Skrevet av Emne: Jeep Klubben medlemmer og treff !!  (Lest 8667 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« på: To.,19,Oktober,2006,16,59 »
Vet at ikke alle av Jeep Club Norways medlemmer er offroad entusiaster slik som meg ( og flere andre i klubben ) . Så dette gjelder ikke alle! Men det er / har vært flere treff for alle.

I år så satset Arendal Offroadklubb på å lage et spennende Challenge / Trophy. Dette er et treff for litt mer "Hardcore" Offroad kjøring med biler som er litt ombygd. Dette opplegget var for alle biler, men etter 3mnd markedsføring og når fristen var ute, så var det 6 påmeldte..... Treffet ble avlyst pga for mye snø, men det hadde blitt avlyst uansett pga dårlig oppmøte respons. 1 påmeldt jeep!

Så trommet Kongsberg gjengen sammen til et supert snøkjøringstreff. Dette var veldig gøy, men mange fler kunne ha deltatt!

Sommertreffet på Rena var vel bedre enn på noen år, Noe rundt 40 biler møtte opp. Vi hadde det kjempegøy og håper at dette treffet vil være i flere år fremover! Men på årsmøte ble det diskutert om det skulle arrangeres noen flere treff der oppe pga av den dalende interressen  -  les få biler. Og om det var verdt all den jobbingen for å få dette til

Det ble også arrangert tur til Pers hotel på  Gol. Ispedd litt offroad, litt onroad og masse sosial hygge. Dette var et arrangement som jeg såvisst skulle ønske at jeg kunne vært med på, men pga utlandsreise med jobben så gikk ikke det. Det var en håndfull biler som dukket opp på dette arrangementet. Det var mange flere som hadde snakket om at dette skulle de være med på og dette var et bra initiativ! Hvor mange møtte opp ?   7 stykker...? Dette var et treff for alle med Jeep, såvell orginale "Mall-Cruisere" til versting bygg.

Det ble også arrangert Rendalsafari senere på året. Her møtte det opp noen flere, men bare noen prosent av klubbens medlemmer. Dessverre kræsjet dette arrangementet med BG Nor`s Trophy i Svinndal, men jeg skulle ønske at jeg hadde fått med meg begge. Dog valgte jeg Trophyn i Svinndal som den ene av to jeeper.

Nå har Arendal igjen et morsomt arrangement på trappene. Terreng Touring som er åpen for alle typer biler. Igjen ar påmeldingene så fraværende at jeg er sist på lista og nummer 5 og eneste jeep!

Knut jobber med juletreff for klubben i nær fremtid.

Poenget mitt er at hver gang vi er på treff eller mandager på Grava, verksted/garasje besøk så klages det over at det er så lite som skjer....  Men når det endelig skjer noe, så er det bare noen få som faktisk dukker opp!!  Dette er for dårlig av klubbens medlemmer mener jeg. Det er mange av treffene som ikke er egnet for alle, mens noen av dem er det! Og jeg mener ikke at alle skal delta på allt, for det er det ingen som får til. ( ikke jeg engang... :-X ) Men jeg prøver alt jeg kan for å være med på allt av det som er av arrangementer.

Håper flere velger å møte opp på fremtidige arrangementer slik at disse kan utvikles og bli enda bedre!
« Siste redigering: On.,25,Oktober,2006,10,04 av CJ-7 »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #1 på: Fr.,20,Oktober,2006,16,06 »
Det varmer mitt kalde Bergenske hjerte at du tar det opp.. Riktig at det blir klaget over at det skjer så lite... Men vi har alle ett ansvar når vi ikke deltar på arangerte treff i alle former og fasonger..
Det er jo et lite paradoks at ingen svarer på dette innlegget heller... :-\
Nei,til alle medlemmer og ikke medlemmer i Jeep miljøet.Skal vi få noe action ut av det så må vi bli litt mere aktive...
Hadde det ikke vert for at vi geografisk ligger litt "uttafor" så skulle vi fra Bergen slept oss på treff.
Mange av oss her borte er "grisemisunnelige" på dere som kan velge å vrake i alle gotreffene.
Ta ansvar,ta jeepen ut....(et fremtidig slagord til klubben kansje ???)

Utlogget CJ-7 golden eagle

  • Klubb verv
  • 360 CID
  • ****
  • Innlegg: 377
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #2 på: Fr.,20,Oktober,2006,18,25 »
Noe slikt.....

Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #3 på: Fr.,20,Oktober,2006,19,21 »
Det er godt at flere er enig med meg!! Begynte å frykte at jeg hadde brøla litt høyt, men det er nå engang det jeg føler og mener om saken.

