Skrevet av Emne: 4WD hardware  (Lest 3546 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
4WD hardware
« på: To.,27,Desember,2007,17,46 »
Har bestilt masse fra 4wd før , uten noe som helst tull. Jeg bruker Jet Carrier til frakt , dvs jeg har adr i usa. Når jeg bestiller så sier jeg alltid fra om at alle deler må sendes samlet ut til adressen. Denne gangen har de virkelig rotet det til. Det var deler de ikke hadde på lager , så de klarte å sende ut deler i 4 omganger. Det betyr 4 flyfrakter til norge. Etter første bom fra de så snakket jeg med de , og de beklaget så dypt. Dette skulle aldri skje igjen. Det skjedde 3 ganger til. Det er jo rett og slett helt håpløst. Bare tullete unnskyldninger hver gang. Må si jeg har mistet all tro på den butikken.  Jackie Hainer heter vedkommende naut der nede. >:( >:( >:( >:( :'( :'(
Jeg har handlet fra Discount jeep parts før , og de er faktisk like bra på pris. Så jeg tror det blir de neste gang.http://www.discountjeepparts.com/
« Siste redigering: To.,27,Desember,2007,17,52 av Nico »
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: 4WD hardware
« Svar #1 på: On.,30,Januar,2008,22,34 »
JEg har akkurat bestilt masse deler fra 4wd hardware og har akkurat samme oppfatning, vanskelig å spore varer, utrolig dårlig med tilbakemeldinger, og de sender varer akkurat som de føler for... Blir nok ikke brukt igjen... quadratec var hakket bedre, men jeg vil nok bruke mer summit fremover.


Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Sv: 4WD hardware
« Svar #2 på: To.,31,Januar,2008,00,25 »
Har just avsluttet en sak med de. De har sendt vare i hytt og pine , stikk i strid med hva de har sagt til meg på mail og tlf. Sist saken var nå nye v8 motorfester. Ble lovet de sendt 3 ganger , men ingenting kom. Til slutt innrømmet de at de muligens ikke fikk de inn , men jeg kunne la ordren fremdeles stå. Bare rot er inntrykket jeg sitter igjen med. Ble lovet 10% på neste ordre jeg plaserte der som plaster på såret. Jeg har handlet endel fra discount jeep parts tidligere , null problemer der. Så kjøpte v8 motorfestene der jeg , moore bombproof fester.Discount jeep parts er billigere i det lange løp også. Når det gjelder priser hos 4wd kontra zummit , så er faktisk zummit endel billigere på enkelte saker.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: 4WD hardware
« Svar #3 på: To.,31,Januar,2008,00,26 »
 >:( Samme opplevde jeg  når jule presanger skulle kjøpes inn....3 ganger frakt på 4 deler >:(
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD hardware
« Svar #4 på: To.,31,Januar,2008,06,59 »
Tidligere hadde 4WD en firkant på fremsiden hvor det stod at de sendte det meste av deler på dagen. Det har de fjernet etter at jeg stresset de relativt mye på at de ikke klarte å skaffe et dustercover til YJ i løpet av fire uker. 2 ganger måtte jeg kansellere bestillingen for å få resten av delene. Det tok også en måned for dem å skaffe softtop til samme Jeep.
Nå har jeg bestilt slitedeler til framaksling, og det gikk 7 dager fra bestilling til shipping. Jeg er ikke særlig imponert og har vel kanskje handlet derfra for siste gang.
Har en bestilling inne hos Discount Jeep parts også. 2 uker på å skaffe  bladfjæranlegg (spring perch) til D30 er heller ikke så veldig imponerende.
Det har også  akkurat kommet deler fra Rocky Road Outfitters. Først holdt de på å sende 12 stk av noe jeg skulle ha en stk av. Det syntes de nok var litt rart, så de sendte en mail, så vi fikk oppklart det. Så brukte de også over en uke på å sende deler de skriftlig informerte at de hadde på lager. Den forsinkelsen kompenserte de med å sende varene som UPS ekspress, på min bekostning selvsagt.
Det er mulig at det det er slik verden er...... jeg vet ikke.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: 4WD hardware
« Svar #5 på: To.,31,Januar,2008,07,33 »
Har bestilt masse fra 4wd før , uten noe som helst tull. Jeg bruker Jet Carrier til frakt , dvs jeg har adr i usa. Når jeg bestiller så sier jeg alltid fra om at alle deler må sendes samlet ut til adressen. Denne gangen har de virkelig rotet det til. Det var deler de ikke hadde på lager , så de klarte å sende ut deler i 4 omganger. Det betyr 4 flyfrakter til norge. Etter første bom fra de så snakket jeg med de , og de beklaget så dypt. Dette skulle aldri skje igjen. Det skjedde 3 ganger til. Det er jo rett og slett helt håpløst. Bare tullete unnskyldninger hver gang. Må si jeg har mistet all tro på den butikken.  Jackie Hainer heter vedkommende naut der nede. >:( >:( >:( >:( :'( :'(
Jeg har handlet fra Discount jeep parts før , og de er faktisk like bra på pris. Så jeg tror det blir de neste gang.http://www.discountjeepparts.com/

