Takk takk. Begynner å bli fornøyd med utseende.
MEN. Nå begynner jeg å bli litt småfrustrert.. Litt glad, og litt lei. Har jobbet ca 23 timer på bilen de siste dagene. Har byttet clutch med nytt utløserlager, og råfornøyd med resultatet! Ufattelig digg å ha ordentlig clutch igjen. Har byttet olje på transferen, og girkassa, og ny olje på motoren. Så nå går den MYE bedre enn før. Så derfor litt glad.
Og så da. Har jeg byttet pakninger på motoren. Har byttet toppakning under toppdekselet, som gikk greit. Også har jeg byttet Rear Main Seal og pakningen på bunnpanna. TWICE!!! Goddamn as. Blir jo aldri bra heller.
Startet ut med å ha en bitteliten lekasje med et par tre-fem drypp fra nederst på clutchhuset når bilen var varm. Byttet pakningene, og monterte sammen. Hadde visst gjort en litt slett jobb, for det lakk nå mye mer enn med de gamle pakningene. Demonterte igjen, og sjekket over, så greit ut det meste, bortsett fra at jeg var mye mer nøye med RTV, og brukte mye mer RTV. Hadde kun hatt pittelitt på første gangen akkurat der hvor de to halvdelene på RMS møtes. Monterte sammen igjen, og ventet 24 timer før jeg helte på olje så RTVen kunne sette seg. Fyrte opp igjen i dag, og kjørte en god runde. Og hva er resultatet? Pittelittegranne oljedrypp. Så det vil si, litt bedre enn utgangspunktet, men langt fra perfekt.
Hva må gjøres? Jo, kanskje best å kjøpe ny bunnpannepakning i ETT stykke, istedenfor den 4delte varianten jeg kjøpte nå. Og kjøpe ny RMS for å eliminere feil der. Mer RTV, og vente lenger før jeg tighter boltene. Kron og timer rett ut av vinduet. Æsj!
Heldigvis får man dreisen på demontering den tredje gangen man gjør ting, men siden det er så mye oljegris blir jeg skikkelig oppgitt. Kan ikke bare ting være bolt-on fiks ferdig tett!
Også har jeg kjøpt brannslukningsapparat. Det var bolt-on.