Hei, har noen her gjort dette før meg? Det aner meg, men hvor trøblete er det?
Jeg har i det siste merket et øket trykk i kjølesystemet, og mener bestemt dette kan skyldes topp(er) eller pakning. Etter start, begynner det snart å boble/ skumme i exp.tank om jeg har lokket av. Det kommer ikke olje!! Og motor oljen, ser ut til ikke å inneholde vann! Grunnen til at jeg velger å ta motor ut, er for det første; svært kronglete å komme til alle mutre for innsug og utblås. Dessuten, er det et tids spørsmål, når jeg får anmerkning på EU kontroll, vedrørende lekasje i bakkant av motor.(simring jobb.) Er vant til å skru på forskjellige amerikanere, men dette er noe mere kronglete forstår jeg. Jeg leter også etter en brukbar beskrivelse, for denne operasjonen. Jeg ser, at motoren vil komme adskillig lavere, ved fjerning av motorfester, men er dette nok, for å løsne motor fra forbindelsen med gearkasse?/konverterhus) har fjernet vifte og diverse radiatorer, så har fått rimelig plass i fronten.
Som jeg spør, forstår dere sikkert at jeg søker å komme i kontakt med noen som har hvert møkkete på fingre grunnet lignende operasjon. Vil samtidig montere et dieselreduserende system fra Irland, som produserer hydrogen, og dermed flere fordeler for denne motoren.(En kjent teknikk satt i system.)
Er det noen, som kan tenke seg å lette på sine erfaringer om hva jeg søker? Jeg bor i Hønefoss, og kanskje det finnes noen i nærheten?
Send meg gjerne en SMS, og jeg kan ringe tilbake, kanskje Mail, eller benytt forumet til andres "glede" og ikke minst nytte ! Tror ikke jeg er helt alene, med denne diagnosen?
Hilsen Tore, 48240218
tokva09@gmail.com