Skrevet av Emne: Orginale bladfjører til 85 cj7.  (Lest 2301 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jp360

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Orginale bladfjører til 85 cj7.
« på: On., 1,August,2007,22,17 »
Hei
Jeg trenger hjelp. Har havna borti en på biltilsynet som skulle vært ...........  Jeepen min har vært gjennomsøkt i alle bauer og kanter. Har skifta alt fra lyspærer til oppheng og bremseslanger osv. Alt var feil. Dette kunne han sa han fordi han hadde hatt en pickup selv. Nå er det kun mine bladfjører igjen. Har ett heve sett på 4" på nå. Dette vart ikke godkjent selvfølgelig ,jeg måtte ha orginale fjører på .  Er det noen som kan låne/ leie meg noen orginale fjører ett par dager . Mine gamle er borte ( sikkert kasta). Han vil godkjenne bilen med disse selv om jeg ikke har papirer på de. Han kunne se de var orginale sa han.( Og så lurte han på om dette var en Korando!!)

Hadde vart fint om noen hadde fjører og låne/leie meg .
Med hilsen jp

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #1 på: To., 2,August,2007,08,36 »
Hei og velkommen  :)

Har du ikke papirer på 4" fjærene siden han ikke ville godkjenne det?
Er hevesettet kjøpt her i Norge (BG-nor) så kanskje de kan hjelpe til med papirer. Uten papirer er du lost detsverre.
Bare det at han nevner han har hatt pickup sier jo litt, hva F har det med saken å gjøre...

Lykke til  ::)
(Har et sett 2.5" framfjærer)


« Siste redigering: To., 2,August,2007,08,39 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #2 på: To., 2,August,2007,12,47 »
Åjåjåj.. du er jammen heldig som har blitt utsatt for en tilsynsfigur som faktisk VET hva han driver med. Liksom. Litt artig at eierskap til den generelle bilen "pickup" kvalifiserer til vurdering av fjærer på en CJ7. At han også kan "se" at evt. andre fjærer i tilfelle vil være originale og han samtidig forsikrer seg om at den han nå "ser" er rett ved å spørre om det er en Korando er jo kjempebra. Det er viktig at alle vurderinger og beslutninger fattes på et veldokumentert grunnlag. Det beste må jo være at det endelig har kommet en ny rase tilsynsfiurer som har evnene til Clark Kent. Nå kjenner jeg på meg at jeg føler meg trygg på at Tvilstilsynet virkelig kommer til å gjøre en kvalifisert jobb med det de har ansvaret for å forvalte heretter. Lykke til i kampen videre, jeg "ser" at det kommer til å bli kjempelett. :-\
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #3 på: To., 2,August,2007,13,16 »
Hei, jeg har et sett originale 1980 mod (de er like som 85) bakfjærer du kan låne for anledningen, de er såkalte varebilfjærer på 250 pund, med andre ord stive å fine  ;D.

Send meg en mail eller PM

Tom
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

renegade

  • Gjest
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #4 på: To., 2,August,2007,15,01 »
Hei, jeg har et sett originale 1980 mod (de er like som 85) bakfjærer du kan låne for anledningen, de er såkalte varebilfjærer på 250 pund, med andre ord stive å fine  ;D.

Send meg en mail eller PM

Tom

Også kjent under begrepet "jenbaneskinner" ...
Jeg fant ut nå jeg finleste vognkortet på 7ær'n at jeg lovlig kunne laste en pall med leca baki ...
Kanskje ikke så relevant med en pall med Leca baki, men tilsvarende i øl er vel vanlig...

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #5 på: To., 2,August,2007,23,11 »
Hmmm, høres nesten ut som du har vert på BT i Bergen...??  :-\
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget jp360

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #6 på: Fr., 3,August,2007,10,56 »
Hei
Ja det er ikke lett når en på biltilsynet blir gud. Jeg viste jo att fjørene ville bli ett problem , men jeg tenkte jeg kunne prøve.
Bremseslangene har jeg kjøpt på 4x4 i drammen, de var ikke lovlige sa han.... Så kjøpte jeg noen andre , framdeles uten noen doku. de ble godkjent. Prøvde å få ut papira for å finne ett annet biltilsyn , men det fikk jeg ikke . Så nå må jeg bytte fjører og stå med lua i hånden til den er godkjent........... MEN da skal jeg gå inn i hallen å fortelle han hvor flink han er..

Jp 

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #7 på: Sø., 5,August,2007,23,07 »
Det skal ikke være enkelt nei, Bt er desverre plaget med en del personell med lite kompetanse på disse tingene på mangen utav sine stajoner...

Uansett, lykke til, det går nok bra til slutt skal du se..  :)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget jp360

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #8 på: Fr.,24,August,2007,21,34 »
hei
Nå er den endelig godkjent. Som alltid er Even Erlien på plass og redder en jeep......... Even hadde selvfølgelig noe liggende og etter 2 turer til på bt er det omsider over. Sender en stor takk og noe annet til Even for hjelpa.

jp

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Orginale bladfjører til 85 cj7.
« Svar #9 på: On.,29,August,2007,10,49 »
Har du vært på Gjøvik trafikkstasjon?  I så fall har du møtt samme kar som godkjente min Jeep.  Han har helt riktig en Willys spissnese pick-up som er (ulovlig) bygget på en stasjonsvognramme.  Willys pick-upen kan vel laste det dobbelte av stasjonsvogna, så der har du spisskompetanse på fjærer!!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139