Skrevet av Emne: Jeep Klubben medlemmer og treff !!  (Lest 8666 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #15 på: Sø.,22,Oktober,2006,20,34 »
En ting som er sikkert: Treffene må ufarligjøres for de som aldri har vært med på disse treffene før.
Så når nye fjes dukker opp bør de mottas på positiv måte. Dette er veldig viktig for inntrykket & viderereklamen de sprer...  ;).
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #16 på: Sø.,22,Oktober,2006,21,57 »
hmm, dette er interessant diskusjon. Jeg er helt med på
at vi må oppfordre til at fler er med og deltar men det er
jo også sånn at alle ikke alltid kan være med på alt.
Siden jeg ble medlem har jeg vært på 9 treff og synes det er like fett hver gang. Kanskje
er man ekstra ivrig i begynnelsen? Jeg deler synspunktet med flere her når det kommer til å ta seg fri fra jobben kontra drive egen sjappe og tema økonomi.  De fleste har nok i utgangspunktet lyst til å delta på alt, gjentagende erfaring med suverene folk, kjøring, fest og fjas er trekkplaster i seg selv. Men siden det er umulig å delta på alt så tenker jeg at vi kanskje kan jobbe for at ett eller to av treffene blir et must for alle, og da mener jeg MUST.
At vi kan banke inn datoer et år i forveien er genialt, da kan alle sette av datoer og planlegge det i forhold til andre ting.
 :-* ::) :)
« Siste redigering: Sø.,22,Oktober,2006,22,18 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #17 på: Sø.,22,Oktober,2006,23,27 »
Sitat
En ting som er sikkert: Treffene må ufarligjøres for de som aldri har vært med på disse treffene før.
Så når nye fjes dukker opp bør de mottas på positiv måte. Dette er veldig viktig for inntrykket & viderereklamen de sprer...  .

Igjen så er det blant annet dette jeg vil frem til! Men hva kan vi gjøre? Alle som kjører Jepp, eller ønsker å kjøpe seg en er hjertelige velkomne på lokal lagene sine samlinger. Oslo avdelingen har hver mandag fra kl 18.00 på Tyrigrava kro ( Vannet rett før Tusenfryd ) Bergens avdelingen har samlinger, vet ikke helt hvordan det er utover dette....

Kom med innspill! Alle som en. Slik at vi kan lage bedre treff myntet for alle medlemmer i klubben uavhengig av status på kjøretøyet.

Sitat
Jeg deler synspunktet med flere her når det kommer til å ta seg fri fra jobben kontra drive egen sjappe og tema økonomi.


Dette er selvfølgelig et problem for de fleste av oss. Tid og penger. Men som du sier så burde klubben kanskje konsentrere seg om noen få treff i året, som det virkelig svinger av! Og per idag så har vi tre treff som jeg mener absolutt burde fortsette!

1. Gol turen med årsmøte. Her er det et treff som passer så å si alle. En stor god blanding av sosialt og bil. Bil som i at her kan alle møte opp! Enkelte utfordringer for de litt "drevne", men nye kan henge seg på.

2. Rendalsafarien. Her kan også alle delta. Mye sosialt!

3. Sommertreffet på Rena. Dette er pr idag et treff for offroad avdelingen, men her kan vi øke satsningen til å gjelde og inkludere flere "lag" av klubben, med nye typer arrangementer.

Vi har i tillegg Kongsberg gjengen som pleier å dra igang 1-2 supre treff, disse også hovedsakelig for offroad biten av klubben, men her kan det kanskje også tenkes litt nytt ?

Bergens gjengen har også hatt littegrann av dagsturer. Kanskje et av disse kunne blitt en helg hvor vi alle kunne møtes og få oss en regnskyll og sett hvor mye nedbør en jeep tåler  ;D Den ene turen deres minner jo mye om opplegget rundt Rendalsafarien? Noe for alle!

Sitat
At vi kan banke inn datoer et år i forveien er genialt, da kan alle sette av datoer og planlegge det i forhold til andre ting.