Det er fakrisk like langt fra Meg til Bergen, som det er fra deg til Oslo, så jeg lover å gjøre mitt ytterste neste gang dere arrangerer noe at jeg skal gå til drastiske steg for å kunne møte opp og delta !  ( gjelder ikke lokal lag møte på kroa, men et skikkelig helgeopplegg...) Har jo noen kunder der borte som fortjener et besøk ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #4 på: Fr.,20,Oktober,2006,23,39 »
Ventet litt med vilje på å svare på dette innlegget, var litt spent på hvordan reaksjonene ville bli fra folk. Jeg er selvsagt helt enig og det sier jeg med god samvittighet. Det som jeg tror er gjengangeren for oss som arrangerer noe er at en legger mye arbeid i noe som man håper blir en suksess, så dukker kun et fåtall opp og så ser en ikke noe til alle bilder som blir tatt eller får noe særlig tilbakemeldinger på om det hele var bra. Da går piffen litt ut etter hvert. Derfor er det greit med et forum som her, slik at en kan få direkte tilbakemeldinger, innspill og ønsker om hva som er bra og hva som ev er dårlig.

Har stor tro på at Gol treffet kan bli bra i april, vi dobler nok anntall Jeeper som kommer fra vestlandet, hvis dere gjør det samme, så er jeg storveisfornøyd!

Når det er sagt, så må man og huske på at selv om det hadde vært kjekt å være med på alt, så er det jaggu en dyr hobby vi har! Kan bare snakke for meg selv om at en liten tur et par dager over fjellet til Rena koster skjorten med 4L aut, nesten billigere å reise til Australia  ;D
Tar du med skader og, så kan ikke jeg fikse noe selv, eller har en så fin garasje med allslags verktøy( ::)) som visse andre...
Det er ikke alle som har eget firma heller som kan ta fri til å være med på det meste, og særlig behagelig å kjøre langt i Jeep er det vel heller ikke. Hørselvern og fullt regntøy kreves, -spesielt når taket lekker som en sil..
(Høres sikkert veldig negativt ut, men jeg er faktisk en av få som tviholder på å kjøre Jeep hver dag hele året, selv når jeg går på ræv inni om vinteren pga is på gulvet og må skrape ruten for is på hele innsiden, -etter 10 min har varmeapparatet tint opp isen under hardtoppen, og jeg ser derfor ut som en druknet katt når jeg kommer fram, MEN det er jo hele sjarmen med Jeep!!!!)

Det er og viktig å få flere med enn kun den harde kjerne, det er ikke alltid så lett å føle seg vel som ny og eneste med standard Jeep. Dette har flere fortalt meg her på vestlandet. Jeg jobber ihvertfall hardt for å nå ut til alle her og påpeker at vi ikke er en offroadklubb, men en merkeklubb. Det er viktig å få alle til å føle seg velkommen i klubben vår, selv om de aldri har hørt om hevesett, eller har planer om det...
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #5 på: Fr.,20,Oktober,2006,23,56 »
Vel, at folk klager over lite aktiviteter og oppmøte er nytt for meg. Nå skal det dog sies at jeg aldri har vært på grava da jeg ikke kan kjøre 15 mil x 2 (tur/retur) så ofte. Men jeg har nå deltatt på sommertreffet på Rena de siste 5 år ivertfall, og det  har da alltid vært bra oppmøte og mange biler i alle typer og fasonger. Og det syns jeg er bra.

Kongsberg treffet har også pleid å være en suksess. Husker høsttreffet for et par år siden. Tror nesten det var like mange biler der som det var på Rena, og det må jo være utroolig bra.

Vintertreffet i kongsberg i fjor syns jeg også hadde bra oppmøte.

Så jeg kan ikke si at jeg ser noen grunn til å klage egentlig. Jeg er imponert over at folk møter opp på de treffene jeep klubben arrangerer.

