Problemet med varme apparatet er funnet og reparert. Det var hull i vakumslangen fra motoren til varmeregisteret. Denne ble tettet og fungerte 100% ved test.
Ledningsnettet jeg bestilte viser bare hvor lite komplett motoren var... Motoren har ( mest sannsynelig ) feil i ECU`en ( Stammer fra Camaro men programmert for Caprice ). I og med at -93 Camaro ikke hadde alle funskjonene som trengs på Caprice`en, så var disse forsøkt koblet bort. Jeg har dermed måtte supplere følgende:
- Ny orginal ECU til 94 Caprice
- 1 stk MAF sensor
- 1 stk Temp sensor innsug
- Komplett nytt innsug med mulighet for MAF og temp sensor
- 2 stk bredbånd lambda sonder
- Knock sensor i blokka
- Knock sensor modul
- Må bygge om diverse ledninger for brems ( til lock up ) samt styring til girkasse. Her var det bare klippet, limt osv.
Jeg har sendt en krass mail til vedkommende som anbefalte motoren og kommer vel aldri til å hverken handle der selv, eller anbefale noen til å gjøre det!!!
Her er det et bildet som viser hvorfor oljetrykket frosvant.... Det er god slark iplasthylsa som er opplagringen til akslingen drevet sitter på!!
Nytt VS gammelt:
Det var en hyggelig ekvipasje når jeg dro opp til EB noen uker siden. Kunne godt tenkt meg å ha denne kombinasjoenen i eget eie: