Skrevet av Emne: Big Red and Yeyeye`s garage  (Lest 20168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #105 på: On.,27,April,2011,09,29 »
Wow.. Her har det skjedd litt av hvert siden jeg var inne sist..

Fanger'n er utrolig tøff. Bra jobba. Motoren er jo konge! Blir utrolig kult å se hvordan dette prosjektet utarter seg. Jeg var på vei til å kjøre på med det samme, men det ble skrinlagt inntil videre til fordel for min 69 Camaro:)
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #106 på: On.,27,April,2011,22,50 »
Til info, kommer LS1 motoren fra en Camaro, selvsagt en slik motor du også skulle hatt(i Jeepen).
Kan godt hende du rekker ta meg igjen en dag Jan-Erik, ting går jo ofte litt i rykk og napp. Har mange prosjekter å holde på med jeg også, og pengene strekker slettes ikke til til å pøse på med innkjøp både her og der ::)
Motor og girpakken tror jeg forøvrig er et flott alternativ, sett bort fra den høye effekten da 8) Koster meg vel ca 30.000 med kjøp,mva og frakt helt hjem. trenger jo selvsagt litt mer også, men tar det på sikt.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #107 på: To.,28,April,2011,00,15 »

Gratulerer - ser veldig ryddig ut dette  ;D

Koster meg vel ca 30.000 med kjøp,mva og frakt helt hjem.
AR

Du må huske på konerabatten når du oppgir priser...  :o
Fortsetter du sånn risikerer man bare en masse bortforklaringer hvis frua skulle forville seg inn på forumet og ser hva ting egentlig koster ;)

Vi gleder oss til fortsettelsen!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #108 på: To.,28,April,2011,00,16 »
Motor og girpakken tror jeg forøvrig er et flott alternativ, sett bort fra den høye effekten da 8)

Dette er en setning du neppe finner i Hot Rod Mag :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #109 på: To.,28,April,2011,00,21 »
Motor og girpakken tror jeg forøvrig er et flott alternativ, sett bort fra den høye effekten da 8)

Dette er en setning du neppe finner i Hot Rod Mag :)

En setning jeg selv ikke helt svelger heller, Heia Norge >:( >:( >:(
En får prøve le det bort,hehe

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #110 på: To.,28,April,2011,00,27 »

Gratulerer - ser veldig ryddig ut dette  ;D

Koster meg vel ca 30.000 med kjøp,mva og frakt helt hjem.
AR

Du må huske på konerabatten når du oppgir priser...  :o
Fortsetter du sånn risikerer man bare en masse bortforklaringer hvis frua skulle forville seg inn på forumet og ser hva ting egentlig koster ;)

Vi gleder oss til fortsettelsen!!

Hun er nok oppse på den prisen alt skjønner dere, men vi er jo unge, barnløse og gjeldsfrie fortsatt. En før bruke litt(alt) mens en enda kan. Smart er det kansje ikke, men det blir sikkert vanskeligere å gjennomføre senere i livet kansje.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #111 på: To., 7,Juli,2011,09,23 »
Skal straks avgårde på en liten ferie roadtrip, og da tar vi selvsagt lille røde.
Det eneste vi har som fast plan at vi skal være med opp telemarkskanalen kommende tirsdag, ellers blir det litt på måfå og etter værmeldingen en liten uke, tips til feriemål kan postes her;)
Wrangleren er jo en fornuftig bil å dra på ferie med, selv om det kansje( ja jeg sier kansje bare) er det bittelitt dårlig med bagasjeplass. Har masse skrammel i garasjen, og tenkte i går kveld at jeg kunne bygge ut lille røde litt i anledningen.
Hum... hva fant jeg:
1 stk hjemmelaget støtfanger, som inneholdt en (nesten) 2" firkantrør.
1 stk varevegg fra min tidligere gule TJ
0,8 m 1" stålrør
OBS! og se her ja, en stor fin aluminiums Zargeskasse.







