Skrevet av Emne: Nå er det nok!!  (Lest 15549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hovden

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 107
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #60 på: Ma.,21,Mai,2007,22,36 »
Svaret jeg har fått er nok ikke et avslag ,  men det krever store mengder dokumentasjon.
Jeg er veldig usikker på om AMCAR sine dokumenter og  papirer holder , de ble jo sendt med søknaden.
leder i THE HEAVY METAL BRIGADE

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #61 på: Ti.,22,Mai,2007,09,01 »
Ikke avslag nei.  Når man har brukt 1 år på å behandle saken bare for å forlange mer dokumentasjon, så vil jeg kalle det et avslag.  Trenering er vel et bedre ord, men det går ut på det samme.  Av og til virker det som om BT tror at "problemet" forsvinner bare fordi de somler og trenerer saken.  Noen gir kanskje opp også, men det er viktig å stå på!  Synd det skal være slik, men BT må overvinnes.  Det er slike ting som denne saken som gjorde at jeg en gang i tiden startet denne tråden!

Enig med CJ-7 forøvrig!  Prøv flere "løp" samtidig!  1. Prøv en annen stasjon, f.eks. Drammen    2. Koble inn Sivilombudsmannen, BT har ikke fulgt reglene sine.  3. Klag på behandlingen du har fått hos BT til BT (sendes stasjonssjefen) (sommel, dokumentasjon på ting de med rimelighet kan kontrollere selv, ikke godtatt dokumentasjon som normalt godtas, klageadgang ikke opplyst m.m.)

Fortsatt gudd løkk!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #62 på: Ti.,12,Juni,2007,15,48 »
Må bare fortelle at jeg fikk godkjent min gamle tro tjener spisssnute-Willys'en med Cheva 350/TH350, Hydroboost, servosnekke og ombygd styring på fredag.  Hadde gjort en skikkelig jobb med søknad (beskrevet i detalj hva som skulle gjøres), men jeg har ikke lagt fram noen type dokumentasjon fra ACCN, TÜV e.l.  Har laget mye selv av delene som skal til for å passe inn og da er det jo litt vanskelig med tysk eller trøndersk dokumentasjon!

Noen vil sikkert si et det er lettere å få til slikt på en gammel bil, og det er jeg enig i.  Poenget er imidlertid at BT kan vurdere ting selv om de blir gitt muligheten (god beskrivelse) og har en positiv holdning.  Tror vedkommende BT mann som sjekket min bil sover like godt om natten etter seansen som før og er ikke redd at han har påtatt seg et ansvar uten papirer.

Som tidligere forklart har jeg klagd på at de ville ha bilen i 3 dager for sjekk, nå ble alt ordnet på en formiddag (godt og vel).

Fikk is av Even etterpå (takk!) og det smakte veldig godt.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #63 på: Ti.,12,Juni,2007,15,57 »
Årsaken til at gamle biler MYE lettere går gjennom er at de fleste kravene i kjøretøyforskriftene som rammer oss med 12 volts anlegg, simpelthen ikke gjelder for disse.   
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #64 på: Ti.,12,Juni,2007,16,04 »
Må bare fortelle at jeg fikk godkjent min gamle tro tjener spisssnute-Willys'en med Cheva 350/TH350, Hydroboost, servosnekke og ombygd styring på fredag.  Hadde gjort en skikkelig jobb med søknad (beskrevet i detalj hva som skulle gjøres), men jeg har ikke lagt fram noen type dokumentasjon fra ACCN, TÜV e.l.  Har laget mye selv av delene som skal til for å passe inn og da er det jo litt vanskelig med tysk eller trøndersk dokumentasjon!

Noen vil sikkert si et det er lettere å få til slikt på en gammel bil, og det er jeg enig i.  Poenget er imidlertid at BT kan vurdere ting selv om de blir gitt muligheten (god beskrivelse) og har en positiv holdning.  Tror vedkommende BT mann som sjekket min bil sover like godt om natten etter seansen som før og er ikke redd at han har påtatt seg et ansvar uten papirer.

Som tidligere forklart har jeg klagd på at de ville ha bilen i 3 dager for sjekk, nå ble alt ordnet på en formiddag (godt og vel).

Fikk is av Even etterpå (takk!) og det smakte veldig godt.

Det var morro å høre!! Godt at noen får til!!

Gratulerer :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #65 på: On.,13,Juni,2007,11,39 »
Gratulerer :)

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #66 på: On.,13,Juni,2007,18,16 »
Gratulerer!

Uansett; vi kan bare slå fast at spillereglene gjør stor forskjell på biler registrert før og etter 1967...
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #67 på: Ti.,21,August,2007,00,16 »
Kan jo fortelle min historie også, da.

Jeg holder på med total ombygg av en -83 CJ7.

Jeg har sendt mail til en hyggelig kar på BT i Trondheim, de er vist hovedstasjon på betydelige ombygg for oss sunnmøringer også (heldigvis).

Jeg ville ha godkjent:

1. Skifte til 4.0l HO og AW4 aut-kasse, dokumentasjon fra amcar.

2. Skifte til Scout II D44 aksler, ikke dokumentasjon, bare fyldig beskrivelse.

3. Ombygg til spiralfjærer framme, ikke dokumentasjon. Dette var faktisk hans forslag, for å løse problemet med at bladfjærene ofte må monteres på utsiden ved bruk av slike aksler.

4. Heving 4" + 2" bodlylift, dokumentasjon: TÜV papirer

5. 35 x12.5 dekk. Dokumentasjon: TÜV som følger felger, samt utførlig forklaring på at jeg har forsterket mye i forhold til TÜV-papirene. Hydroboost, akslinger, skiverbremser all over, kraftigere rattstamme osv..


Alt dette har jeg nå fått forhåndsgodkjenning på utfra søknaden min, samt den dokumentasjonen jeg har lovet ( TÜV på felger/dekk er allerede lagt frem) å legge med når bilen skal endelig godkjennes. Eneste problemet jeg opplevde var at svaret tok 4 mnd, pga at jeg nevnte at jeg ønsket å bytte til YJ-balje. Karosseribytte ble så radikalt sammen med alt det andre at de sendte balje-bytte til SFOOR. Etter så lang tid svarte de nei på det. Dette viser vel egentlig hvor lite SFOOR har satt seg inn i saken.

Nå står bare det hyggelige vinterarbeidet igjen, selve jobben med ombygget.
« Siste redigering: Ti.,21,August,2007,00,26 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Nå er det nok!!
« Svar #68 på: Ti.,21,August,2007,13,05 »
Høres ut som om du har en artig vinter forran deg!  Lykke til med prosjektet.

Håper alle har kikket i sist nummer av Amcar også, det er flere som begynner å få nok av myndighetenes håndtering av ombygging og registering.  Heldigvis finnes det enda enkelte hos BT med sunn fornuft og kunnskap, men det blir færre og færre.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139