Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58513 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #150 på: Ma.,28,Juni,2010,11,34 »
Stund siden det har skjedd noe her. Har vært litt nedom garsajen, men har ikke skjedd det store. Er vel mer eller mindre ferdig med understell nå. KLar for å sette på balje.

Har levert balja til lakkering nå. Den ble sandblåst litt her og der. Tilbakemelding fra sandblåser var at balja var i meget bra stand. Det fantes ikke et rusthull i den. Så det var jo bra.
Tok noen bilder (litt før og etter blåsing), men litt vanskelig å se noe fornuftig.

http://picasaweb.google.com/skaarer/BODYTUBE?feat=directlink

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #151 på: Ma.,28,Juni,2010,12,12 »
Men Jørn, kan ikke se at du har hatt av bøyla ved sandblåsing?
Det bør du om det ikke er for sent, da alle 4 festepunktene for bøyla er kjente rustfeller.

Ellers er du godt i gang nå, får ta et garasjebesøk om ikke alt for leng...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #152 på: Ma.,28,Juni,2010,12,14 »
Men Jørn, kan ikke se at du har hatt av bøyla ved sandblåsing?
Det bør du om det ikke er for sent, da alle 4 festepunktene for bøyla er kjente rustfeller.

Ellers er du godt i gang nå, får ta et garasjebesøk om ikke alt for leng...

Det var en tabbe av meg. Jeg hadde den på da jeg leverte den til Andrej. Og jeg glemte å si fra til Roar at den skulle av før blåsing. Antar at Andrej tar den av og sliper ned området.

Update: Den ble tatt av og det ble blåst der. Var ikke noe rust der heller. :-D

« Siste redigering: Lø.,24,Juli,2010,11,59 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #153 på: Lø.,24,Juli,2010,11,56 »
Jeg fant ut at jeg mangler en brakett ssom skal sitte over bremseventilen som er festet til ramma. Braketten er for staget til autotmatskifteren (den på tverra) . Noen som har denne med lager liggende?

Delenummeret er på braket: J5361053, og lageret har delenummer: J5352589.



« Siste redigering: Ti.,27,Juli,2010,10,23 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #154 på: Sø.,25,Juli,2010,22,45 »
Er det noen her med en 999 automat på sin cj7 som kunne ta seg bryet med å dukke under bilen sin og tatt noen mål av den plata? Samt ta en sjekk om den er festet til bremseventilen på ramma, evt. hordan den er festet.

Jørn

Glem det, Bergskaug hadde en plate med lager liggendes.
« Siste redigering: Ti.,27,Juli,2010,17,35 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #155 på: Lø.,21,August,2010,15,19 »
Det begynner jo snart å se ut som en bil.







Jeg har i hvert fall funnet ut at originale fangern bak skal av.  Blir nok rør fanger tenker jeg. Evt. slik som mange av dere andre har.
« Siste redigering: Lø.,21,August,2010,15,26 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #156 på: Lø.,21,August,2010,16,24 »
Motiverende bilder! Dette ser veldig bra ut! Regner med at det blir litt garasjetid på meg til uka også! Får prøve å ta deg igjen:)
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #157 på: Sø.,22,August,2010,11,55 »
Det begynner jo snart å se ut som en bil.

Jeg har i hvert fall funnet ut at originale fangern bak skal av.  Blir nok rør fanger tenker jeg. Evt. slik som mange av dere andre har.
Se der ja Jørn  :) Begynner å ligne en CJ nå! Må jo motivere litt nå som balja er på plass. Bra jobba Jørn.
Men du, rørfanger... NeiA! Da får du heller "smi" deg en variant. Men du som ikke skal ut i skogen med 7`ern kan vel bare ha de orginale bumrets, er jo litt kule de synes jeg.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #158 på: Sø.,22,August,2010,20,16 »
Jan Erik:
ja det er gøy å holde på nå. Liksom en annen fase av byggingen. Slutt på rå "muskelkraftbygging". Jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde meg unna til høsten setter inn, men vanskelig å holde seg vekke når alt ligger klart for montering. Så hver gang fruen har besøk eller ser ett dårlig tv program så sniker jeg meg ned i garasjen :-).

Petter: Rørfanger i bling-bling farge er og blir kult. Vet at Halvard har noe liggende, blir vel den dersom han ikke har hogd den opp. Blir også bling-bling grill på den :-) .
Bumperettsa blir litt små og anonyme syns jeg.

Idag sneik jeg med ned på morningen Og prøvemonterte rattstamme. Gearspaken fungerte utmerket. Prøvde også Og montere rattstaget, byttet ut den originale med en fra borgeson. Fikk ikke montert den da denn var litt trang på snekka. Blir nok ikke noe prøvemontering på den.
I morgen skal jeg en tur til Stolen for å kjøpe kupevifte. Fikk tips fra Frode om at jeg burde bytte den originale med en fra chevy k5 (eller noe i den duren).
Da blir nok vifte opplegget ferdig i løpet av uken tenker jeg.
Snakket også med lakkereren her om dagen og han sa han skulle komme innom på mandag og levere resten av delene.

