Jeg tolker ut ifra bilden, at den originale veltebøylen/bur ,fungerer ved en slik velt ,men at det helt klart ville være sikrere med et mer helt bur.
Glassfibertaket, kan ha noen svakheter - så ikke bra ut at det kollapset/delte seg.
Hel-bur i vanlig bil er slik jeg forstår ,ikke greit å få godkjent. Men cj7 er ikke en vanlig personbil - hvilken støtte i tak har man når frontruten er nede og kjører kun åpent - taket er ekstrautstyr.
Ser ikke helt problemet med hode-bur problematikken i en åpen cj, da buret i en lukket bil ligger nærmere hode/sikt - mens i cj er det mye å gå på (er vel mulig å senke setet også ).
Kunne være interessant å vite om det går greit, eller oppskrift på godkjenning av helbur i cj, som er godkjent i nyere tid.
Som alle eldre hobbybiler, så sitter man ikke med airbags, Esp, abs - noen resten nakkestøtter - tenker at cj er relativ robust i en uheldig smellsituasjon, i forhold til bobler, generelt andre biler før 1985.