffer i oljen.
Et triks (i usa) er å bruke olje beregnet på dieselmotorer, den skal vistnok fortsatt inneholde de nødvendige tilsettningstoffene som gjør at en hydralisk flat tapet kam overlever.

Bakgrunnen er at langt de fleste moderene motorer idag bruker rullevipper, derved har oljeseleskapene redusert / fjernet tilsettningsstoffene.
Disse stoffene var vist også koblet mot noe avgass utslipps problematikk.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #46 på: Ti.,27,Mars,2007,22,33 »
Har ikke noe svar å komme meed der nei. Det er en Clevis kam.Denne har de samme spesifikasjonene som Edelbrock performer.
Men jeg har ikke noe rullevipper på min motor.Vet At Tom måtte bytte kammen før sommeren i fjor.Tror det manglet noen topper av Kammen der.Så kansje det er noe i det du nevner her.... ???

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #47 på: On.,28,Mars,2007,12,15 »
Sitat
;D Det var et STORT øyeblikk og høre at maskinen funker

  :) er det ikke deilig...

Ja jeg hadde kamproblemer ifjor, Edelbrock performer plus 2102 flat tapped, som ikke hadde gått mer en 15 000 km
de siste 5 årene. Tror vel at det er her noe av problemet er med for lite bruk, og flat tapped.

Oppsettet var riktignok med rimlig stive ventilfjærer, og ellers trimming.

Alt var i orden med Edelbrock kammen, bortsett fra en purcher og en kamprofil som gikk fyken.

Ny kam er Clevite 229-1730 (int. 278 / Exh. 288) og fortsatt flat tapped
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #48 på: To., 5,April,2007,00,20 »
Da er Jeepen klar.Klokken 22.50 04-04-07 ble den siste skruen satt på. i morgen skal jeg starte bilen å la motoren gå på rask tomgang i 20 min. så skal jeg bytte olje og filter,samt kontrolere og eventuelt etterfylle på automaten. Da er det klart for å rulle ut fra hiet,sette bilen i drive,krysse fingrene og slippe bremsen.  Spennt på om tingene fungerer...Vi får se. ;D

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #49 på: To., 5,April,2007,00,32 »
Gratulerer! Vi får krysse fingrene og håpe på at du har vært flink gutt!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #50 på: To., 5,April,2007,09,02 »
Takker... Har sovet om en stein i natt,så nå sitter jeg her å tripper. Frokost kl 09.45 og i garasjen til kl 11.30.. vroomm vroomm... :D

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #51 på: To., 5,April,2007,09,55 »
Stå på Tarje, jeg skjønner hvor spent du er nå :)

Vi er like spente, kommer til å sitte ved PCen i hele dag for å få rapport  :D
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #52 på: To., 5,April,2007,18,50 »
Sitat
Takker... Har sovet om en stein i natt,så nå

Var det forsøk på et ordspill.... ;D Men rett har du uansett! Jeg sov fryktelig godt inatt!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #53 på: Fr., 6,April,2007,08,55 »
Jeg fikk Hole in one..... Kun noe småplukk,som et deksel mellom motor og gear som tok borti konverteren.Etter det så har det bare vert å cruise rundt,og det skal jeg fortsette med i dag,imorgen,ioverimorgen osv osv. Må jo kjøre inn motoren(som forøvrig maler som en katt  ;D) før jeg tråkker til,men den virker sterk,tror ikke vi snakker jetfart.Det var dreiemoment jeg ønsket og tror jeg lyktes med det. Men fy flate den er tørst,blir jo litt ekstra gassing siden jeg hadde litt ekstra fet  lyd i eksosen. tenkte å ta med kamera på kjøretur i dag,men kan ikke love at det kommer noen bilder ut her,det må jeg kansje få hjelp til...hmmm.lurer på om sekretæren min er vekke i påsken.??????

Utlogget eivindbp

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • "No guts - no glory!"
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #54 på: Fr., 6,April,2007,10,53 »
Gratulerer!

Høres ut som fintenking og garasjetid har gitt uttelling.

Måtte alle bensinstasjoner være åpne, solen skinne og veiene tørre.

Fortsatt god påske!

mvh
EivindBP
Eivind BP
JCN medlemsnr 236
- 87 YJ som nå har fått nytt hjem
- 94 XJ

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #55 på: Fr., 6,April,2007,17,49 »
bensinstasjoner ja hmmmm. kjørte ikke så mye i går,men allikevel var 32 liter med dyrbar flytende veske borte vekk. Men ka f#&% de e jo hobbybil å de brummer godt... God påske ja.... ;D

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #56 på: Lø., 7,April,2007,10,26 »
Dårlig vær i dag,tross av de meldte sol og fint vær for to dager siden. >:(  Jaja,jeg får bytte dynamo i dag isteden,det viste seg at den som fulgte med er "kortsluttet" først så lader den fra 15-16 volt som da er alt for mye og når jeg parkerer så tapper den all strøm.Jeg har den fra 258 motoren,men der er det et dårlig lager,men til det dukker opp en Powermaster 200amp i posten så får den duge. Mener den ladet rundt 13 volt.Ikke veldig bra men bedre enn den som står på nå...!!

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #57 på: Ti.,10,April,2007,21,35 »
Så herlig Tarje  8)
Bra jobbet, da ser vi deg & CJ`n på Gol.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #58 på: On.,11,April,2007,00,05 »
satser på at vi dukker opp der ja... med ny dynamo og nytt batteri i måleapparatet.....!!! det viste seg at det ikke var noe galt med den ene dynamoen allikevel,måleapparatet må ha nytt batteri.Det målte 2-3 volt formye....??? Jaja.Sjitt happens.. :)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 360`en puster snart.
« Svar #59 på: Sø.,22,April,2007,22,53 »
360`en puster,men surkler. Tror dysene i Edelbrock`en er noe drøy tror jeg. Når jeg flater fjølen høres det ut som den drukner, når trutallet bygger sek opp til et git turtall (har ikke fått inn turteller enda,og jækla vanskelig å telle omdreiningene.kommer liksom ikke mere en til 150 omdr/min.) da begyner ting å skje.luft å bensin blandes og det rister i hele bilen og nesten"ukontrolerbar" akselerasjon oppstår. Har bestilt tuningkit til min 650 gasser,men de hadde ikke denne på lager.Får den kansje inn i neste uke. Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???