Skrevet av Emne: 4WD - WTF?  (Lest 4346 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
4WD - WTF?
« på: On.,14,Mars,2007,07,55 »
Jeg sendte en bestilling til 4DW nylig. Først fikk jeg ikke bestilt, men etter å ha snakket med Rune L, fikk jeg en hackerkode som gjorde at ordren gikk gjennom, og mailadressen til en ansatt jeg kunne kontakte. Den biten gikk i orden og hun beklaget at de hadde problemer med nettbutikken.
Så kom denne mailen;

Dear Valued Customer,
For your protection, a front and back copy of your credit card along with a copy of your photo identification card is required in order to process your recent request with Four Wheel Drive hardware.  Please copy the appropriate information and fax or email it with in 48 hours to 330-482-0050.  If we do not receive the information within the next 48 hours your order will be canceled.

Sincerely,
Leslie Warren
Four Wheel Drive Hardware
Accounting Associate
lwarren@4wd.com
330-482-4924

Hva er det som foregår. For det første kaster jeg bort verdifull tid. Og det har jeg allerede gjort siden jeg først ikke fikk bestilt.
For det andre er det vel slikt bankene fraråder oss å gjøre. Jeg har snakket med Jeep'ere som vurderer å finne en ny leverandør.
Det finnes jo noe som heter "verified by VISA" og da går det gjennom banken og gir full sikkerhet til både kunde og leverandør.
Jeg er "mnjjaa skeeeptisk", hva synes du?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #1 på: On.,14,Mars,2007,08,22 »
For all del! Gjør du det, så går det raskt igjennom, men skulle banken finne ut at du har gjort det og kontoen din blir misbrukt senere, da får du et problem...

Jeg gjør ikke det! Ring Kim Waters hos 4wd.com på tlf 0013304824924 eller dir e-post kwaters@4wd.com

Hun fikset dette rett igjennom for meg de siste gangene jeg bestilte derfra.

Problemet dems ( ihvertfall i mitt tilfelle ) er at deres egen bank roter med verifisering fra VISA. De påstår at de ikke får klarering og blir derfor stoppet. Jeg ringte min bank og fikk tidspunkt for når de hadde mottat forespørsel, når den ble behandlet og når de sendte svaret, hvem de sendte svaret til og en fereransenr for jobben. Dette sendte jeg til Kim ( hyggelig og hjelpsom dame ) og delene gikk i posten dagen etter. Hun beklaget rotet.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #2 på: On.,14,Mars,2007,08,39 »
Problemet er at når jeg sender en hastebestilling så vil jeg HA DEN MED EN GANG!!!!
Jeg sjekket http://www.discountjeepparts.com
De sier på sin side at de ikke gjør det slik, men max grense for ordre betalt med credit card er USD 500, over det er det paypal. Prisene virker helt OK iforhold til 4WD, i alle fall på baksete. Hva evt forskjell på frakt er gjenstår å se.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #3 på: On.,14,Mars,2007,12,09 »
Har kjøpt deler for 10000 kr minst hos Discount. Servicen deres vil jeg påstå er myyyye bedre en hos 4wd , billigere er de også. Det med 500 dollar løser du bare ved og dele opp ordren , de slår den sammen under sending. Er meget fornøyd med de.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #4 på: On.,14,Mars,2007,12,16 »
Discount har akkurat fått en kunde, og 4WD har gått glipp av en.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #5 på: On.,14,Mars,2007,12,52 »
Dette er mere og mere vanlig i alle butikker i USA.

Dette gjelder alle nye kunder. Når kundeforholdet er opprettet får du et kundenummer og det er bare å bestille som vanlig. Jeg pleier å ringe hver gang jeg handler og har varene hjemme stortsett etter 4 virke dager.

Jeg har handlet MASSE fra USA i mange år og fra mange butikker. Og i det siste har jeg blitt spurt om dette når jeg handler i en butikk for første gang.


Ikke bli overrasket om du får samme forespørsel fra Discount..........
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #6 på: On.,14,Mars,2007,13,47 »
Har vært kunde hos 4wd i et par år. Plutselig fikk de det for seg at de skulle spørre. Handlet litt mer senere, men nå har de slettet kontoen min og jeg spurte hvorfor. Svaret hadde dem ikke.......

Er redd for at de har mistet meg også! Veldig synd for jeg var meget fornøyd med dem frem til eierskifte og rotet begynte!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #7 på: To.,15,Mars,2007,07,08 »
Hmmm! Det stod at min ordre ville bli slettet hvis jeg ikke svarte innen 48 timer. Etter å ha sendt dem en mail hvor jeg antydet at jeg trodde mailen var et svindelforsøk, er plutselig ordren min "frigitt" til shipping med påstand om at de "fant" meg i systemet som tidligere kunde.
Det var på håret at jeg ikke hadde sendt bestilling på sete til Discount også :o og da hadde jeg hatt 2 seter.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #8 på: To.,15,Mars,2007,08,28 »
Vel jeg fikk en forklaring på dette her om dagen i fra et annet firma i US.

