Skrevet av Emne: "Medlemsnummer etter eget ønske"  (Lest 2672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
"Medlemsnummer etter eget ønske"
« på: Ti.,11,Desember,2007,00,05 »
Hei!
Jeg ser Rudi har medlemsnummer "etter eget ønske", andre igjen har nr. 1, 465, 321 og 759 osv.
Jeg selv har 72 tror jeg? Men er det noen ledige nummer fra 1 til 72 slik at jeg kan rykke fremover i køen? :)


Neida....var ikke det jeg egentlig lurte på, men har det oppgjennom vært noe frafall på de  helt første medlemmene?
Slik at dagens reelle medlemsliste kan se noe rar ut?  (f.esk 1, 2, 12, 33, 72 osv)



Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #1 på: Ti.,11,Desember,2007,00,31 »
Det koster, Ronny ;)
Medlem nummer 835 tikket inn i kveld, men aktive (betalende) er vel 250-300 stykker.
Mye frafall i listene, både på høye og lave nummer. Men eg vet jo ikke når de har meldt seg inn.
De blir liggende, så kan vi si velkommen tilbake når de dukker opp igjen :D
Skulle droppet signaturen, er vel avslørt nå.. :o
Men har fortsatt samme nummer
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #2 på: Ti.,11,Desember,2007,08,06 »
Det er klart at det sikkert vil være en del frafall på listene våre. Vi ser jo stadig Jeep'er til salgs og det er jo ikke sikkert folk vil være medlem i all evighet uten bil.
Men går det ikke ann å stryke medlemmer ifra listen når det ikke betales etter 1. purring? Også nye som kommer får da første medlemsnummer som er ledig, eller?
Deter jo flott å kunne skilte med snart 1000 medlemmer, men når virkeligheten viser seg, og vi ikke har mer en 250 - 300 betalende medlemmer, så faller luftslottet litt plutselig.
Hvis ikke det genererer ekstra arbeid da så klart.

Jeg har selv hatt 2 medlemsnummer i klubben. Var medlem og hadde vel nummer 200 ett eller annet en gang, så plutselig datt jeg ut, selv om jeg betalte. Fikk så mitt siste og nåværende medlemsnummer etter en liten purring fra min side.

Bare en tanke.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #3 på: Ti.,11,Desember,2007,08,49 »
Jeg er for at medlemsnr. er "personlig". Dvs. ikke gjenbruk. Dette har en sammenheng med at medlemsnr. som faller bort pga. dødsfall o.l. kanskje ikke bør revitaliseres. Jeg tror ikke vi skal være så bokstavelige at medlemsnummeret reflekterer medlemsmassen. Svært mange registere praktiseres på denne måten.

Og jeg antok at teksten "Medlemsnummer etter eget ønske" reflekterte en fleipete måte å være ambivalent til om medlemsnr. skal publiseres i forfatterens bunntekst eller ikke?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #4 på: Ti.,11,Desember,2007,10,07 »
Da jeg fikk medlemslista i fanget. Sjekket jeg opp hvert enkelt navn opp mot det som var oppgitt. dvs ca 580 navn. Det var grusomt mye jobb, for folk flytter, slutter,dør osv..

Skal man drive å flytte på medlemsnummer etter hvem som betaler eller ikke, så har Rudien så mange arb timer foran seg at han bør da ta hele ferien sin i desember slik at han kan få rett omorgansisert medlemsnummerene etter de som betaler.

Det tviler jeg på at han gidder.

Hvis han bruker det programmet jeg brukte (mamut?) så er det bare for han og kjøre ut giroer etter de som er aktive,de som ikke er aktive ligger forsatt i listene, men får da ikke giro.

Skulle et medlem slutte i klubben, for så å melde seg inn igjen er det mye enklere for Rudi å ta et muse klikk nå personen er aktiv og ikke aktiv.

Skulle man flytte på medlemsnummer blir det masse ekstra jobb..