Dette hadde vært helt supert om det lot seg gjøre. Noen av treffene fungerer dette utmerket på, men slik som ståa er med feks Rena, så er det pr idag ikke gjennomførbart. Der har det dessverre de siste årene pga staten ikke kunne blitt gitt noen dato før helt på tampen ( noe som kanskje har bidratt med litt lavere oppmøte ).

Rena er det treffet jeg ser for meg som vi kanskje skal tenke mest på og finne en måte å vedereutvikle til å kunne ta imot nykommere. Jeg stortrives på Rena, men skjønner at det blir langt for folkene i Bergen, Stavanger områdene. Men jeg ser ingen andre områder som kan gi det varierte som vi finner på Rena. Svinndal er vel eneste andre området jeg kjenner til, som kan gi oss en hel helg med varierte opplevelser i tillegg til Rena. Svinndal sliter derimot med innlosjering. Liten campingplass, med en utedo og ingen dusjmuligheter....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #18 på: Ma.,23,Oktober,2006,00,19 »
Minner nok en gang om at terminliste over neste års treff forlengst er lagt ut på hovedsiden(side 2 nå), hvor de 3 viktigste treffene : Gol 13-15 april, Rena 15-17 juni, og vestlandstreff 31.08-02.09 er streket under slik at disse kan settes av i god tid, som var hele meningen med denne listen!
Her står alle treff jeg har fått inn av lokalkontakter! og som er planlagt arrangert 2006 - 2007
Print denne ut og heng den på kjøleskapet, planen er ellers å komme tilbake til hvert enkelt treff i god tid.

Veldig bra med nye ideer, kreativ tenkning og positiv energi, men husk på at det ihvertfall fra Bergen er en smule vanskelig å arrangere et stort arrangement på steder som Rena. Som regel mangler det også folk som er villig til å ta på seg ansvar ved et stort arrangement, eller som i utgangspunktet er kjempepositiv men som bare uteblir, eller synes det blir for mye arbeid. I Bergen er vi faktisk heldig og har en god stabil gjeng som står på 100%, men det har ikke alltid vært så enkelt..

Ildsjeler er etterhvert en sjelden art, og må taes godt vare på slik at de ikke blir utbrendt!
Nye slike "stå på mennesker" er gull vært og kjempevelkommen i klubben vår...hint ;D
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #19 på: Ti.,24,Oktober,2006,11,20 »
Ser det er mye prat om hvordan et treff på rena skal arrangeres.

Vel jeg har litt erfaring med å arrangere treff der oppe. Vet ikke hvor vi som har arrangert treff på rena har brukt av arbeids/dugnads timer, men jeg vet at treffet jeg arrangerte sommeren 2004. Gikk det ca 200 timer med forrarbeid.

Har vært med å arrangere treff der oppe 2000 2001 2002 2003 I JCN`s regi.
De første årene var det Even Erlien som sto ved roret.

Han la utrolig mye arbeid å energi i dette, å bygget opp klubben til en av de mest aktive klubbene i Norge. Jeg overtok klubben å gjorde det beste jeg kunne. Men det er ikke lett å tillfredstille alle.

Det som dere setter som en god ide på rena treff er ikke altid det folket vil.

Noe jeg har lært av erfaring.

De første årene satt vi opp trophy, samt mange andre aktiviteter. Blant annet felles gåtur med spenndene oppgaver på veien.
Dette trodde vi ville bli en suksess, deltagelse ble  3 eller 4 stk..

Vi prøvde å dele opp deltagerene opp i fastsatte grupper..

Amatør, middels god, erfaren og ekspert. Dette gjorde vi for at alle deltagerene skulle få en god erfaring å noe nyttig.

På amatør var det ca  4 stykker som deltok alle andre ville reise ut og kjøre med erfarne. Ekspertene forsvant ut i skogen før vi fikk sukk for oss.

Så arrangerte vi pokerun. Det deltok alle på noe som ble en sukess..

