Skrevet av Emne: Kjetil`s TJ garasje  (Lest 29746 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #105 på: To., 1,Mai,2008,18,15 »
Angående dette med felger og innpress. Det hadde jo ikke vært værre enn at Jeepclubben kjøpte inn 4 stk felger med dekk, som vi kunne la gå på rundgang medfølgende TUV papirer slik at vi fikk godkjent 10x15 med -46 i innpress  ;D

Eller er noen interessert i å spleise??  ;D ;D
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #106 på: To., 1,Mai,2008,20,52 »
Jeg er med på et spleiselag om ikke bilen går igjennom med MT felgene.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #107 på: Fr., 2,Mai,2008,00,06 »
BT beholder tüv-papirer og annen dokumentasjon så det funker dårlig. :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #108 på: Fr., 2,Mai,2008,01,11 »
De har tatt kopi av det jeg har levert foreløpig, jeg har orginalene.

Hva hvis jeg kjøper et hevesett godkjenner det og så selger det igjen etter et år skal ikke kjøper da ha mulighet til å godkjenne hevingen på sin bil. Jeg er ikke sikker på hvordan disse felgene er merket men tviler på det vil bli konflikt ved att flere bruker samme felgene.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #109 på: Fr., 2,Mai,2008,09,13 »
Jeg har jobbet mye med godkjenning av felger, og det er absolutt ikke noe problem å gjøre det på denne måten!


Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #110 på: Fr., 2,Mai,2008,15,58 »
De tok bare kopi av mine papirer også...

Har du gitt fra deg orginalene Wrangster, så kan du sikkert få en kopi av de om du henvender deg.

Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #111 på: Fr., 2,Mai,2008,19,16 »
Det har jeg bedt om flere ganger og svaret har alltid vært nei, det er vel også derfor tüvpapirer kommer på rødt papir så man ikke skal kunne kopiere de. Jeg fikk også lov å sende kopier av ting for forhåndsgodkjenning, men da presiserte han også at han måtte ha originalene for endelig godkjenning, og at han måtte beholde disse. BT er jo norgesmestere i å behandle folk forskjellig så det er ikke så lett å sette standarder etter hva forskjellige folk får til, men så vidt jeg har forstått er den faste prosedyren egentlig at de originale papirere skal lagres sammen med bilens "mappe" hos BT.

Alternativet er vel å gjøre som BG nor har gjort, at jeepclubnorway skaffer egne godkjenninger ved å sende en bil med de aktuelle ombygninger på en test hos Tüv.
« Siste redigering: Fr., 2,Mai,2008,19,21 av Wrangster »
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #112 på: Lø., 3,Mai,2008,20,32 »
Jeg var dum nok til å ikke tenke på å spørre etter TUV-papirene da jeg hentet mine felger hos InterContact!! :-[
10x15" mickey thompson classic11.

Noen som har dette liggende å kunne tenke seg å sende meg en kopi??
Ville vært evig takknemlig ::)
medl nr 797

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #113 på: Lø., 3,Mai,2008,22,57 »
Det er ikke TuV på disse felgene.

Det er gøy med litt aktivitet i garasje tråden men lar det ligge med TuV og godkjenninger nå, hvis ikke det er konkrete svar/ tips på mine tidligere eller fremtidige innlegg. ;)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #114 på: Sø.,18,Mai,2008,02,12 »
Hadde bilen i 17 mai toget under fanen til Kristiansand offroad klubb, tok seg bra ut må jeg si ;D



Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #115 på: Sø.,18,Mai,2008,20,31 »
Se der ja... med go-dekka også:)
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #116 på: Sø.,18,Mai,2008,22,52 »
Jeep, go dekka og legg merke til hvor fine og reine de er til og med dekk fornyer på :)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #117 på: Ma.,19,Mai,2008,08,57 »
Har du tatt av stabstaget bak?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #118 på: Ma.,19,Mai,2008,10,35 »
Kjører uten stabstag bak ja. Bak er det maks innflex, fjæra er helt sammen og har kanskje en halv cm klaring i hjulbuen. Fremme er det litt til å gå på kanskje 2 cm på fjæra og på klaring i hjulbuen.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #119 på: Ma.,19,Mai,2008,10,47 »
Ok.. ja, må se å få av stabstaget bak jeg og...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt