Hei Jørn
Jeg lurer på svarbrevet du fikk av BT ang modifiseringen din. Står det generelt at
du må ha dokumentasjon på fjærer, hjul, motor, eller
står det spesielt hva du trenger av dokumentasjon i forhold til ombyggingen din?
hei du.
Motor: Her må jeg fremlegge dokumentasjon på motoreffekt at denne ikke overskrider fabrikklevert utgave (kan vel ha inntil 20% høyere effekt mener jeg å ha hørt, men det skriver de ingenting om). Så for motor holder det vel med utskrift fra NAF sin testbenk, samt papiret fra Chrysler om at cj7 er levert med V8 og 150 hk. De skriver også at jeg må fremlegge dokumentasjon på deler som er benyttet i ombyggingen. De nevner også at vekter ikke må overskrides. Dersom det overskrides må jeg fremlegge en ny totalvekstgaranti fra fabrikken (dette er jo umulig).
Heving: Her sier de at jeg må fremlegge dokumentasjon på hevesett som er benyttet i ombyggingen.
Hjul: Her nevnes det at det må fremlegges dokumentasjon på at CJ7 kan benytte de hjuldimensjonene som jeg har søkt om (33x12,5x15). Dersom jeg har endret utover 15mm i sporvidde må jeg legge frem dokumentasjon fra kompetent uavhengig laboratorium.
Du spurte ikke om omregistrering til personbil (det er vel kanskje bare min igjen i dette landet som fortsatt er reg. som varebil) men der fikk jeg til svar om at jeg må ha originale seter og sikkerhetsbelter i henhold til §16.
Nei, papirene mine er på tysk, de sa til meg at de godtok tyske papirer for det var flere der opp som kunne lese tysk. Men dette er sikkert opp til hver enkelt avdeling hos SVV. BGNOR sa i midlertidig at dersom jeg fikk problemer med tyske papirer så skulle de få oversatt de for meg.
Det som er litt usikkert med det brevet jeg fikk av de er at de skriver kun under hjulvalg at jeg trenger papirer fra ett uavhengig lab. For motordeler og hevesett sier de kun dokumentasjon. Men de mener sikkert TUV papirer her og.
Jørn