At folk ikke møter på arrangerte konkurranser kan jeg derimot skjønne. Mange er usikre på hva konkurransene går ut på, og de er forsiktige med bilene sine, og det kan jeg også ha forståelse for. Det er mange forskjellige typer mennesker i jeep miljøet. Og det er ikke alle som ønsker å kjøre noe særlig mer offroad enn det man får på en grusvei.
Så hvis jeg skulle sette en finger på noe, så vil jeg faktisk påpeke at jeg syns jeep treffene i sin helhet dreier seg kanskje litt for mye om offroad. Jeg veit jeg hiver stein i glass hus nå, og jeg liker selv å kjøre offroad. Men jeep miljøet består faktisk av flere som IKKE bruker bilen sin til offroad.
Hvis vi ser på det som skjer på camp-jeep nedover i europa, så er det (masse) aktiviteter for absolutt ALLE typer mennesker. De har konkurransker og leker som ikke krever bruk av kjøretøy. og de aktiviserer hele familien ifra de aller minste. De får også arrangert konserter og felles middager. De har små offroad løyper hvor man kan kjøre med ALLE biler uten å måtte ødelegge noe, og de får hjelp av erfarne offroad personer til å navigere gjennom løyper om de vil.
Jeg vil også si at jeg er fullt klar over at det ligger vesentlig mer arbeid bak ett slikt arrangement enn det gjør bak de treffene som jeep klubben i dag arrangerer, selv om det også ligger mye arbeid bak det som allerede blir arrangert i dag. Men man burde kunne få til noe samarbeid med jeep importør, bilbutikker osv som kan være med å formidle slike tilstellninger og stille med folk, kunder og kanskje noen midler.
Dette er jo ikke noe som bør skje ofte, men kanskje en gang i året.

Bare en liten tanke.
Jeg er selv veldig glad for de offroad turene som jeg deltar på, men jeg er også fullt klar over at vi faktisk overser ganske mange som også er glad i kjøre jeep.

For alt hva jeg veit så kan dette allerede ha vært utprøvd uten noe særlig hell og oppmøte. men det var nå en tanke ivertfall.

Jeg syns ivertfall oppmøtet har vært bra på de tilstellningene jeg har deltatt på.

Lykke til videre!
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #6 på: Lø.,21,Oktober,2006,00,16 »
Jada,jeg driver firma.Men kan ikke løpe avgårde på alle treff for det.Dog jeg skulle ønske jeg kunne... :'( Men ser jo at folk blir engasjert nå.Det er en god ting med et forum som dette,der en kan få utløp for ens frustrasjon(da til en viss grad,ellers shmakk rett ut  ;D) og raske svar tilbake..

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #7 på: Lø.,21,Oktober,2006,00,24 »
Sitat
Har stor tro på at Gol treffet kan bli bra i april, vi dobler nok anntall Jeeper som kommer fra vestlandet, hvis dere gjør det samme, så er jeg storveisfornøyd!

Det håper jeg også. Denne turen er booket i kalenderen min.

Sitat
Det er og viktig å få flere med enn kun den harde kjerne, det er ikke alltid så lett å føle seg vel som ny og eneste med standard Jeep. Dette har flere fortalt meg her på vestlandet. Jeg jobber ihvertfall hardt for å nå ut til alle her og påpeker at vi ikke er en offroadklubb, men en merkeklubb. Det er viktig å få alle til å føle seg velkommen i klubben vår, selv om de aldri har hørt om hevesett, eller har planer om det...

Dette er en klar utfordring som klubben ( medlemmene ) må ta. Et lite eksempel på det var en kar som møtte opp på sommertreffet på Rena ifjor med helt orginal bil med unntak av 31" dekk. Han hadde aldri vært utenfor vei med unntak av å parkere på plenen hjemme. Han visste ikke hvordan dette var, men hadde lyst til å prøve. Simon og jeg tok han med en runde på de lettere løypene og når han selv følte at han ville litt til, så satt han litt på med oss før han prøvde seg. Han fikk litt føling opp Wrangler løypa, så jeg tok bilen hans ned igjen og kjørte den opp for han. På slutten av dagen satt han med et av det årets bredeste glis og ville ikke tilbake til campen selv om det var tid for litt middags grillings. Han er nå medlem i 2" sykeklubben.

Sitat
Tar du med skader og, så kan ikke jeg fikse noe selv, eller har en så fin garasje med allslags verktøy( ) som visse andre...
Det er ikke alle som har eget firma heller som kan ta fri til å være med på det meste, og særlig behagelig å kjøre langt i Jeep er det vel heller ikke. Hørselvern og fullt regntøy kreves, -spesielt når taket lekker som en sil..
(Høres sikkert veldig negativt ut, men jeg er faktisk en av få som tviholder på å kjøre Jeep hver dag hele året, selv når jeg går på ræv inni om vinteren pga is på gulvet og må skrape ruten for is på hele innsiden, -etter 10 min har varmeapparatet tint opp isen under hardtoppen, og jeg ser derfor ut som en druknet katt når jeg kommer fram, MEN det er jo hele sjarmen med Jeep!!!!)

Det kan nesten høres ut som om du burde revurdere bruksbilen din litt og kjøpe en Cherokee...? Og så kan vi bytte motor ( min 2.5 med din 4.0L ) og jeg slenger med en tube silikon for tetting av alle lekkasjene dine  ;D ;) Men ja! Disse turene koster noen kroner....

