Har i lengre tid irritert meg over lekkasje overgang automatkasse og motor. Trodde med en gang det kom fra automatkassa, men etter å ha googla litt og snakka med folk i miljøet, mener jeg det er pakning overgang kasse/motor. Ny pakning ble bestilt. Det lekker også fra oljekjøleledningen til automatkasse. Ikke mye, men nok til å irritere seg over. Har tenkt å demontere ledningen og ta den med til Tess.
Mens jeg ventet på pakningen, dukket det opp en annen utfordring. Voltmeteret viste opp mot 16-17 volt. Ikke bra. Feilsøkte litt med multimeter. Siden dynamo mest sannsynlig ikke hadde vært byttet siden 93, bestilte jeg ny dynamo, sammen med en hel del andre ting (Rockauto);
- dynamo
- svart kabel med jording
- viskose
- vannpumpe
- radiatorkappe
++
Ny dynamo, vannnpumpe, og viskose ble bytta ut. Jeg hadde siden forrige sommer brukt en radiatorvifte fra en Cherokee. Den er en del mindre, men har samme vifteretning. Hadde spart på den originale vifta, og satte på kappa etterpå. Etter å ha flusha radiatoren, og fylt på ny væskeblanding, sjekket jeg batteriet på nytt. Fremdeles høy volt på rundt 16. Så at jeg hadde glemt å stramme releet, og bytta ut svart kabel. Den rød bytta jeg også ut. Pussa polene og starta på nytt. Det gjorde susen! Volt på 14,96, og godkjent.
Da fikk jeg gjort en del i påska. Da gjenstår det lekkasjene. Kommer tilbake til dette.