Forstår egentlig ikke helt fortvilelsen her..
Slik jeg tolker det, og det er jo ikke helt uriktig av BT folkene, så er bilen vist på et lokalt BT. De føler at de ikke har kompetanse eller mandat til å avgjøre et slikt ombygg. Bilen er jo mye ombygd når man skifter aksler til fremmed type og setter på hjul som langt overskrider normal størrelse. De overlater avgjørelsen til regionkontoret, der mannen som har ansvaret for slike saker sitter..
Jeg har ikke engang tankt tanken på ta mitt bygg til vår lokale BT. Jeg har en god dialog med Trondheim, som er 6 timer unna. Nettop pga at jeg føler kompetansen er der og at jeg ikke vil sløse bort tid på en som helt sikkert sender meg videre..
Sitter akkurat nå og skriver på en forhåndssøknad der jeg beskriver hva som skal skje, hvordan det skal skje og hva slags papirer jeg kan skaffe..Føler det er spes viktig å ha dialog på forhånd på de tingene jeg ikke får papirer på. Foreks endring til spiralfjærer.
Fortvilelsen er at dette kunne dem fortalt meg i slutten av Januar, når eg var og snakket med dem på BT, angående hva som var gjort med bilen.
Dialogen den gang var at eg skulle skaffe alt av dokumentasjon og godkjennings papirer på komponenter som var brukt og da sulle dem se på bilen.
Problemet mitt er at eg kjøpte en bil som var hevet og byttet motor på, det satt 36" hjul på bilen og eg snakket med BT i miten av Desember 2006, angående hva som var mulig å få godkjent.
Svaret eg fikk var at hevesetet måtte være TÜV godkjent, motor måtte eg skaffe dokumentasjon fra Produsent/importør, og hjulene måtte ha dokumentasjon fra produsent/importør elle et uavhengig organ som kunne gå god for at akslinger, bremser var dimensjoner for dette.
Var da i kontakt med Amcar, som ikke såg noe problemer med heving og motorbytte men hjulene kunne dem ikke anbefale mer en 33" på org akslinger og bremser.
Men byttet eg om til skivebremser bak på bilen kunne dem anbefale 35" hjul.
Etter mye fram og tilbake bestilte eg felger fra Tyskland med TÜV godkjenning, samt bremse kit til bakakslingen for å være på den sikre siden.
Eg kjøpte bilen i miten av November og begynt å bli utålmodig for eg hadde kun kjørt noen kilometer med bilen så lengselen etter å få den godkjent var meget stor!!
Da kom eg over en bil på Offroad,no som var til salgs den satt det Teraflex akslinger på som ville gjøre bilen dimensjonert opp til 37" hjul dette er noe TERAFLEX går god for og eg har dokumentasjon på dette, så eg kjøpte bilen i midten av Januar.
Tok da kontakt med BT og la frem endringene som ville bli gjort med å skifte akslinger samt felger med Tüv dokumentasjon, dette såg han på som meget fornuftig og bra.
Vi ble da enige om at eg skulle vise bilen om en måned etter siste samtale vi hadde.
Eg har hele vegen opptrad både høflig og forståelsesfull over demmes usikkerhet når det gjelder at dem ikke er kompetente til å utføre jobbe dem er satt til å utføre.
Hadde dette vær i privat sektor ville ikke en person bli ansatt i en stilling dem ikke har kompetanse til eller ikke kan utføre etter dem tittel som står på kontorpulten og på døra inn til kontoret.