ObdII siden 1996 eller når det var
Så de fleste skannere skulle man tro funker til å hente ut koder.
Selv har jeg veldig lyst på en med blåtann sånn at man kan bruke telefonen under kjøring og få med seg hva som skjer.
Programmet Torque fra market på telefonen og Plx Kiwi fra ebay skal være en bra kombinasjon.
Eller så har
http://www.autoenginuity.com/index.html utstyr som visstnok skal hente ut Chrysler spesifike koder og gi deg mer info enn ren obd.
På en bil som har gått 150 så er det sikkert smart å sjekke alt.
Service skal være hver 20.000 eller en gang i året hvis jeg ikke husker feil.
Har oljeskift vært gjort privat så sjekk at prosedyren er fulgt. Det går på 10 liter og noen av de skal i hullet til oljefilteret og
ikke i påfyllingshullet.
Sjekk ellers at:
1. Pakningen inn til turbo er byttet. Ta av motordekselet og sjekk at det er tørt for olje der innsugsslangen møter turbo.
2. Pakningen inn til turbo er byttet. Ta av motordekselet og sjekk at det er tørt for olje der innsugsslangen møter turbo.
3. Pakningen inn til turbo er byttet. Ta av motordekselet og sjekk at det er tørt for olje der innsugsslangen møter turbo.
Det sitter en elmotor rett under som ikke liker olje - ryker den så blir det dyrt.
Google crd swirl motor.
4. Klonking fra stabstaget forran er vanlig, men foringene er enkle og billige å bytte.
5. Hvis knappene i midtkonsollet ikke lyser så må hele modulene skiftes. Det "går ikke" å skifte bare pærene. Er du stødig med loddebolten så går det
likevel, men hvorfor ikke få forhandler til å ta det hvis du handler der. Selger tenker sikkert at det er snakk om 3,50 i pærer
6. Setetrekket er helt. Høy bil gjør at det blir mer slitt når man går ut/inn.
7. At du får med alle setene.
Sikkert noe jeg har glemt og andre mener sikkert noen annet
Lykke til!