Hva sier Amcar til vår problemstilling, og har andre klubber lignende erfaringer? Tenker da på Landrover, landcruiser klubben osv. For det er jo flere andre klubber som er merkeklubb slik vår er. Og jeg regner med at de også foretar visninger hos BT for godkjenning.
Ang Amcar, så tenkte jeg at de må vel helt sikkert ha vært borti slike problemstillinger tidligere. Klubben har jo vært i mange år, og er i norsk målestokk relativt stor. Har de noen tips til oss om hvordan vi bør forholde oss til slik forskjellsbehandling osv?
For hvis vi noterer oss ned historier osv, og går videre så er jeg litt redd for at denne saken skal "back-fire" på oss. Slik at slike offentlige organisasjoner kanskje kan få noe negative assosiasjoner med JeepClubNorway, for det ønsker vi vel ivertfall ikke.
Det er ganske mange som nå begynner å få godkjente biler. Og hver eneste gang så blir det skrivd lange flotte tråder om hvor, når og hva som ble gjort. til slutt runder de ofte av med hvor enkelt det var og hvor smidige og greie BT var. Er det kanskje en ide at vi på sør og østlandet velger å ta visningen vår der vi veit det er folk med kompetanse og mange har godkjent bilene sine før? eller ønsker vi å lage litt blesst om at det blir forskjellsbehandlet fra biltilsyn til biltilsyn?
For er det en ting jeg har erfart med offentlige organisasjoner (jobber selv i en, så jeg veit litt om det) så er det det at ofte så blir ting bare gjort på en måte. Men det kommer ofte tider med mye publisitet om hvordan ting blir gjort og hvordan rutinene følges når mange nok får greie på dette. Ofte resulterer dette i innskjerpinger i rutiner og regler, noe som fører til at det blir enda vanskeligere å få gjennomført tiltak osv.
Det var bare en tanke som slo meg
Men jeg vil samtidiggi min sympati til vestlandet, midt og nord norge siden jeg ikke har hørt så mange historiene om vellykkede godkjenninger der, men jeg veit om noen få så det burde kunne la seg gjøre der også.
Til slutt vil jeg bare legge til at jeg også er blandt de som har blitt rart behandlet. Var en gang jeg var for å få litet skilt bak på TJ'en min. Brukte 3 kontrollører ifra Larvik Biltilsyn, en kortstokk med skilt og masse diskusjoner. Men litet skilt kunne jeg ikke få. Men jeg kunne få stort firkanta (ikke avlangt). Men det passet ikke. Forslaget var da fra BT Larvik, at jeg saget av låsen til reservehjulsholderen på Warn fangeren min, fjernet reservehjulet, og fjernet tåkelyset ifra Venstre side bak (har man ett tåkelys bak så SKAL det stå på venstre side, står det i forskriftene).
siden jeg hadde mistet mitt skilt bak, så sa jeg at dette går ikke. Jeg må finne en annen løsning. Beskjeden var da. Ikke kjør ALT for lenge da....
Hallo, er det bedre å kjøre uten skilt bak enn med ett litet?? vel vel.
noen uker etterpå fikk jeg høre om enten Simon eller Stein som var å godkjente sin bil med hevesett osv. så hadde BT mannen stått å lurt litt og plutselig spurt. "Du vil ikke ha litet skilt bak da??"
Festlig