Skrevet av Emne: BrorHund YJ  (Lest 19551 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: BrorHund YJ
« Svar #45 på: Fr.,12,September,2008,21,45 »
Vanvittig fin bil du har fått deg nå, imponerende arbeidshyppighet du har, gått fort til det stadige du er nå. Kjempetøft med svart matt, lite som er bøsere enn det ;D

Imponerende!
Herman
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #46 på: To.,25,September,2008,16,07 »
Takk takk. Begynner å bli fornøyd med utseende.

MEN. Nå begynner jeg å bli litt småfrustrert.. Litt glad, og litt lei. Har jobbet ca 23 timer på bilen de siste dagene. Har byttet clutch med nytt utløserlager, og råfornøyd med resultatet! Ufattelig digg å ha ordentlig clutch igjen. Har byttet olje på transferen, og girkassa, og ny olje på motoren. Så nå går den MYE bedre enn før. Så derfor litt glad.
Og så da. Har jeg byttet pakninger på motoren. Har byttet toppakning under toppdekselet, som gikk greit. Også har jeg byttet Rear Main Seal og pakningen på bunnpanna. TWICE!!! Goddamn as. Blir jo aldri bra heller.
Startet ut med å ha en bitteliten lekasje med et par tre-fem drypp fra nederst på clutchhuset når bilen var varm. Byttet pakningene, og monterte sammen. Hadde visst gjort en litt slett jobb, for det lakk nå mye mer enn med de gamle pakningene. Demonterte igjen, og sjekket over, så greit ut det meste, bortsett fra at jeg var mye mer nøye med RTV, og brukte mye mer RTV. Hadde kun hatt pittelitt på første gangen akkurat der hvor de to halvdelene på RMS møtes. Monterte sammen igjen, og ventet 24 timer før jeg helte på olje så RTVen kunne sette seg. Fyrte opp igjen i dag, og kjørte en god runde. Og hva er resultatet? Pittelittegranne oljedrypp. Så det vil si, litt bedre enn utgangspunktet, men langt fra perfekt.
Hva må gjøres? Jo, kanskje best å kjøpe ny bunnpannepakning i ETT stykke, istedenfor den 4delte varianten jeg kjøpte nå. Og kjøpe ny RMS for å eliminere feil der. Mer RTV, og vente lenger før jeg tighter boltene. Kron og timer rett ut av vinduet. Æsj!
Heldigvis får man dreisen på demontering den tredje gangen man gjør ting, men siden det er så mye oljegris blir jeg skikkelig oppgitt. Kan ikke bare ting være bolt-on fiks ferdig tett!

Også har jeg kjøpt brannslukningsapparat. Det var bolt-on.

88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: BrorHund YJ
« Svar #47 på: To., 2,Oktober,2008,22,01 »
Hallois,

Kult at du stakk innom garasjen i kveld, og det var kult å se bilen din. Den er jævelig fin! (Ble jo nesten helt lik min med mine dekk, og om du hadde hatt runde lykter).

Her kommer et bilde av bilen din med 35". Pass på at du ikke sikler på tastaturet nå  ;D



Og min med dine 33"
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #48 på: To., 2,Oktober,2008,22,14 »
Hallois,

Kult at du stakk innom garasjen i kveld, og det var kult å se bilen din. Den er jævelig fin! (Ble jo nesten helt lik min med mine dekk, og om du hadde hatt runde lykter).

Her kommer et bilde av bilen din med 35". Pass på at du ikke sikler på tastaturet nå  ;D


Takk takk!
Haha! Litt sikkel hører med til 2" syken. Tror nok YJ blir til TJ og 33 blir til 36 når studietida er over. Hvem vet. Er hvertfall sikkert at 35 så rimelig ok ut på min også. Blir gøy å prøve 35 på alle bein og ikke bare på ett.
Scrambleren og 39 pirrer litt på syken den også må jeg si. Blir fett å følge utviklingen.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: BrorHund YJ
« Svar #49 på: Fr., 3,Oktober,2008,08,06 »
Hallois,

Kult at du stakk innom garasjen i kveld, og det var kult å se bilen din. Den er jævelig fin! (Ble jo nesten helt lik min med mine dekk, og om du hadde hatt runde lykter).

Her kommer et bilde av bilen din med 35". Pass på at du ikke sikler på tastaturet nå  ;D


Takk takk!
Haha! Litt sikkel hører med til 2" syken. Tror nok YJ blir til TJ og 33 blir til 36 når studietida er over. Hvem vet. Er hvertfall sikkert at 35 så rimelig ok ut på min også. Blir gøy å prøve 35 på alle bein og ikke bare på ett.
Scrambleren og 39 pirrer litt på syken den også må jeg si. Blir fett å følge utviklingen.

Ehem... 39,5 om jeg må be :P
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #50 på: Ma.,13,Oktober,2008,08,31 »
Har skjedd litt med bilen i det siste også. Fått satt på lys bak, så jeg ser hvor jeg rygger i høstmørket. Har også sveiset om bakfangeren min, og laget sjakkelfeste ut i fra det originale hengerfestet. Har også muligheten til å koble på hengerfestet igjen. Har bestilt noen braketter til lys foran, og jobber med sjakkelfestene foran.
Også tror jeg jeg har fått has på oljelekasjen etter tredje gangs bytte av bakre veivakselpakning.
Fått også fiksa vinduet på førersiden som ikke ville lukke seg helt, måtte lage custom braketter her. Ble bra.