Ang frakt, så skjedde det samme meg. en stooor forsendelse ble delt opp iflere utsendelser fra 4wd, og med flyfrakt, så ble det flere fly avganger. Men jeg hadde booket hele pakken som forsendelse i magnum, og når de fortalte at de hadde fått inn en ny vare, og lurte på hva det var, så svarte jeg bare at det var en del av forsendelse me dnummer xxxxxxx, som var den første pakken som ble sendt. Slapp med 1xfrakt på den første pakken, og resten kom bare dalende ned hos postkontoret mitt :-) Så det gikk helt fint, og jeg tapte ingen kroner. bortsett fra at jeg fikk pakkene til forskjellige tider.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Sv: 4WD hardware
« Svar #6 på: To.,31,Januar,2008,10,07 »
Ja verden er rar. Men en ting er sikkert , mann må passe på når mann bestiller fra usa.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD hardware
« Svar #7 på: Ti.,12,Februar,2008,08,21 »
Oppdatering. Det var transportskade på en del til ca 125 USD fra Discountjeepparts. Jeg tok bilder og sendte dem, sammen med en mail fra Fedex (jeg ringte dem) hvor Fedex proklamerte at så lenge ikke ytteremballasjen var skadet var dette avsenders problem. Etter noen dagers tenkepause fikk jeg mail fra Discountje.....om at ny del vil bli sendt meg ;D.
Forøvrig la de ikke skjul på at at de ikke har så mye på lager, så alle deler må sendes dem før de kunne sendes meg. Altså, regn med en uke fra bestilling til shipping.
Jeg kommer nok til å bestille fra discountjeepparts.com neste gang også.
Oppdatering!
Oppdaget at U-bolt hi-clearance kit'et er for 2" fjærer, ikke 2,5". Mailet de bilder. Etter 2 timer fikk jeg trackingnummer på nytt sett. ;D ;D ;D
« Siste redigering: On.,20,Februar,2008,06,54 av 94YJ aka JEEP »
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Sv: 4WD hardware
« Svar #8 på: Ti.,12,Februar,2008,11,42 »
Jeg mener og tror at de delene de viser på siden sin , er ting de kan skuffe ut i løpet av kort tid. Det de gjør er at lageret eksisterer nesten ikke , de bruker leverandørene som lager. Fikk nye motorfester til min , og de er sendt rett fra produsenten MOORE.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: 4WD hardware
« Svar #9 på: Ti.,12,Februar,2008,11,49 »
Har sent en klagemail til 4WD og forklart at "hele JeepNorge" står og lurer på hva de driver med.  Ser ut som om de tar det seriøst, jeg fikk svar tilbake med en gang med spørsmål om hva som var problemet.  Har forklart litt mer så får vi se da.....   Håper det bedrer seg.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: 4WD hardware
« Svar #10 på: Ti.,12,Februar,2008,12,18 »
Har sent en klagemail til 4WD og forklart at "hele JeepNorge" står og lurer på hva de driver med.
På Hedemarken har vi tatt dette litt mer alvorlig. Vi har sendt over to røslige karer som skal spørre hva de driver med, ansikt til ansikt, over disken ;D 8)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: 4WD hardware
« Svar #11 på: Ti.,12,Februar,2008,13,51 »
Underlig at det er så opp og ned med 4wd.
Jeg gjorde for en uke siden en stor bestilling, og fikk beskjed om at to deler var backordered.
Så ble det knyst som i graven, før jeg i dag  :D fikk beskjed om at alle delene er på vei.

Min erfaring med 4wd er opp og ned. Har slitt med de noen ganger, men også fått fantastisk service.
Lurt å ha en kontaktperson å forholde seg til, de fleste kan vel kreve å få det?



Kathrine
« Siste redigering: Ti.,12,Februar,2008,13,53 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: 4WD hardware
« Svar #12 på: Ti.,12,Februar,2008,14,26 »
Jeg har ikke hatt problemer da jeg har forholdt meg til Kim Waters, men i perioden hun var sykemeldt, så ble det problemer....

Har nå uansett byttet hovedbeite og handler en del fra www.mad4wd.com og en som heter Larry. Hjemmesiden hans er for tiden sørgelig, men han er bare en mail unna og den har han svart på til alle døgnets tider også i helgene!!! Han fikser det meste og er meget punktlig. Han informerer også under veis om hvordan ting går.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: 4WD hardware
« Svar #13 på: Ti.,12,Februar,2008,15,51 »
Har ikke handlet noe med 4wd, men tenkte jeg skulle støtte opp om det Stein sier og forklare litt mer.
Mad4wd er drevet av Larry Davis, en kar på 36. Han driver hovedsaklig med drivverk, bygger akslinger osv.
Bedriften er enblant annet en mekanisk bedrift som lager endel deler til industrien. Han hadde en bra hjemmeside før, og har nå laget ny design. Dette falt uheldigvis sammen med et stort påbygg på verkstedet, så inntil påbygget er ferdig vil nok hjemmesiden være like trgisk som den er nå. Jeg chatter stortsett daglig med Larry, han sier han har svært lyst over til Norge på besøk, vi skal vistnok ha landet fullt av langbente blonde damer. :)
Til meg har han skaffet alt jeg trenger av deler, foreksempel bremseskiver osv. Er usikker på om dette er noe han får penger utav og som han kan tilby andre også, men det er bare å spørre. Han følger opp og prisene er på linje med andre. Jeg setter pris på supporten og at alt kommer i en sending fra et sted.
Innenfor drivverk, heving osv har han alle kjente merker.
Jeg har også fått sendt deler fra andre steder til ham, så han putter det oppi blant varene jeg bestiller fra ham.

Det var dagens lille reklame ;D
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: 4WD hardware
« Svar #14 på: Ti.,12,Februar,2008,20,04 »
Hvis vi har så gode kontaktpersoner i firmaer som vi handler såpass mye av. hvorfor ikke knytte enda bedre kontakt og be dem ta en tur til landstreffet så vi får se de face-to-face. Også kan vi jo be de lage noen rabattkuponger som vi kan benytte ved neste handel.  8)
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.