Skrevet av Emne: Kathrines V8'r prosjekt  (Lest 54885 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #210 på: Ma., 5,Januar,2009,12,01 »
Hei Kathrine, takk for sist, og god nytt år  :)

Sitat
Noen som vet om noen trykkerier som kan dette?
Jeg vet ikke hvem som er i instrument bransjen, men jeg kan jo gi deg noen trykke tips.

Som gjennomlysbart materiale bør du satse på tykk polyester, og da finnes det et produkt som heter opalfilm,
den er melkehvit (da behøver du ikke trykke hvit farge, med dertil hørende transparange problemer).

Og så må velge om du skal trykke rettvendt med trykkfargen mot deg, eller speilvent på baksiden,
da vil polyesteren vende mot deg og det er da denne som gir overflate "finish".

Trykketekniske vil det være 3 alternativer tipper jeg:

4 farge plott (blekk)
Da bør du legge 70% cyan bak den sorte fargen, slik at den blir skikkelig sort.

2 farge silketrykk (sort og rød)
Her er vel den høyeste oppstart kosten

2 farge termisk print (sort og rød)
Denne teknikken brukes mye  i skilt og etikett bransjen på små opplag.

Trykk med tonermaskiner vil ikke nå opp i kvalitet når det gjelder den dekkende sorte flaten

Husk at det må være UV bestandig farge, hvis ikke blekner trykket.

Tom
« Siste redigering: Ma., 5,Januar,2009,12,03 av CJ-7 golden eagle »
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #211 på: Ma., 5,Januar,2009,12,33 »
Du er trykkekunstens moderne utgave Gutenberg Tom.

Tusen takk! 

Dette er veldig verdifull informasjon.
Da jeg henvendte meg til selskapet i Kristiansand første gang,
sendte jeg de et eksemplar av eksisterende speedometerskive slik at de kunne bekrefte at de kunne produsere et likt produkt.
Mulig har de problemer med gangsynet. Det som kom ut i andre enden var i hvertfall kilometer unna originalen.

Kanskje jeg bommet fordi jeg ikke kunne beskrive hva bestillingen besto av.
Det kan jeg nå.



Kathrine 
« Siste redigering: Lø.,14,Februar,2009,10,01 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #212 på: Sø.,11,Januar,2009,14,36 »

Da er alle delene til akslingene i boks.
Sendte de oppover til EB i dag med traileren til Stein
som skulle avlevere TJ'n.


Nå er det straks montering av akslinger.





Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #213 på: Sø.,11,Januar,2009,19,31 »
Sitat
Nå er det straks montering av akslinger.

Du får hjelpe til med å mase på E.B så han blir ferdig med min da...! Jo før jeg er ferdig, jo før får du begynt.....................   ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #214 på: Sø.,11,Januar,2009,20,45 »
He he, tenker vi gir han den tiden han trenger.
Det viktigste er at TJ'n blir klar til du skal vise den 1. mars.

**
Norges første TJ med 8'er, Stein. Det er litt kult det!


Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #215 på: To., 5,Mars,2009,23,36 »
DA er det endelig duket for omskoing!

TJ hylsene er ryddet for TJ infestninger, og klar for
bladfjærfester.

D44 - 4.10 giring - ARB og skiver bak , og verksmeister E.B er kirurg.















Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #216 på: Sø.,15,Mars,2009,20,33 »
Da er det bursdagsstemning i garasjen!
Akslingene er på, og Kath er fornøyd.

Erik Bjørn har løsninger på det meste. Også når
bremsekraftforsterkeren på min YJ ikke passer med
masterpumpa til TJ (Akslingene er opprinnelig TJ akslinger
D-44), men den passer i hvertfall nå.

Måtte høgge litt i eksosen for å få riktig vinkel på mellomakslingen bak, men
med vinkelsliper, et spett og et par sveiser løste det seg fint.

Legger ut noen mobilbilder siden jeg glemte kamera (#"%&&&¤#") i Oslo
da Steffen og jeg dro oppover på fredag.












« Siste redigering: Sø.,15,Mars,2009,20,35 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #217 på: Sø.,15,Mars,2009,21,18 »
Begynner å bli en råtass den bilen der :) 
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #218 på: Sø.,15,Mars,2009,22,13 »

Det blir gøy å prøve bilen i terrenget på søndag (vintertreff på Kongsberg).



Prøvde meg på en sms til Erik Bjørn i går hvor jeg foreslo at det var like greit
å montere Hydroboosten min nå når vi først er i gang med akslinger/nye bremseskiver bak osv. Men har ikke hørt noe  :D

(greit for en som ikke aner omfanget av jobben å komme med forslaget i hvertfall)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #219 på: Sø.,15,Mars,2009,22,14 »
Begynner å bli en råtass den bilen der :) 


Synd at jeg ikke kan ta med meg Pony til USA om to uker! Hadde vært grisefett det.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #220 på: Sø.,15,Mars,2009,22,20 »
Du kan jo det...? Koster vel bare noen skarve tusenlapper i flyfrakt hver vei.... Ca 20-25` X2 ;D

Men det kan vel vøre greit å ikke denge den flotte bilen der borte!?! Ikke er det noe poeng å ta den med dit for å bygge den opp heller. Den er jo allerede ferdig og godt bygd!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #221 på: Ma.,16,Mars,2009,09,07 »
Ja bilen er ferdig bygget nå. Puh....
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #222 på: Ma.,16,Mars,2009,14,21 »
Begynner å bli en råtass den bilen der :) 


Synd at jeg ikke kan ta med meg Pony til USA om to uker! Hadde vært grisefett det.
Ja, men det står jo en JK Rubicon med 2,5" løft og 33" og venter på deg i Moab.
Rød eller sølv, ditt valg! ;D
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #223 på: Ma.,16,Mars,2009,15,54 »

helt klart sølv!  8)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Kathrines V8'r prosjekt
« Svar #224 på: Ma.,16,Mars,2009,19,43 »
Skal du kjøre Rubicon Trail ?