Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80511 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #150 på: Ti.,22,Februar,2011,13,52 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Blank og fin som tenna på smileyen.
Kan kansje få til å dreie ned de strikerne dine om det blir et tema? Er det alu sier du, ikke rustfritt?
Ser foresten du har dratt ned sengesett i garasjen nå, har mor blitt litt lei all tiden du er der ute og latt deg bli der permanent ;)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #151 på: Ti.,22,Februar,2011,14,08 »
Strikerne er sendt til Jonny på Orkanger for massering, vi har mekanisk verksted der. Greit når egen kompetanse og verktøy ikke strekker til  ;)
De kapper i tillegg de originale strikerne som er i stål slik at de passer på braketten. Da har jeg to valg...

Tror det er aluminium ja... ble usikker nå når du spør. Burde vært tyngre hvis det var rustfritt. hmm...
Takker uansett for tilbudet - skal se jeg finner noe annet som må dreies eller sveises på  ;)

Det er ikke unntakstilstand i heimen enda... Har fortsatt gyldig visum og får komme innendørs når jeg blir sulten, trøtt, tørst eller lei.  8)

-= Dr.Plumbo =-

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #152 på: On., 9,Mars,2011,00,00 »
Får igjen dør-boltene fra Orkanger i en av de nærmeste dagene. De som fulgte med braketten og det ekstra settet jeg hadde er blitt kappet, dreid og massert.
Takk for hjelpa Jonny! :)



Ellers har jeg brukt tid på å montere halvdører. Nye pakninger, hengsler, dørhåndtak innvendig, og nye "uppers". Er godt fornøyd med resultatet.





Fikk også en pakke fra UPS med div småtterier. Bl.a. fremre yoke til transferkassa. Den er på plass og mellomakslingen er montert.

« Siste redigering: On., 9,Mars,2011,00,18 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #153 på: To.,10,Mars,2011,23,36 »

Jørn... Her ser du løsningen min på slangen til ekspansjontanken.

Endte opp med å kjøpe en 8 mm bensinslange med vevd ytterdel. Skal tåle 90 grader ifølge Tess... Fjernet stoffet på utsiden av slangen på den delen som går ned i ekspansjonstanken.


Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #154 på: Fr.,11,Mars,2011,00,00 »
Hvordan ente det med dørene egentlig, fikk du tilpasset på begge sider?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #155 på: Fr.,11,Mars,2011,00,05 »
Ja, jeg tror jeg fikk massert hengsler og pakninger såpass at jeg kan bruke de strikerne jeg kjøpte til formålet.
Nå har jeg ikke fått disse fra Orkanger enda så jeg tar ingenting for gitt foreløpig.

Skulle gjerne hatt deg oppover en tur med sveiseapparatet...  ::)
Støvskjoldet på Yoken måtte flyttes fra den gamle over på den nye. Oppdaget etter at alt var montert at skjoldet ikke blir med yoken rundt.
Hadde vært lekkert med et par punkter for å holde den fast. Har ikke montert traversen enda så det er lett å komme til. Tar du utfordringen?  ;D

Thomas

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #156 på: Fr.,11,Mars,2011,00,08 »
Mulig vi kan få til det alt i helgen vi, avlyser kansje Hitraturen min, drittvær utafor.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #157 på: Fr.,11,Mars,2011,00,10 »


Høres knall ut! Holder capsen din som gissel inntil videre ;)

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #158 på: Fr.,11,Mars,2011,07,09 »

Jørn... Her ser du løsningen min på slangen til ekspansjontanken.

Endte opp med å kjøpe en 8 mm bensinslange med vevd ytterdel. Skal tåle 90 grader ifølge Tess... Fjernet stoffet på utsiden av slangen på den delen som går ned i ekspansjonstanken.



O=k, ser bra ut. Så den passer ned i hullet til ekspasjonstanken.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #159 på: Lø.,12,Mars,2011,13,00 »

;D




Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #160 på: Lø.,12,Mars,2011,13,03 »
Uff da, så mye rot det har blitt ;D ;D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #161 på: Ma.,14,Mars,2011,23,35 »
Uff da, så mye rot det har blitt ;D ;D

AR

Rotet er nå på båten på vei over atlanteren  ;D

Fikk igjen strikerne fra Orkanger idag. Etter litt justering av dører så gikk de igjen.
Litt trange å få igjen iom at dørpakningene er nye, men dette går seg sikkert til.

Takker for hjelpa Jonny!





Ellers går det sakte fremover. Er et stykke igjen til Bengt og de rå "Nollthug"-spurtene hans  ;D
Justert panser, fylt olje på transferkassa, montert den siste framskjermen etc. Planen var å få kjørt bilen til Svendsen Eksos i neste uke for å få laget eksosanlegg.

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #162 på: To.,17,Mars,2011,09,14 »
Ok, jeg prøvde en 8mm bensinslange fra Biltema, men fikk den ikke ned i. Hvor lang ned stakk du slangen i tanken? Hvordan blir det med lufting, foregår det i lokket?

Samt, jeg har ikke fått vifta (varmeapparat) mi til å funke. Jeg fant ut i går at den mangler jording. De boltene den er skrudd fast med er tydeligvis ikke godt nok jordet Hvordan løste du dette? Eller var ikke dette noe problem hos deg?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #163 på: To.,17,Mars,2011,09,35 »

Hei

Den slangen jeg brukte har ikke så tykke vegger som de bensinslangene. Jeg dyttet slangen langt ned i tanken slik at enden på den er et par cm opp fra bunnen på ekspansjonstanken. Lufting får bli gjennom slangegjennomføringen eller påfyllingslokket.  Er litt usikker iom at jeg ikke har startet opp bilen og testet løsningen. Hvis jeg finner ut at det ikke fungerer noe særlig så kommer jeg til å montere en vinkel på slangen der den går ned i tanken og finne en tynnere slange. Er også usikker på hvordan denne slangen liker kjølevæske som holder 90 grader - vi får se  ;)

Jeg la opp en egen jording til viftemotoren. En enkel ledning med el-skive der hvor viftemotoren skrues i varmekassa (HVAC'en).
Vifta virker - den har jeg testet  ;D

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #164 på: To.,17,Mars,2011,10,14 »
Ok, da må jeg ta ut hele skiten under dashen igjen da. Det kommer ikke til å skje. Jeg får se på alternative løsninger for å få jording frem.
Mulig jeg kan ta en ledning og kople innpå en av skruene til ståldekselet på varmeregisteret. Da kan det være mulig at den får god nok jording.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012