Snakket med Hoelern nå og han talte over et sye-kit i butikken og kom til 23 splines. Det er det samme kitet som jeg har på bilen, så da satser jeg på at det er slik og at logikken slo feil igjen....
Hmmmm, men SYE-kittet, er ikke det på utgående aksel i transfer'n ? Ikke inngående som du nå jakter på ?
Jeg trodde at SYE kittet hadde 32 spline på utgående aksel, der hvor yoken bllir skrudd fast.
Og den er vel ike i direkte inngrep med inngående aksel ?
Eller ??
Kom NV3550 noengang bak 2,5 liter'n, jeg trodde den kun kom bak 4.0 ?
Ser at du har fått svar, men du kunne ha sjekekt dette ved å sjekke girkassa, har den jern (rusten) skive mitt i så er det ?? og er det aluskive midt i så er det ?? Husker ikke i farta hva som var hva, det finens på 'nettet.
En annen sak er at du *må* oppgi årsmodell på bilen.
Problemet er at i tillegg til at det er 21/23 splines problematikken, så er det i tillegg forskjellige lengder på drevene. Og for å gjøre forvirringen komplett, så er det også forskjellig "skjæring" av selve drevdelen. De ser like ut, men de er vistnok forskjellig. Overgangen for skjæringen er i 94-95 (så det er uproblematisk for deg/oss).
Jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig kan bruke th400 med det adapteret jeg har på den. Th400'en har 23 spline ut, adapteret er beregnet på D300, men den har samme boltesirkel som NP231. Det er mulig jeg må borre noen nye hull i adapteret, for å få riktig vinkel på transfer'n. I tillegg, så må jeg bytte (som deg) inngående aksel i transfer'n.
Skal måle litt mer nøyaktig, men det kan se ut som om jeg trenger den lange varianten av den akslen.
Så da kan det hende jeg forsøker meg med å løfte hele pakka i CJ'en rett over i TJ'en, montere et TPI anlegg, Megasquirt computer, o2 sensor osv. Får jeg den ikke til å gå rent nok, så kan jeg da gjøre gjenbruk av computer'n og TPI anlegget...