Jeg tror at grunnen til at vi fikk sukess med pokerun var at det var noe enkelt som alle kunne forholde seg til.

Jeg har lært noe angående det å arrangere treff..


Ikke sett opp for mye planer, skal ting skje på klokkeslett så legg inn god margin, for det blir altid forsinkelser.
Felles bespisning flere ganger om dagen er ikke lett, da mange er opptatt eller vil bare kose seg før man reiser avgårde.

Mange felles aktiviter eller mange tilbud om aktiviter vil kun gjøre arbeidsmengden så stor at det er vanskelig å få frivillige til å være med til å arrangere.

Etter min karriere i JCN startet jeg opp med en annen klubb  Arendalpowerboatclub.
I den klubben har vi kun 2 store treff, vi prøvde med 3 treff men det var ikke noe sukess.

Så pass på at man ikke holder masse halv bra treff, men ett par virkelige stor treff som folk husker som en sukess..

Dette er mine små tips til dere som bobler over av entusiasme, det er lett å brennes seg ut på hobby..

Samt alle som har innvendinger å planer for treff, isteden for å sitte på hver tue å hyle om hvordan dere vil ha det.

Sett igang å arranger deres drømmetreff, lederen i klubben blir sikkert meget glad hvis det kommer frivilige fram som vil ta i ett tak for klubben...


Dette er mine små tips som x formann og en x ivrig sjel i klubben.




Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #20 på: Ti.,24,Oktober,2006,12,19 »
Jeg er super fornøyd med de treffene som vi har, men skulle ønske at treffene samlet litt mere folk og Jeeper enn det de gjør. Flesteparten av treffene ( de "små" treffene / dagsturer) er hovedsakelig lagt opp for offroad. Dette krever litt av både bil og fører, selvom alle og enhver kan delta, men etter eget tempo og innsatsvilje.

Det jeg prøver å få frem er rett og slett enkle ideer og grep som vil øke bredden ( og antallet ) deltakere. Det detaljerte forslaget mitt var bare for å prøve å få igang en diskusjon med forslag og er ikke reelt gjennomførbart på "hobbybasis". Da må det større krefter til!

Men et av de store problemene er at folk synes de flest ideer og tanker om en type treff er superbra og dette skal dem delta på! Når en stakkars sjel evnt en gruppe folk har brukt masse tid og energi på å arrangere det, så dukker kanskje 1/3 av de som "absolutt skulle" være med på dette opp!

DET ER FOR DÅRLIG !!

Det er mine 2 poeng med hele denne tråden...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #21 på: Ti.,24,Oktober,2006,14,10 »
Vil slutte meg til de synspunktene som Kjetil kommer med.

Dette er absolutte erfaringer vi gjorde oss gjennom flere år, og erfaringer som burde gjøre noe av denne debatten overflødig.

Jeg har vært i mot et slikt forum som dette da tråder som dette virker som negativ markedsføring på mange.
Mitt råd og min erfaring er: MARKEDSFØRING!!!!

Det hjelper lite med et fullspekket program om man ikke når hjem til folk med budskapet og får dem til å føle at de bare må få det med seg.

Eksempel:

Vi ble for noen år siden invitert til HMK sin butikk på Kongsberg. Vi var litt slappe med å markedsføre dette. Datoen stod i terminlista og det stod en lokketekst på hjemmesida. I tillegg var det tatt opp på Grava. Det endte med at lokalkontakten for Oslo (Pekka) og Ronny fra Drammen var de eneste som møtte opp. HMK stilte med mengder av Pizza og stort vertskap. FLAUT!

Året etter bad jeg om en ny sjanse til å vise at vi ønsket oss en forbrødring.
Vi gikk massivt ut og ringte med hverandre og inviterte hverandre med i tillegg til mailer osv.

Vi stilte 12 biler og 23 personer på en ukekveld og de som kjørte lengst kom fra 16 mil unna.
Arrangementet forøvrig var identisk med året før.

Dette mener jeg er det vi må jobbe for.