Ikke hundre prosent i mål, men tror jeg rekker bli ferdig til avreise fredag eller lørdag;)
Skal ikke gjøre så mye mere ut av det, mulig jeg prøver ordne en liten vimpel eller noe for å se hvor langt bak jeg er med den når jeg rygger. Litt lakk, refleks, stropper osv..
AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #112 på: Ma.,11,Juli,2011,01,27 »

Nice work yeyeye!
Fester du en campingstol på bagasjeracket ditt så får du med svigermor også  ;D

Ha en fin ferie!  8)


Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #113 på: To.,21,Juli,2011,09,22 »
Etter noen sure dager på jobb igjen, tar jeg meg tid til litt bilder. Må vises at bilen brukes også, ikke bare mekkes på 8)


Landeveistelting ved nasjonal turistveg over Folldal mot Atnasjøen.


Ned til Skien i finvær, og der lå vakre Victoria og ventet.


Slusene ved Ulefoss.


Tidvis på kanalturen er det trangt, og Victoria virker ustabil og redd( den krenget ved den minste antydning til rorutslag, godt hun holder seg innaskjærs)
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #114 på: To.,21,Juli,2011,09,32 »

Oppe på Haukeligfjellet, passerte vi noen fine gamle "sæterveier" og jeg måtte selvsagt kjøre til siden å ta en par bilder av Jeepen i vakkert landskap.


Også over Haukelifjellet, fra bilen selvsagt.


Ned fra Haukeligfjellet og på tur ut mot de farlig smale veiene til Sørfjorden, kom vi over denne pærlen ved "Stegane"?( rett før Odda i allefall)


En av de mange ferjekosene, kaffe o svele bak på den kombinerte bagasjeracken og spisebordet;)


Intimkonsert med Vamp, ved Sogn skog og hagebruksskule, et røyk og alkoholfritt arrangement, sært for en tøst utkanttrønder, men veldig vakkert og fint.
« Siste redigering: Ti.,13,September,2011,21,51 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #115 på: To.,21,Juli,2011,09,46 »

Måtte ta bilde av Jeepen ved denne steinen, klarte ikke komme meg langt nok unna til å få den med helt, men får med et glimt av Jostedalsbreen mellom steinen og tretoppen, ser ut som en sky bare på bildet da men ::)
Supphellesnipa tror jeg det het der.


Trollstigen.


Trollstigen fra førerplass.


Fra høye fjell og trange fjorder og vidre ut mot det åpne havet ved Atlanterhavsveien.


Storseisundbrua ser ut til å slynge seg sideveis over sundet.
Vi har hatt en knall uke i Jeepen, og var også knallheldige med været hele tiden.
God ferie til alle.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #116 på: To.,21,Juli,2011,09,48 »

Takk for et flott reisebrev!  :D
Mitt blir dessverre helt fritt for Jeep og med masse ekle grekere... mao - ikke noe som er verdt å publisere  ::)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #117 på: To.,21,Juli,2011,09,50 »
Ca distanse tilbakelagt forige uke var 230mil+ foresten, men da er det med en helgetur til Hitra også. Ble også med på en Cruising der med den lokale Amcarklubben som hadde treff.
Grekere viser du kun bilde av om de har Jeep i så fall, hehe.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #118 på: To.,21,Juli,2011,10,00 »

Ser frem til at doningen min blir så driftsikker at den tar 230 mil i en strekk uten noe tull..  ;D

Bagasjebrettet fungerte bra? Smart alternativ i forhold til å dra med seg en tilhenger.
Ingen kommentarer på at skiltet ditt bak ikke vises når kassa er på?

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #119 på: To.,21,Juli,2011,12,02 »
Klistret jo på et laminert hjemmetrykt et både på kassa og brettet under. Regnet med å få dommen i Skien for der ble jeg vinket inn til politikontroll, men før han politimannen var ferdig med bilen foran, så fikk han tydeligvis utkalling på viktigere oppdrag, hev seg inn i bilen og på med blålys. Vi sto igjen forfjetret og turde nesten ikke kjøre videre, selv om han vinket oss videre med det samme han hoppet inn i bilen sin. Det stopp jo politi på andre siden av veien også, og stoppet i andre retningen, men vi var glade for å komme oss videre vi.
Det heter seg at en skal ha lys på slike ekstraskilter bak på sykkelstativ, så det burde vel jeg også hatt.( men skal jo bare bruke den på lyse sommernetter 8)  )
« Siste redigering: Ti.,13,September,2011,21,48 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280