Denne jobben er på frivillig basis fra ildsjeler i klubben. Som får kun betalt i skryt å kjeft fra oss som er medlemmer..
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

renegade

  • Gjest
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #5 på: Ti.,11,Desember,2007,11,01 »
Da jeg fikk medlemslista i fanget. Sjekket jeg opp hvert enkelt navn opp mot det som var oppgitt. dvs ca 580 navn. Det var grusomt mye jobb, for folk flytter, slutter,dør osv..

Skal man drive å flytte på medlemsnummer etter hvem som betaler eller ikke, så har Rudien så mange arb timer foran seg at han bør da ta hele ferien sin i desember slik at han kan få rett omorgansisert medlemsnummerene etter de som betaler.

Det tviler jeg på at han gidder.

Hvis han bruker det programmet jeg brukte (mamut?) så er det bare for han og kjøre ut giroer etter de som er aktive,de som ikke er aktive ligger forsatt i listene, men får da ikke giro.

Skulle et medlem slutte i klubben, for så å melde seg inn igjen er det mye enklere for Rudi å ta et muse klikk nå personen er aktiv og ikke aktiv.

Skulle man flytte på medlemsnummer blir det masse ekstra jobb..

Denne jobben er på frivillig basis fra ildsjeler i klubben. Som får kun betalt i skryt å kjeft fra oss som er medlemmer..

Som sagt, medlemsnummer er personlige og skal ikke re-brukes.
Hvis en vil vite hvor mange som faktisk har betalt, så er det vel bare å kjøre ut en rapport fra systemet ?

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #6 på: Ti.,11,Desember,2007,11,30 »
Av samme grunn som noen ønsker å vise at man er medlemsnr. 1 (hehei Even :)), så ønsker også jeg å vite hvor i rekka jeg befinner meg. Hvor mange mellom 1 og 72 er aktive betalende medlemmer? Man er da nysgjerrig av natur ikke sant...:-) ;D

Sikkert mulig å finne ut av det. Kanskje ikke nødvendig å legge det åpent ut, men en personlig melding hadde kanskje vært fint Rudi? ;)

Men artig at vi fikk frem ulike vinklinger og problemstillinger rundt dette. Til tross for at det ikke sto på min agenda.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

renegade

  • Gjest
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #7 på: Ti.,11,Desember,2007,12,57 »
Av samme grunn som noen ønsker å vise at man er medlemsnr. 1 (hehei Even :)), så ønsker også jeg å vite hvor i rekka jeg befinner meg. Hvor mange mellom 1 og 72 er aktive betalende medlemmer? Man er da nysgjerrig av natur ikke sant...:-) ;D

Tja, ivaffall etter # 4 skulle jeg tro:
Even, broder'n, captain grundtvann og meg selv er vel før # 72...

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #8 på: Ti.,11,Desember,2007,13,12 »
Jøss, er dette blitt et tema også nå!
Sitter med fersk medlemsliste fra i går.
Hadde kontakt med og kjenner til de fleste fram til vi passerte 100 medlemmer.
De fleste her er mangeårige entusiaster og jeg ser at selv om mange ikke er aktive i det hele tatt så har de betalt medlemskap i alle år. Det er jo gledelig. Per og jeg kan fortelle ganske mye om vervingen og framdriften den første tida. Faktisk ser det ut til at avskallingen er vesentlig større etter nr 100 enn den er før.
Medlemsnummerene må være unike og nye gies suksessivt ved innmelding.

Poenget til Rudi er vel at han sitter med ansvar for medlemslista og i så måte kan velge sitt eget nummer om han ville?

Ronny:
Eneste grunnen til at jeg har medlemsnummeret mitt synlig er at jeg har vært ute for å blitt belært grundig om klubbens historie av folk med heller kort fartstid. Det gikk over etter at jeg satte inn medlemsnummeret mitt.
« Siste redigering: Ti.,11,Desember,2007,13,20 av Golden Eagle »
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: "Medlemsnummer etter eget ønske"
« Svar #9 på: On.,12,Desember,2007,15,44 »
Helt imot å resirkulere medlemsnummer ! Det bør ikke være mulig å komme inn seint og kapre et lavere nummer enn f.eks mitt.  Neineinei....
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)