Så fort det er en bestilling fra andre land enn US har firmaer i US hatt masse problemer, flere og flere firmaer vil rett og slett ikke handle med utlendinger..... pga mye svindel med credit kort.

Da jeg skulle bestille en stor ordre fra US her om dagen fikk jeg klar beskjed om at desom de skulle gjennomføre handlen måtte jeg overføre penger til deres konto i USA. Noe som tar masse ekstra tid og koster jo endel penger.
Jeg ble mildt sagt overasket over dette svaret. Ettersom jeg da sitter langt ute i nordjøen er det ikke bare å stikke inn i banke å fikse slikt. Jeg ble mildt sagt drit sur >:(.

Så kontaktet jeg leverandøren I USA av nevnte deler. Der fikk jeg snakke med sjefen sjøl etter litt om og men. Så han til meg,
Deres firma hadde blitt lurt flere ganger av utlendinger så de solgte ikke deler ut av USA for mere en 200$ Derfor ville de ha penger overført direkte til konto..
Jeg hadde bestillt for 5000$

Men når jeg oppgav min postadresse på Jetcarrier i NJ var jeg plutselig ikke utlending  ::) og de godtok kort alikevel.
da ble tonen en helt annen og ordren gikk som smurt....

Skjønn det da ???

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #9 på: Fr.,16,Mars,2007,18,04 »
Samme her.  Litt tvilsomt om jeg vil handle der omigjen.   
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

  • Gjest
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #10 på: Fr.,16,Mars,2007,19,59 »
Vel jeg fikk en forklaring på dette her om dagen i fra et annet firma i US.

Så fort det er en bestilling fra andre land enn US har firmaer i US hatt masse problemer, flere og flere firmaer vil rett og slett ikke handle med utlendinger..... pga mye svindel med credit kort.

Da jeg skulle bestille en stor ordre fra US her om dagen fikk jeg klar beskjed om at desom de skulle gjennomføre handlen måtte jeg overføre penger til deres konto i USA. Noe som tar masse ekstra tid og koster jo endel penger.
Jeg ble mildt sagt overasket over dette svaret. Ettersom jeg da sitter langt ute i nordjøen er det ikke bare å stikke inn i banke å fikse slikt. Jeg ble mildt sagt drit sur >:(.

Så kontaktet jeg leverandøren I USA av nevnte deler. Der fikk jeg snakke med sjefen sjøl etter litt om og men. Så han til meg,
Deres firma hadde blitt lurt flere ganger av utlendinger så de solgte ikke deler ut av USA for mere en 200$ Derfor ville de ha penger overført direkte til konto..
Jeg hadde bestillt for 5000$

Men når jeg oppgav min postadresse på Jetcarrier i NJ var jeg plutselig ikke utlending  ::) og de godtok kort alikevel.
da ble tonen en helt annen og ordren gikk som smurt....

Skjønn det da ???

Enkelt-penkelt: de er amerikanere ...
Som det står i skjemaet du må fylle ut ved ankomst til USA:
"Er hensikten med ditt besøk å bedrive kriminalitet eller terrorisme: Ja/nei" ...


Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #11 på: Fr.,16,Mars,2007,22,00 »
Tror ikke det er noen grunn til å være bekymret om man handler fra en av de store kjente butikkene. www.4.wd.com driver markedsføring mot Norge å satser på norske kunder. Jeep miljøet er ikke så stort og har sine store møtefora i verden. Om en av de store kjedene får et dårlig rykte spres det fort. www.4wd.com går for å være blandt de billigste i USA og har et godt rykte. Tror ikke det er noen grunn til å være så bekymret :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #12 på: Fr.,16,Mars,2007,22,22 »
Hadde en bestilling hos 4wd forrige dagen, jeg ringer de gangene jeg skal ha noe.
Den sikreste betalingen er nok med paypal. 4wd skulle hatt det.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #13 på: Fr.,16,Mars,2007,23,30 »
Har vært kunde hos 4WD siden 1990 både i jobb og privat.

Har opplevd at de har ytet den service å ta inn varer de normalt ikke fører for å hjelpe meg med å få tak på de. Dette fordi firmaet som leverte varen ikke solgte utenlands.

Var på besøk hos dem høsten 1997 og opplevde hele bedriften som gjennom proff den gangen.
Ser ikke positivet på at de er kjøpt opp av en kjede. Virker som de driver å gjør bedriften steril.

For 10 år siden fremstod Quadratec som ustabil, men nå er jeg ikke sikker på annet enn at de og andre kan matche 4wd dessverre.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: 4WD - WTF?
« Svar #14 på: Lø.,17,Mars,2007,09,39 »
Jeg har vert kunde hos 4WD siden 1995. Har aldri hatt problem med dem. Nå i det siste har jeg verf "veldig" aktiv på bestillingene (noe min kone har fått med seg kan du si >:( ) Jeg sender bare en mail til Kim Waters og spør om hun har det jeg trenger "in stock" og bekrefter hun det,ja da går alt som på skinner og jeg har varene 4-6 dager senere.Sist jeg snakket med henne på telefon tror jeg var i 2001........... Jeg satser på 4WD.. det er service det... ;D