En korrigering til Stein-K : Alle våre arrangementer har siden starten vært forsøkt lagt til samme datoer hvert år for at folk skal vite.

Så glem slike tråder som dette de hører ikke hjemme på det som er klubbens ansikt utad. La styret få lov å jobbe i fred med slik planlegging eller hjelp dem uten all nettsynsingen. Den er ikke noe godt bidrag til dem som prøver å holde hjulene i gang.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #22 på: Ti.,24,Oktober,2006,15,24 »
Synes Kjetil har mange gode poeng i sitt innlegg, jeg har sittet rolig å sett på denne dialogen fra den kom opp, og skjønner at Stein er en ivrig kar som ha høy prioritet på hobbyen sin.
Selv har jeg vært med i JCN fra starten av, og har selv vært, og er en ivrig JCNer.
Min erfaring er at det er lett å sitte å prate, men når det gjelder så er det få som finner tid til å bli med i arr. kommiteen.
Men (viktig) vi skal ikke drepe ivrige JCNer med å fortelle dem at dette blir vanskelig,
kansje er det nettopp de som er motor til å få igang nye ting.
Men uasett så er jeg veldig enig med Kjetil i hans innlegg.

Sitat
La styret få lov å jobbe i fred med slik planlegging eller hjelp dem uten all nettsynsingen. Den er ikke noe godt bidrag til dem som prøver å holde hjulene i gang.
Det Even sier her, er vel egentlig å "treffe spikern på hue".
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #23 på: Ti.,24,Oktober,2006,15,49 »
Så glem slike tråder som dette de hører ikke hjemme på det som er klubbens ansikt utad.

Jeg synes det er greit å diskutere dette på forumet Even. Jeg er mer opptatt at alle
vi som møter opp på treff snakker sammen og diskuterer dette enn at vi skal ta et kollektiv hensyn
til en eller annen utad. Styret i jeepclubben gjør en kjempejobb, ingen tvil om det, noe
de også skal få fortsette med. Jeg tror likevel en diskusjon som dette får folk til å reflektere litt og tenke litt
igjennom hva det vil si å arrangere et treff, og på bakgrunn av det ta seg sammen og møte opp på mer av det som arrangeres.

Tror aldri Stein mente å kritisere styret, han har jo som han skriver langt i fra dukket opp på alle treffa sjøl.

 
« Siste redigering: On.,25,Oktober,2006,09,15 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #24 på: Ti.,24,Oktober,2006,16,49 »
Mener heller ikke at Stein kritiserer styret og det er ikke med det som bakgrunn jeg skrev mitt innlegg.

Det er ingen i denne tråden som så langt har kritisert noen.

Det jeg skrev med store bokstaver var: MARKEDSFØRING!

Jeg gjentar mitt poeng: Slike tråder er ikke god markedsføring utad!
En kan ikke true folk til frivillig aktivitet, hverken som deltaker eller bidragsyter,
men en kan LOKKE ved hjelp av god markedsføring.
Et åpent forum som dette er en del av klubbens markedsføring og speiler klubbens holdninger og medlemsmasse.

Om du leser i reklamen at det er alt for få folk på konserter om dagen så få ut fingeren og møt opp.
Får du kjempelyst til å gå på konsert da?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #25 på: Ti.,24,Oktober,2006,18,43 »
Hvilken konsert?

 ;)


Enig med deg i det Even, ang. markedsføring, når vi var i oppstart av JCN, da hadde vi lapper i bilen
(ikke minst Jens) som ble lagt under mange vindupussere.
Og det fungerte helt supert.
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

renegade

  • Gjest
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #26 på: Ti.,24,Oktober,2006,19,36 »

Jeg gjentar mitt poeng: Slike tråder er ikke god markedsføring utad!
En kan ikke true folk til frivillig aktivitet, hverken som deltaker eller bidragsyter,
men en kan LOKKE ved hjelp av god markedsføring.
Et åpent forum som dette er en del av klubbens markedsføring og speiler klubbens holdninger og medlemsmasse.

