Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58513 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #105 på: Ti., 2,Mars,2010,21,47 »
Jeg poster igjen. I dag har jeg prøvemontert bakre delen av eksosen. Syns det ser litt rart ut. Husker ikke helt hvordan det var montert. Noen som kan si meg om dette er rett montert? Sjekk også klips og klammer som er benyttet.
BTW jeg fikset brenserørene, jeg varmet de litt opp med varmepistol, da ble de mye mer håndterlige.


PS. Administrator må bare si fra dersom jeg poster for mye bilder.


Jørn

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #106 på: Sø., 7,Mars,2010,11,48 »
Er det noen som har en original cj front fanger  å selge meg?

Jeg vil helst ha typen Laredo fanger (krom).
Send meg en PM dersom du har. Gjør ikke noe om den ikke er helt strøken.

Jørn

Update: Jeg har fått tak i en :)
« Siste redigering: Ma., 8,Mars,2010,21,39 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #107 på: Ma., 8,Mars,2010,19,49 »
Det er ikke noe som heter for mye bilder:)
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #108 på: Ti.,23,Mars,2010,21,46 »
Hei Jørn

Jeg lurer på svarbrevet du fikk av BT ang modifiseringen din. Står det generelt at
du må ha dokumentasjon på fjærer, hjul, motor, eller
står det spesielt hva du trenger av dokumentasjon i forhold til ombyggingen din?

Har du også fått oversatt TUV papirene dine på TrialMaster til Norsk?

Klem fra Kath

« Siste redigering: Ti.,23,Mars,2010,21,51 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #109 på: Ti.,23,Mars,2010,22,54 »
Hei Jørn

Jeg lurer på svarbrevet du fikk av BT ang modifiseringen din. Står det generelt at
du må ha dokumentasjon på fjærer, hjul, motor, eller
står det spesielt hva du trenger av dokumentasjon i forhold til ombyggingen din?

hei du.

Motor: Her må jeg fremlegge dokumentasjon på motoreffekt at denne ikke overskrider fabrikklevert utgave (kan vel ha inntil 20% høyere effekt mener jeg å ha hørt, men det skriver de ingenting om). Så for motor holder det vel med utskrift fra NAF sin testbenk, samt papiret fra Chrysler om at cj7 er levert med V8 og 150 hk. De skriver også at jeg må fremlegge dokumentasjon på deler som er benyttet  i ombyggingen. De nevner også at vekter ikke må overskrides. Dersom det overskrides må jeg fremlegge en ny totalvekstgaranti fra fabrikken (dette er jo umulig).

Heving: Her sier de at jeg må fremlegge dokumentasjon på hevesett som er benyttet i ombyggingen.

Hjul: Her nevnes det at det må fremlegges dokumentasjon på at CJ7 kan benytte de hjuldimensjonene  som jeg har søkt om (33x12,5x15). Dersom jeg har endret utover 15mm i sporvidde må jeg legge frem dokumentasjon fra kompetent uavhengig laboratorium.

Du spurte ikke om omregistrering til personbil (det er vel kanskje bare min igjen i dette landet som fortsatt er reg. som varebil) men der fikk jeg til svar om at jeg må ha originale seter og sikkerhetsbelter i henhold til §16.

Nei, papirene mine er på tysk, de sa til meg at de godtok tyske papirer for det var flere der opp som kunne lese tysk. Men dette er sikkert opp til hver enkelt avdeling hos SVV. BGNOR sa i midlertidig at dersom jeg fikk problemer med tyske papirer så skulle de få oversatt de for meg.

Det som er litt usikkert med det brevet jeg fikk av de er at de skriver kun under hjulvalg at jeg trenger papirer fra ett uavhengig lab. For motordeler og hevesett sier de kun dokumentasjon. Men de mener sikkert TUV papirer her og.

Jørn



Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #110 på: On.,24,Mars,2010,00,28 »

Til orientering så er min sjuer oppført med 157 KW i vognkortet, dvs ca 210 hk.  ;D



« Siste redigering: On.,24,Mars,2010,00,30 av Dr.Plumbo »

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #111 på: On.,24,Mars,2010,08,44 »
Til orientering så er min sjuer oppført med 157 KW i vognkortet, dvs ca 210 hk.  ;D

157kw/210hk,  304 etter slagvolum og bedømme? Er det orgnal oppsettet i CJ din?
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #112 på: On.,24,Mars,2010,09,04 »


Ja, bilen er original med 304 ja. Ble veteranregistrert ifjor.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #113 på: On.,24,Mars,2010,09,28 »
Hei igjen Jørn

Motor: Her må jeg fremlegge dokumentasjon på motoreffekt at denne ikke overskrider fabrikklevert utgave

Skal ikke du sette inn 4,2 L i din da? Hva er i så fall kW?

