Per,
du vet mer om dette enn jeg, men når du velger å oppgradere kam og veiv osv over 6-7% av det originale
oppsettet så trodde jeg du kunne få noen problemer med bl.a innsuget som da også må dimensjoneres opp...?
....eller er jeg på tyttebærtur?
Nei, en behøver ikke endre innsuget, men da får en kanskje ikke tatt ut hele effekten av bedre gjennomstrøming i de bedre alutoppene, ei heller får en full uttelling på volumøkningen fra 350 til 383.
Når det er sagt, så er det vel ganske vanlig å bytte til et aluinnsug uansett, veldig mange 350'er ble jo levert med støpejernsinnsug. Og det veier !!##!!. Jeg forsøkte engang å selge en forgasser m/innsug på Ekeberg: Bare forgasser: 400,- forgasser m/innsug: 300,- Det var ingen som nappet på den siste varianten...
Jeg har et Edelbrock perfomer innsug liggende, som passer til et Holley 4-ports TBI injection anlegg jeg liggende. TBI enheten skal være god for inntil 425 hk eller så. Tror ikke jeg kommer til å bruke Holley elektronikken, blir nok MegaSquirt...
Til bruk i Jeep, så er det vel vedtatt at det er Edelbrock Perfomer eller Perfomer RPM med eller uten airgap (eller tilsvarende) innsug som er greia til TBI.
Med dagens dollarkurs, så er det kanskje en ide og anskaffe strokerkittet uansett, selv om jeg ikke har noen umidelbare planer om å sette igang motorbytte i CJ'en. Hmmmm...