Ny milepæl nådd.
I dag har jeg montert motor med girkasse og transfer. Måtte gjøre det alene da kompisen allikevel ikke kunne. Ble litt tungvint alene, spesielt med å fly frem og tilbake til krana for å justere høyder slik at bolter traff hullene. Men omsider ordnet det seg, men det anbefales ikke for de som tenker å gjøre det. :-)
I forkant lakket jeg moteren med blanding av Owatrol og matt bengalakk. Jeg benytte en langhåret poslish fille for lakkering slik at jeg kom godt inn i porene. Resultatet ble i hvert fall estetisk bra, får bare håpe den sitter (jeg har vasket motoren med varmtvanns høytrykkspyler).
Resultat:
Montasje:
Motoren på plass:
Nå er vel neste milepæl å montere balja. Men hva bør jeg gjøre nå før jeg setter den på?
Jeg tenkte å ferdigstille eksosanlegg, sette på drivaksler, bensinslanger muligens det elektriske til automatkassa. Noen andre som har noen tips?
Samt, på dashpanalet har jeg nå borret de to hullene til klokke og turteller.
Mål for hulltaking fikk jeg av en som heter Dan som driver med custom dashpaneler. Han sendte meg en PDF fil med mål. Ser ut til å ha mye godsaker.
http://sites.google.com/site/doubledfab/jeep-cj-dashsMen tilbake til dashpanelet mitt, jeg ser det er noen hjemmemekka hull som kræsjer og nesten kræsjer.
Fant en blå og en rød pære holder som sikkert har vært montert der. Jeg tenkte å sveise igjen de hullene og dersom det er nødvendig så får jeg heller borre de opp igjen.
Noen som vet hva de er benyttet til?