I TUV papirene for Trial Master fjærsettet står det at fjærene er testet i forhold til en original bil. Om det betyr 4,2 L eller 304 aner ikke jeg, men økning av slagvolum bør dokumenteres ved ombygging.

Kath
« Siste redigering: On.,24,Mars,2010,09,32 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #114 på: On.,24,Mars,2010,09,51 »
Hei igjen Jørn

Motor: Her må jeg fremlegge dokumentasjon på motoreffekt at denne ikke overskrider fabrikklevert utgave

Skal ikke du sette inn 4,2 L i din da? Hva er i så fall kW?

I TUV papirene for Trial Master fjærsettet står det at fjærene er testet i forhold til en original bil. Om det betyr 4,2 L eller 304 aner ikke jeg, men økning av slagvolum bør dokumenteres ved ombygging.

Kath


Jo, jeg skal ha 4.2L, men på det tidspunktet jeg søkte om igangsettingstillatelse hadde jeg tenkt til å bytte motor. Men så kom Audi kolapsen og jeg valgte å utsette motorbytte. Hakke peiling på effekten på 4.2L. Sikkert lite og litt til.

Nå er ikke jeg så stiv i tysk, men det jeg kan se er at det står at settet jeg har kjøpt er for årsmodel 82-86. Papiret jeg har gjelder også for sett til 76-81 modell, men da er det annen type fjærsett og dempere forran, men likt bak. Det står også at settet er for CJ5 og CJ7.

Syns egetlig det er litt rart at fjærene er forskjellige. Vet at akslingene var smalere frem til 82, men det skal jo ikke ha noe å si på fjærene. Demperne har muligens vært montert på selve plata under fjærene og ikke på akselen som på vår, og derfor noe lengere. Men litt rart at fjærene avviker.

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #115 på: On.,24,Mars,2010,18,14 »
Ja, nå sitter jeg på grava og her var det ikke mange fra klubben. Hmmm har dere bytta dag til mandag igjen?

Jeg fikk en etterlengtet del i dag fra 4wd, en bolt for å feste transferkassa. Den er vel ca 10cm lang. 4wd klarte å sende den i en kartong, makan til fjols. Merkelig at de ikke sender slikt i polstret konvolutt.  Bolten kostet ca 30kr, og frakt 240,- (jetcarrier) + internt i us.


« Siste redigering: On.,24,Mars,2010,18,30 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #116 på: On.,24,Mars,2010,19,46 »
Tror det har vært litt dødt der i vinter, så vi får satse på
mer guffe etter påske.

:)

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #117 på: To.,25,Mars,2010,12,12 »
Tror det har vært litt dødt der i vinter, så vi får satse på
mer guffe etter påske.

:)

Ja, det var veldig dødt der, 18:35 stakk jeg derfra .-) ...


Nok om det.

Til helgen tenkte jeg at jeg skulle sette inn motor og gearkasser. Så nå er det vel på tide å lakere balja med tilbehør.
Så spørsmål til alle:

Noen som vet om en lakkerer som er flink og billig i østlandsområdet (sør/øst for oslo?)?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget karlson@epost.no

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #118 på: To.,25,Mars,2010,13,17 »
Ang. lakkering har vi på jobben min brukt Norsk Industrilakkering i Holmestrand/Horten. Vi var kjempefornøyde med både pris og kvalitet. Om de i det hele tatt tar imot biler fra private aner jeg ikke, men jeg hadde hørt med dem. De jobber nok primært med lakkoppgaver for industrien, men kan helt sikkert lakkere en bil om de bare vil. Men du holder kanskje til på andre siden av fjorden?
TJ 4.0 Sahara 2000 mod. Fortsatt original!

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns CJ7 garasje
« Svar #119 på: To.,25,Mars,2010,13,31 »
Ang. lakkering har vi på jobben min brukt Norsk Industrilakkering i Holmestrand/Horten. Vi var kjempefornøyde med både pris og kvalitet. Om de i det hele tatt tar imot biler fra private aner jeg ikke, men jeg hadde hørt med dem. De jobber nok primært med lakkoppgaver for industrien, men kan helt sikkert lakkere en bil om de bare vil. Men du holder kanskje til på andre siden av fjorden?
Ok takk for tips, ja jeg holder til på andre siden. Men jeg kan jo være litt kreativ å sette balja på sjøen og padle over fjorden. Må bare påse at alle pluggene fortsatt er intakte :-) ...


Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012