Hva slags tettningstoff er benyttet på luftekanalen (der varmeapparatradiatoren sitter) mellom kassa og og stålplata? originalt ligner det litt på silikon, men der mye med porøst.

Samt er den en del som jeg ikke kjenner igjen, de ser ut som om den skal til varmeapparatet, men jeg er usikker på hvor den skal. Den er i plastikk. Legger ut ett holde en dag så kan dere tipse meg.

Skal man benytte noe isolasjon på torpedoveggen? Eller monteres varmeapparatet rett på torpedoveggen?   
 
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #159 på: Sø.,22,August,2010,20,34 »

Hei Jørn

Hvis den "skumgummien" som er mellom varmeapparatregisteret og selv kassa har gått i oppløsning så kan du kjøpe noe varmebestandig skumgummi. EPDM er betegnelsen på denne typen gummi: http://en.wikipedia.org/wiki/EPDM_rubber

Hvis du ser i garasjen min så ser du isolasjonen jeg brukte mellom selve bakplata og varmeapparatkassa. http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,5830.msg39034.html#msg39034 Kjøpte den på Clas Ohlson - selvklebende og grei å montere. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=144120584

På torpedoveggen så er det to pakninger som skal brukes.

Denne:      http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=52&plID=504&partID=8861
og denne: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=52&plID=504&partID=8550

Jeg kan sponse prosjektet ditt med de to sistnevnte pakningene. Glemte å bruke dem da jeg monterte sammen varmeapparatet mitt  :P
Send meg adressen din så kommer de i posten.

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #160 på: Sø.,22,August,2010,20,46 »
Kjempebra.
Den fra Clas var ett bra tips, blir mindre søl med en slik enn silikon.

Ja takk til de andre du tilbyr meg, betaler selvfølgelig for de og frakt.  Mine er litt slitt, samt at den på viftemotoren er limt fast til vifta og blir nok deformert dersom jeg tar den av.

Sender deg PM.

Men du heller brukte ikke noe heldekkende selvklebende isolasjon (støymatter heter det vel) på kupesiden av torpedoveggen?

« Siste redigering: Sø.,22,August,2010,20,48 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #161 på: Sø.,22,August,2010,21,04 »

Nei, jeg brukte ikke noe isolasjon på selve torpedoveggen. Er ikke sikker på om det vil ha så stor effekt egentlig - bilen bråker så gæli lell.
Skulle jeg brukt noe så måtte det ha vært selvklebende asfaltplater som ikke holder på vann (sier jeg som har montert teppe i bilen ::) ).

Det du bør tenke på er om du skal sette inn en større og kraftigere viftemotor enn det som er original. Effekten skal visstnok være helt enorm sier de på Jeepforum.com. Selv har jeg ikke fått startet bilen, men har satt strøm på den etter at nytt ledningsnett er på plass. Vifta skyver mye luft!! Vifta koster ikke mer enn $23 og delenummeret ser du på bildene. Husk at du må utvide hullet i torpedoveggen med en cm eller to for å få plass. Hvis du velger å gjøre dette så vil ikke den pakningen til viftemotoren passe. Da kan du droppe den og lage deg noe som tetter.





Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #162 på: Sø.,22,August,2010,21,14 »
om det er den typen aner jeg ikke. Tror den chevy vifta skulle passe rett inn. Det ser jeg i morgen når jeg får den.
Sant, jeg kan vel alltids lage meg noe som passer rundt vifta.

jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #163 på: Sø.,22,August,2010,23,11 »
Hehe... Selektiv hørsel, Jørn? ::)

Mener bestemt på at jeg sa til deg at du må utvide hullet litt for å få plass til K5-vifta... ;D
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #164 på: Ma.,23,August,2010,06,20 »
Hehe... Selektiv hørsel, Jørn? ::)

Mener bestemt på at jeg sa til deg at du må utvide hullet litt for å få plass til K5-vifta... ;D

:-) Selektiv hørsel?  Hmmm mener å huske at jeg har hørt fruen si det samme noen ganger.
 Ja jeg vet du nevnte noe om hull, men mente å huske at det var skruehullene som ikke passet.

Hvordan utvider jeg ett slikt hull? Hvordan har dere gjort det.
Selv så ville jeg ha brukt en baufil, men det vil jo ikke bli pent. Her trenger jeg virkelig tips.
Torpedoveggen er jo nylakkert, så det vil jo bli mye stygge merker. Eller hva?

Jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012