Skrevet av Emne: Bremsekraft forsterker...  (Lest 2803 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hoggy Bear

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Bremsekraft forsterker...
« på: Ti.,18,September,2007,10,09 »
Noen som vet om hydroboost fra suburban eller lignende passer "rett på" 7`ern?

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #1 på: Fr.,21,September,2007,12,51 »
Har også kjøpt en hydroboost, fra en Chevy pickup 3500.

Vet at den originale masterpumpa som er på 7`ern passer rett på.
Har sett litt på div. hydroboost inst på CJ. Noen har montert den med "spacer" mot torpedoveggen for å få riktig høyde på pedal, andre har kappet inn "bremse pinnen" (vet ikke hva man kaller den...?)
Ser på CJ til en kompis som monterte booster rett på torpedoveggen fikk veldig høy pedal. Sikkert forskjellige lengder på nevnte "pinnen" som går gjennom torpedoen til pedal avhengig donor booster kommer i fra.

En runde til Tess eller Summit for nye slanger så ser det ut som en grei jobb
... ::)

Er da flere her på forumet som har gjort dette. Bidra gjerne med forslag & løsning, takk.
« Siste redigering: Fr.,21,September,2007,12,53 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #2 på: Fr.,21,September,2007,17,50 »
Jeg monterte Hydra Boost på min CJ-7 og lagde da et adapter, vel 3 cm tykt som jeg freste ut.
Kappet i tillegg overføringen til CJ-7 pedalsett og lagde en hylse for rett diameter på koplingen.
Pedalen står der den skal og virkningen er veldig bra.
Jeg bruker mastersylinderen fra Suburban, men har også bremser fra ditto.
Slanger fikk jeg laget på Tess.
Greit å ha originalfittingsene og rørstussene.
Brukte slangestumper som jeg lagde maler av og merket på hvordan fittingsene skulle stå i forhold til hverandre.
Ellers blir det umulig å få vridd slangene slik at de ligger samlet og pent.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #3 på: Ti.,25,September,2007,11,54 »
Jeg gjorde som Even, laget slanger hos Tess.
Det fungerte bra en periode, men så kom lekasjene.
De har ikke utstyr som er optimalt for Amerikanske rørender.

Nå har jeg skrukoblinger Eton Aeroquip AN standard (Army Navy),
du skrur dette sammen selv, og alt blir potte tett, og er fleksibelt ved endringer.

Hverken Tess eller AN løsningen er egentlig lov i Norge da et har med bremser på bil å gjøre.

AN løsningen får du hos Summit Racing

Tom
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #4 på: Ti.,25,September,2007,16,13 »
Det er viktig å ta vare på de originale rørstussene, spesielt om det er typen med o-ring.  Da passer nemlig ikke AN fittings og ikke så mye annet heller.  Derfor bør man ta med de gamle slangene som fulgte med Hydraboosten for så å splitte disse fint av rørstussene uten å ødelegge disse.  De blir brukt om igjen.  Da klarer Tess (eller andre) å presse på slanger som holder en (god) stund.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #5 på: Ti.,25,September,2007,16,36 »
Jeg renset de gamle rørendene og lot Tess presse på nye slanger.
Ikke noe lekkasje på 7 år og factory-look.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #6 på: Ti.,25,September,2007,20,48 »
Hvis man går for AN fittings så trenger man ikke ta vare på noe av de gamel rørendene, med eller uten o-ring.
AN finnes både som Flear fitting og O-ring fitting.
Alt er bare å skru sammen  ;D

Tess har ikke hylser som passe Amcar optimalt, derfor måtte de file til hylser som de hadde før de presser på slanger.
Jeg presset mine 2 ganger, tok av gamle hylser, men de ble aldri bra, og det var over kr. 2000,- i søppla.

En fordel med gummislanger er at de tåler mer mekanisk slitasje i forrhold til rustfritt stål ombundene AN slanger
Men uansett så bruker US army, Navy og Airforce AN systemet som finnes i Tommer og millimeter overganger.
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #7 på: On.,26,September,2007,20,31 »
Fant et kit til HydraBoost på nett, som var "bolt on" til Cj-7, med braketter og alt, men husker ikke hvor. :-\ Men det finnes værtfall..

  Herman
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #8 på: On.,26,September,2007,21,09 »
Sitat
"bolt on"

Det utrykket har jeg hørt jeg også når jeg har snakket med selgere over dammen...... ;) Betyr vel egentlig bare at du kanskje slipper å sveise, men må ihvertfall borre nye hull og lage en eller annen brakett..... :-X

Men jo da. Har faktisk fått deler som har levd opp til "bolt on" også. Soft toppen, halvdørene ( måtte bare bøyes til for å passe...., og det avtagbare hengerfeste med 8" drop..... Så det kan jo hende  ;) ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Bremsekraft forsterker...
« Svar #9 på: To.,27,September,2007,00,57 »
Sitat
Fant et kit til HydraBoost på nett, som var "bolt on" til Cj-7, med braketter og alt, men husker ikke hvor.  Men det finnes værtfall.

Her har du et par alternativer:

http://www.vancopbs.com/category_s/66.htm

http://www.hydratechbraking.com/products/jeepcj/

Hydratech leverer kun med AN fittings
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no