Skrevet av Emne: YJ veltebøyle på CJ7  (Lest 2719 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
YJ veltebøyle på CJ7
« på: To.,24,September,2009,13,45 »
Noen her som har byttet til YJ bøyle på sin CJ eller vet hvordan dette passer? Utfordringen er vel å få til fester på ruterammen uten å bytte ut denne også, noen her som har løst dette før?
CJ7

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #1 på: To.,24,September,2009,14,55 »
Det er vel bolt on. Det røret som går fram mot ruteramma her en lippe med 2 hull  , der skrur du i karosseriskruer. No problem. Samme balja vet du.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #2 på: Lø.,26,September,2009,02,23 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?
Medlem 005

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #3 på: Sø.,27,September,2009,21,31 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?

Ingen tvil om det men ønsker en YJ-bøyle fra 87-91. Har selv opplevd hvordan disse redder liv i forhold til ei vindusrute som klapper rett sammen, så sikkerheten går først her.
CJ7

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #4 på: Sø.,27,September,2009,23,16 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?

Ingen tvil om det men ønsker en YJ-bøyle fra 87-91. Har selv opplevd hvordan disse redder liv i forhold til ei vindusrute som klapper rett sammen, så sikkerheten går først her.

Hva med å gå får en slik en: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=219&plID=890&partID=51603 Nils har nettopp montert denne (eller lignende). Ble jævelig bra!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

trelin

  • Gjest
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #5 på: Ma.,28,September,2009,09,28 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?

Ingen tvil om det men ønsker en YJ-bøyle fra 87-91. Har selv opplevd hvordan disse redder liv i forhold til ei vindusrute som klapper rett sammen, så sikkerheten går først her.

Hva med å gå får en slik en: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=219&plID=890&partID=51603 Nils har nettopp montert denne (eller lignende). Ble jævelig bra!

Tøff ja ! Men du mister noe sikt, røret ned går foran vinduet.
Mvh
Min syke mor ! Har til salgs 87 veltebøyle.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #6 på: Ma.,28,September,2009,10,10 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?

Ingen tvil om det men ønsker en YJ-bøyle fra 87-91. Har selv opplevd hvordan disse redder liv i forhold til ei vindusrute som klapper rett sammen, så sikkerheten går først her.

Hva med å gå får en slik en: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=219&plID=890&partID=51603 Nils har nettopp montert denne (eller lignende). Ble jævelig bra!

Tøff ja ! Men du mister noe sikt, røret ned går foran vinduet.
Mvh
Min syke mor ! Har til salgs 87 veltebøyle.

Næhh.. mister sikt er jeg ikke enig i. Du har et rør på tvers nederst ved vinduet, og et på hver side som går opp langs ramma (med kjekke håndtak for å holde seg fast, gå inn ut av bilen, etc). Uten at jeg er noen ekspert, så virker dette sikrere enn et YJ bur...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

trelin

  • Gjest
Re: YJ veltebøyle på CJ7
« Svar #7 på: Ma.,28,September,2009,12,38 »
Grøss.
CJ7 bøylen er da penere?

Ingen tvil om det men ønsker en YJ-bøyle fra 87-91. Har selv opplevd hvordan disse redder liv i forhold til ei vindusrute som klapper rett sammen, så sikkerheten går først her.

Yes, buret til Nils er stilig ! Jeg har selv sittet i bilen hans. MEN røret ned tar noe av vinduet. Med originale pussere + dette buret, så er sikten redusert noe. Ved et besøk hos BT, så KAN du risikere at greia må demonteres. Husk at ved et lite steinsprang, så krever de reperasjon/skifte av ruta. Dette buret er typisk amerikansk. Med noe mere "engineering", så har venstre stolpe blitt plasser noe mere til venstre og saken kunne ha blitt godkjent brukt i Norge. I en Cj, så trenger man all den sikten man kan få ! Men GSG, går det så går det !

Hva med å gå får en slik en: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=219&plID=890&partID=51603 Nils har nettopp montert denne (eller lignende). Ble jævelig bra!

Tøff ja ! Men du mister noe sikt, røret ned går foran vinduet.
Mvh
Min syke mor ! Har til salgs 87 veltebøyle.

Næhh.. mister sikt er jeg ikke enig i. Du har et rør på tvers nederst ved vinduet, og et på hver side som går opp langs ramma (med kjekke håndtak for å holde seg fast, gå inn ut av bilen, etc). Uten at jeg er noen ekspert, så virker dette sikrere enn et YJ bur...