Jeg har Gjensidige med full kasko og ekstra forsikringen betaler jeg ca 7500,- i året ( 16` kjørelengde og 6000,- egenandel ).
Jeg gikk en ganske lang mølle med både IF ( via Amcar ) og Gjensidige før det løste seg. IF hadde ingen fullgod forsikring for meg da bilen ramlet mellom to stoler.... Den var ikke gammel nok og ikke "dyr" nok. Gjensidige hadde heller egentlig ikke noe tilbud, så det ble tatt opp i hele systemet hvordan dette kan løses. Jeg satte opp en liste over hva, hvordan osv og et ønske om hvordan jeg tenkte meg en slik forsikringen. Denne sendte jeg inn til min faste kontakt ( Har en fast mann som håndterer alle forsikringene til hele familien samt familiesjappa og jobben ) og lot dem tygge på saken.
Gjensidige kom tilbake med et oppsett som vi diskuterte litt før jeg var helt enig. Bilen har da en solid ekstra forsikring som dekker ombyggingen som om det var løsøre i bilen. Denne summen er konstant, mens resterende som bygger på vanlige forsikringen og at det er en 2000mod TJ følger prisutviklingen på markedet.
Bilen ble så besiktiget av en takstmann fra Gjensidige, kopier av kvitteringer og vognkort ble overlevert og nytt forsikringsbevis utsendt. Det eneste minuset med denne nye forsikringen min, er at nå er den ( bilen ) ikke lengre dekket hvis uhellet skulle være ute i terrenget under organisert kjøring. Dette hadde jeg før ombyggingen.
Min erfaring er at IF ( via Amcar ) ikke har noe spesielt godt tilbud for oss med Wranglere. Eldre biler er det bedre system på samt at de har ok muligheter for nye amerikanere uten "spesielle" behov.