« Siste redigering: Lø.,15,November,2008,21,12 av BrorHund »
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: BrorHund YJ
« Svar #51 på: On.,15,Oktober,2008,20,40 »
Hei!
Ser veldig bra ut dette!!  ;D

Ser at du har satt på stort reserve hjul på orginalfestet, åssen funker det a?
medl nr 797

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #52 på: To.,16,Oktober,2008,01,50 »
Hei!
Ser veldig bra ut dette!!  ;D

Ser at du har satt på stort reserve hjul på orginalfestet, åssen funker det a?

Takk takk.
Reservehjulsløsningen funket dårlig. Har tatt det av i dag faktisk. Ser kult ut, men man får ikke åpnet glassluka uten relocation bracket, samt at bakluka ble vanskeligere og vanskeligere å lukke. Derfor demonert, og puttet nytt løsninsforslag i tenkeboksen..


Fikk også satt på sjakler foran i dag.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #53 på: To., 8,Januar,2009,13,52 »
Det skjer jo faktisk litt i denne garasjen også. Brukte altfor mye tid og krefter på å gjøre bilen vinterklar, som jeg ikke rakk før jeg knakk armen, og da begynnte tiden å rulle. Innkjøp av ordentlige 33" vinterdekk ble utsatt til neste år, og Beefen må rulle på 31 ut isperioden desverre. HAr ihvertfall fåttt fikset ekstralys foran, og sjakler foran, og er fornøyd med det. Tok noen bilder før snøen kom, og nå begynner det jo nesten å se ut som en ekte Jeep.



Bak måtte reservedekket se seg tapt, men med midstilt skilt ser den jo stutttjukk ut allikevel. Ihvertfall med hardtop.



Klarte å knekke enderøret på eksosen, og da vi heiset bilen med en ordentlig garasjejekk fikk jeg en smak på hvordan den hadde sett ut med 4+ heving. Kan ikke si at jeg slår meg til ro med 33 og 2+2, men her setter finanskrisa og studenttilværelsen en stopper dessverre...



Eller så har jeg ENDELIG fulgt magefølelsen og bestillt en kliss ny WEBER gasser til han. Så deilig at det er på vei. Så etter et par uker nå kan jeg stille opp i NM i Carterkasting. Leser meg grønn om Nutter Bypass, men tenker å prøve Weberen først uten bypassen. Dessuten er jeg litt usikker på om computeren min i det hele tatt er koblet til, da jeg ikke kan si at jeg finner noe steppermotor bak på min nåværende Carter. Vi får se.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #54 på: To., 8,Januar,2009,14,02 »
Og så har jeg endelig klart å surre meg til å melde meg inn i JCN. Flaut å melde at det tok meg et år.. Men med den støtten og mengden med kunnskap jeg har fått på dette forumet kunne jeg ikke utsette det lenger.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #55 på: Fr., 9,Januar,2009,18,23 »
I dag er det varmeregisteret som skulle under kniven, og etter demontering av varmeapparatet fant jeg ut at jeg hadde blitt lurt! På verkstedbesøk hos Cars AS i fjor sa de at varmeregisteret var lekk, og at de kunne fikse det. De skulle ha 5500,-. Jeg sa nei, dette fikser jeg selv. Kjøpte nytt register hos Bergskaug for ca 1000,- og satte i gang. Men da jeg testet det gamle registeret i vasken, var viste det seg at det holdt tett som bare det. Jeg tipper det kanskje har vært en liten lekasje akkurat der slangene er festet i registeret ved torpedoveggen. Hadde kostet 80 spenn å fikse. Dyr lærdom, men gjort er gjort.
Noen som vil ha et brukt register i bytte mot noe gøy? Eller så kaster jeg det gamle.



88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: BrorHund YJ
« Svar #56 på: Sø.,11,Januar,2009,15,16 »
Og så har jeg endelig klart å surre meg til å melde meg inn i JCN. Flaut å melde at det tok meg et år.. Men med den støtten og mengden med kunnskap jeg har fått på dette forumet kunne jeg ikke utsette det lenger.
Hygelig å lese at du nå er en JCN`r  :) Velkommen i klubben, er det ikke det man sier da  ;)

Utrolig hvordan du har tillært deg mengder med Jeep kompentanse på "kort" tid.
Har jo kommet lengere i Jeep studiet en arkitektur studiet he he...

Sett vogna di flere ganger ved "haugen" , tar et på sparket besøk en dag.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: BrorHund YJ
« Svar #57 på: Sø.,11,Januar,2009,16,03 »

Så kult å følge med på prosjektet ditt! Og bra at du nå har meldt deg inn i JCN  :) :)

Ser du mangler blankt glass i bredere forran. Vi har dersom du trenger.
Har et spørsmål til: Kjører forbi der jeepen din står titt og ofte. Er det også her du
står å mekker bil?

Neste gang kjører jeg innom og hilser på!

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: BrorHund YJ
« Svar #58 på: Sø.,11,Januar,2009,18,27 »
Det stemmer, står stort sett ute på gårdsplassen. Er litt kaldt nå, og litt kort periode med nok lys, men det funker. Bare å stoppe opp og si hei hvis jeg står der! Hvite TJ glass i bredderene står på innkjøpslista ja, hadde trodd jeg måtte få bestillt dette fra statene. Så bra!
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: BrorHund YJ
« Svar #59 på: Sø.,11,Januar,2009,20,54 »
Vi snakker hardcore Jeepentusiast. Ute man!

Du er hjertlig velkommen i vår garasje når du skal fikse noe i fortsettelsen.
Jeg fryser jo i hjæl bare av tanken.

Du skal få glassene for mindre enn du gir på 4wd. Det viktigste er at du får satt de inn :)

Kommer innom nestegang jeg kjører forbi.


Kath

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360