Nå har jeg endelig fått gjort ganske mye med Bilen og da er det kanskje på tide og skrive litt om det
Dagens oppsett er:
Old man emu 2,5" hevesett
2 Stk. Warn fangere
305/70R16 (33") Baja Claw
T-max winch
6" Warn bredere
Bilen er en 2005 Wrangler Unlimited Rubicon. Den er 30 cm lenger enn en vanlig Wrangler, 20 cm etter døra og 10 cm bak hjulbuen. Den har Dana 44 aksler med sperrer og 4,10 giring. Transferkassen har 4:1 lavgir, og det er en del beskyttelse under bilen, som tankguard og rockerguards. Den har også 4.0 liter med automatkasse. Bilen ble kjøpt og bygget om for å tilfredstille kravene til Pickup. Jeg lagde en lav vegg inne i bilen, og en kort hardtop til. Den er nå godkjent som pickup og får grønne skilter
Bilen så da slik ut:
Etter det er alle endringene gjort, og masse småting er laget selv, som helt nytt ledningsnett til vinsjen md fast bryter inne i bilen, hjemmelaget vinsjfeste, foringer til sjakler i fanger, sjakkelholder til 2" festet i bakfangeren og hengerfestekontakt borret inn i fangeren.
Vinsjfestet:
Foringer til forfangeren, laget for å tres inn i sjakkelfetet fra hver side i Warnfangeren, for å fjerne skrangling og slakk, Warnfanger og sjakler er gullkromatisert og pulverlakkert:
Vinsjfestet er laget av en valset plate som er 10mm tjukk, og to draband som går under rammevangen og opp til vinsjen:
Sjakkelfeste til bakfangeren:
Bilen som den står nå:
Fremtidige planer er trolig et 1,25" bodylift og en ny radio.
Blir nok litt innlegg om min fars flattfender også, bilen bygget min far før jeg ble født !! Bilen står for øyeblikket uten girkasse og transferkasse fordi hovedakselen i automaten så slik ut etter sist tur til GP:
Bilen er en cj 5 ramme med M-38 lookalike karosseri og 307 Chevy 8'er
Bilder: Tommy