Vel jeg fikk en forklaring på dette her om dagen i fra et annet firma i US.
Så fort det er en bestilling fra andre land enn US har firmaer i US hatt masse problemer, flere og flere firmaer vil rett og slett ikke handle med utlendinger..... pga mye svindel med credit kort.
Da jeg skulle bestille en stor ordre fra US her om dagen fikk jeg klar beskjed om at desom de skulle gjennomføre handlen måtte jeg overføre penger til deres konto i USA. Noe som tar masse ekstra tid og koster jo endel penger.
Jeg ble mildt sagt overasket over dette svaret. Ettersom jeg da sitter langt ute i nordjøen er det ikke bare å stikke inn i banke å fikse slikt. Jeg ble mildt sagt drit sur
.
Så kontaktet jeg leverandøren I USA av nevnte deler. Der fikk jeg snakke med sjefen sjøl etter litt om og men. Så han til meg,
Deres firma hadde blitt lurt flere ganger av utlendinger så de solgte ikke deler ut av USA for mere en 200$ Derfor ville de ha penger overført direkte til konto..
Jeg hadde bestillt for 5000$
Men når jeg oppgav min postadresse på Jetcarrier i NJ var jeg plutselig ikke utlending
og de godtok kort alikevel.
da ble tonen en helt annen og ordren gikk som smurt....
Skjønn det da