Skrevet av Emne: Hva man ikke bør gjøre med jeepen sin. YJ slukes av havet.  (Lest 2095 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Denne eieren er desperat etter å prøve å redde jeepen sin.


http://www.nothingtoxic.com/media/1186025835/Why_You_Shouldnt_Park_a_Jeep_Near_the_Ocean
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Hva man ikke bør gjøre med jeepen sin. YJ slukes av havet.
« Svar #1 på: On.,22,August,2007,10,49 »
Hehe... Det er kjipt.... Jeg har vært nære på å gjøre det samme i Australia. Kjørte på Fraiser Island (verdens største sandøy), og når vi skulle hjem kappkjørte vi med tidevannet for å rekke en ferge. Problemet var at det var noen odder vi måtte rundt, og det var litt for spennende til tider. Måtte stå å vente på at vannet var på vei ut, og så var det bare å tråkke pedalen i bånn og håpe på det beste... Men jeg slapp nå heldigvis unna med spenningen ;D

Det beste bildet jeg fant av det...
« Siste redigering: On.,22,August,2007,11,19 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Hva man ikke bør gjøre med jeepen sin. YJ slukes av havet.
« Svar #2 på: On.,22,August,2007,23,08 »
Sitat
Jeg har vært nære på å gjøre det samme i Australia. Kjørte på Fraiser Island (verdens største sandøy), og når vi skulle hjem kappkjørte vi med tidevannet for å rekke en ferge. Problemet var at det var noen odder vi måtte rundt, og det var litt for spennende til tider. Måtte stå å vente på at vannet var på vei ut, og så var det bare å tråkke pedalen i bånn og håpe på det beste... Men jeg slapp nå heldigvis unna med spenningen


Frasier Island var heftig ja, noe av det morsomste jeg har vært med på, med free speed limit og milevis med strender, alt hva en drømmer om...Fikk grei beskjed om å holde leiebilen unna vannet, men det var fristende til tider! Holdt på å gå på en smell med tidevannet ja, som ikke er til å spøke med der... Innlandet har og mange fine tracks og utrolig fine naturopplevelser som bare nåes med 4x4. Anbefales!
Australia har med jevne mellomrom Jeep Jamboree på Frasier Island/ Queensland
Har mange fine bilder og minner fra mitt år i Australia, ikke minst med 4X4 i outbacken, i Australia har man jo faktisk lov til det aller meste ;D

« Siste redigering: On.,22,August,2007,23,16 av Kate YJ »
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Hva man ikke bør gjøre med jeepen sin. YJ slukes av havet.
« Svar #3 på: To.,23,August,2007,09,40 »
Helt klart!! Er man i Australia, og skal til Queensland er man nødt til å ta en tur på Fraser Island! Det er ikke bare offroad kjøringen som er gøy, men det er en utrolig natur opplevelse. Bare ikke bad i sjøen (mye haier!), og ikke lek med Dingoer ;D
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Hva man ikke bør gjøre med jeepen sin. YJ slukes av havet.
« Svar #4 på: On., 9,Januar,2008,21,58 »
Var heldigere denne CJ-7 eieren her :)

http://www.youtube.com/watch?v=j1pNZXWp39M&feature=related


(Selv om det er et utrolig skjeldent syn at en Jeep setter seg fast da :))
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15