Skrevet av Emne: Godkjenning av felg på 33"  (Lest 2047 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
Godkjenning av felg på 33"
« på: Fr.,13,Mars,2009,11,53 »
123
« Siste redigering: Ma.,11,April,2022,13,32 av Knutey »

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #1 på: Fr.,13,Mars,2009,12,28 »
var ikke noe problem å få godkjent med 33" på 8" stålfelger fra bg-nor,har papirer fra amcar på dekk dim. :)
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #2 på: Fr.,13,Mars,2009,12,37 »
Nei, det er kanskje ikke problem for noen... men sjekk garasjetråden min... De gadd ikke engang å se på papirene fra Amcar...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #3 på: Fr.,13,Mars,2009,12,41 »
Hei!
Nå er det bare det som er så synd, at for noen går det så greit, mens for andre er det jævla trøblete. Amcar er ikke et akreditert laberatorium som BT godtar alt fra, så er du uheldig så gir BT katta i hva Amcar sier. Tüv er dt som gjelder, og disse felgene gir deg desverre rom for maks 32" på 15x8" felg. Nå har vel enkelte karer fra biltilsynet rundt omkring sagt at de er åpne for å bruke andre godkjente biler som samenligningsgrunnlag/refferanser, men dette er det vist ikke alle som mener(helt ærlig så er det vel litt feil også).

Jeg kjøpte likegodt en som var ferdig godkjent med 35" på, etter at jeg skjønte hvor firkanta BT kom til å bli mot meg og min orginale TJ, Du kan godt få bruke den som referanse om du vil, bare PM meg.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #4 på: Lø.,14,Mars,2009,19,57 »
husker ikke om det står et typegogkjenningsnummer i vognkortet på tj'en men om det gjør det kan du jo google det å se hva som dukker opp...

funka for meg hvertfall på nybilen.

Utlogget PolarWrangler

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
    • The Arctic Drive
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #5 på: On.,18,Mars,2009,17,08 »
Hei!
Nå er det bare det som er så synd, at for noen går det så greit, mens for andre er det jævla trøblete. Amcar er ikke et akreditert laberatorium som BT godtar alt fra, så er du uheldig så gir BT katta i hva Amcar sier. Tüv er dt som gjelder, og disse felgene gir deg desverre rom for maks 32" på 15x8" felg. Nå har vel enkelte karer fra biltilsynet rundt omkring sagt at de er åpne for å bruke andre godkjente biler som samenligningsgrunnlag/refferanser, men dette er det vist ikke alle som mener(helt ærlig så er det vel litt feil også).

Jeg kjøpte likegodt en som var ferdig godkjent med 35" på, etter at jeg skjønte hvor firkanta BT kom til å bli mot meg og min orginale TJ, Du kan godt få bruke den som referanse om du vil, bare PM meg.

AR

Er det bare TÜV som gjelder?  Hva med SFRO http://www.sfro.com/ de godkjenner jo en god del norske biler med f.eks luftfjæring hevesett osv, slik
at deres papirer kan brukes hos biltilsynet.  Vet sågar at personer fra SFRO har vært med biltilsynet i norge ved godkjenning av ombygde biler.  Med all erfaring de (SFRO)
sitter inne med, og at det er lov å tenke sunn fornuft i nabolandet, bør det jo være en åpning for at de har godkjent dekk og felg sammensettning før??

Mvh
Kjetil

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #6 på: Lø.,28,Mars,2009,20,28 »
SFRO spiller ingen rolle. Norske BT gjør som de vil, og tar ikke 5 øre for å lure deg trill rundt.

Snakket med Stein i Amcar ang. godkjenningen av min TJ. Han nevnte ett eksempel på en normann som skulle godkjenne en hotrod. dette var ett veldig bra bygg, og Amcar gikk god for hele bygget. Men BT nektet. til slutt fikk mannen beskjed om at hvis han reiste til sverige, og SFRO godkjente bilen, så kunne han bruke de papirene hos norske BT for å få godkjent bilen her hjemme også.  Mannen reiste til Sverige, brukte tid og penger på dette. Fikk bilen godkjent rett igjennom. Tok med papirene hjem til Norge, hvor han da fikk ny beskjed om at dette ikke holdt. Den gangen jeg ringte, var bilen fremdeles ikke godkjent.
Snakk om jævelskap!

Poenget er at man kan ikke stole på noen i dette landet her. Spesielt ikke statsansatte.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Godkjenning av felg på 33"
« Svar #7 på: Lø.,28,Mars,2009,21,02 »
Desverre er dette sant.  Det er et grovt brudd på forvaltningsloven, men det er ikke noen vilje på politisk hold til å opptre ryddig ovenfor kjekk, motorinteresert ungdom.   Slik jeg ser det er den eneste muligheten for å bli behandlet bra, er at vi bruker Slottsparken til kjørefelt, raserer sentrum fullstendig, og deretter skylder på amerikanere.  Virker hver gang :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)