Hmmm, tja, jo, vel kan jo forsåvidt være enig i det Even.
Men - vis meg den forening / organisasjon som ikke slliter med nøyaktig det samme ?

Tror dette er et såpass kjent fenomen at ingen blir "skremt" av en diskusjon rundt dette (initiativ / deltagelse fra medlemmene).
Så at noen har tanker & ideer om å få økt interessen synes jeg er helt greit.
Og hvilket annet medium egner seg bedre enn nettopp vårt eget forum ?

Jeg tipper at denne diskusjonen ender med at det kommer frem noen få gode ideer, og en god del "Been there, done that" som Kjetil oppsumerte.

Jeg deltar i noen andre, mer "løse" forum, og der er det en regel som sier "Kommer du med et forslag, så er det ditt ansvar å gjenomføre det... 


Jeg har bestandig hevdet at f.eks. styrejobbingen må gå på rundgang, dette for at vi ikke skal slite ut noen få.
Det er derfor jeg alltid har hevdet at det bør være en hvis "kjerne" på et vist antall, hvor f.eks. styrejobbingen roterer.  Og oppgaven er da å sørge for at det stadig kommer nye fjes inn i denne kjernen, for noen kommer til å falle ut.
Og her har vi alle en oppgave med å trekke til oss nye medlemmer.
Hvis da ingen er villig til å stille opp & ta stafettpinnen, ja da dør hele greia ut av seg selv.  Så enkelt (og vanskelig) er det.

Eller ...?

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #27 på: Ti.,24,Oktober,2006,20,08 »
Enig med Per, ja.    Jeg synes Steins engasjement er fin markedsføring, og ikke noe syt.  Men klart, de positive vinklingene er alltid best.   Jeg ser det slik at ikke-medlemmer får med seg at i JCN er det folk med fokus på at treff skal være for alle, og at de med de beste offroad-riggene er mest opptatt av at nye orginalbiler skal trives på treff.   Det blir jo nesten ren Kinderegget, da .

Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #28 på: Ti.,24,Oktober,2006,20,39 »
Jeg har kun et hovedpoeng i mitt budskap og det er markedsføring, positiv markedsføring.
Jeg alene sitter ikke med oppskriften på dette, men jeg mener å ha en viss bakgrunn for det jeg hevder.

Hvem har snakket om syting? Jeg mener ikke at Stein syter og jeg forstår hvorfor innlegget kommer, men jeg vet av erfaring at klubben ikke trenger folk med mange meninger, men folk med mye handling.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #29 på: Ti.,24,Oktober,2006,21,58 »
Må si at Even har et meget godt poeng.

Markedsføring er noe av det viktigste for å få ting ut.

Du kjøper ikke en sjokolade eller shampoo hvis du ikke har sett reklamen på tv....

Hvis man prøver å true folk til å komme med STORE bokstaver vil det kun skremme folk vekk.
Man får heller ikke noen til å hjelpe deg med å arrangere treff hvis prøver å "true" fram noe.

Godt eksempel på dette kan jeg gi..

Flere av jcn sine medlemmer fikk diverse enkle oppgaver ved årmøtene, de lovet foran mange andre medlemmer at denne oppgaven skulle man følge til punkt å prikke..

Hva skjedde ???   NADA. Vet godt at flere ble påminnet sine oppgaver ved email, telefon, personlig påminnelse ved øye kontakt.

Her er noen av de tingene som personer skulle gjøre..

Ta kontakt med andre merkeklubber slik at man kanskje kunne sammarbeide om enkelte ting.
gjøre klubben om til en paraply organisasjon under Amcar eller lingndene.

Jeg kan ramse opp i det uenlige ting som burde vært gjort /bør gjøres..

Men ingenting av dette er fasit svar..



Så Kjære administrator av dette forumet. Denne tråden bør låses eller slettes før det blir Skittkasting. Eller at nye ukjente medlemmer leser dette for det kan bli 

Ja helt riktig.


Dårlig markedsføring..

Noe ingen er tjent med..

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.