Sitat
At folk ikke møter på arrangerte konkurranser kan jeg derimot skjønne. Mange er usikre på hva konkurransene går ut på, og de er forsiktige med bilene sine, og det kan jeg også ha forståelse for. Det er mange forskjellige typer mennesker i jeep miljøet. Og det er ikke alle som ønsker å kjøre noe særlig mer offroad enn det man får på en grusvei.

Det er helt riktig det. Men flere av turene ( og konkurransene ) er satt opp og lagt opp for såvel orginale biler som de ombygde. Det er heller ingenting i veien for å bli med på et treff, konkurranse eller tur for så å parkere bilen hvis man er usikker på hvor mye man vil utsette bilen sin for. Det vil i 99,9% være gode muligheter for å sitte på med noen og fortsatt ha det gøy. Da vil man kanskje også oppdage en ny side ved Jeepen som man kanskje ikke hadde tenkt på, for det høres så brutalt ut.

Sitat
Hvis vi ser på det som skjer på camp-jeep nedover i europa, så er det (masse) aktiviteter for absolutt ALLE typer mennesker. De har konkurransker og leker som ikke krever bruk av kjøretøy. og de aktiviserer hele familien ifra de aller minste. De får også arrangert konserter og felles middager.

Dette er i og for seg hele kjernen i det jeg tar opp. Skal vi få til slike store flotte samlinger som omfanger hele bredden av jeep miljøet, så trengs det bedre oppmøte av medlemmer ( og selvfølgelig potensielle medlemmer som har/ønsker seg en Jeep).
Først da kan vi utvikle arrangementene til enda bedre opplevelser for alle! Hvis klubben skulle organisert mange aktiviteter på et treff, så må det være respons for disse. Legger man opp til barneaktiviteter på et Jeep Treff for 3 familier ? Neppe, men hadde det var 10 familier så kunne man selvfølgelig gjort det. Rena, Svarstad og Kongsberg har jo løyper som passer for orginale biler også. Men man må bare vite om når/hvor man ønsker å utfordre bilen sin og seg selv.

Sitat
Bare en liten tanke.
Jeg er selv veldig glad for de offroad turene som jeg deltar på, men jeg er også fullt klar over at vi faktisk overser ganske mange som også er glad i kjøre jeep.

For alt hva jeg veit så kan dette allerede ha vært utprøvd uten noe særlig hell og oppmøte. men det var nå en tanke ivertfall.

Gol turen og Rendal safarien i år er eksempler på treff/turer som er lagt opp for absolutt alle med Jeep. Turen bergenserne hadde nå nylig også!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #8 på: Lø.,21,Oktober,2006,10,41 »
Sitat
Men ja! Disse turene koster noen kroner....

well, litt kanskje, men ikke stort.  Jeg har kjørt ganske mye på de fleste treff siden klubben ble startet, uten at det har kostet stort utover vanlig bilhold.   Jeg har brukt opp to dekk, og 1,5 eksosanlegg, av skader som ikke jeg kunne fikse med en BFH. Veldig mye billigere enn båt, eller slalom.

Jeg reiser på alle de treff og TT'er jeg kan og har lyst til !   Jeg reiser aldri fordi jeg føler at jeg må, men fordi jeg vil.  Hver gang jeg reiser er jeg kjempeglad, og setter pris på at noen andre med bedre tid enn meg gidder å lage treff.  Det gjelder både JCN og andre klubber.  Jeg er medlem av 5 bilklubber, bare fordi at jeg kan ihvertfall putte kontigentpenger i kassa, slik at de med bedre tid enn meg har litt flere penger å fikse ting for.

I år har vi vært så heldige at det er flere treff å velge mellom, og det er ren luksus.  Desverre kunne jeg ikke få tid til Gol, og Rendalssafarien crashet med Hoelerns Trophy, som jeg absolutt ville ha med.   I fjor valgte jeg safarien.   

Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget uffe

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 171
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #9 på: Lø.,21,Oktober,2006,15,30 »
Ja bare se på meg
Early BRONCO V8
Cj 7 -1980 V8

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #10 på: Lø.,21,Oktober,2006,22,57 »
Ta meg for eksempel Stein.
første gangen min utenfor veien var faktisk da jeg meldte meg på Rena treffet for første gang. Tror det var i 2002, med en 2001 modell jeep wrangler. HELT original. Med dekkene som fulgte med fra fabrikk. Nå skal det også sies at det er sikkert ikke en eneste stein på rena som jeg ikke har satt mitt merke på det året.  ;D
2. året mitt var med samme bil, da med 31" MT/R
3. året ble med samme bil og hevesett og sperrer, og slik har det ballet på seg.

Jeg er helt enig at folk kan sette bilen på campen, og sitte på med andre. Men de treffene jeg har vært på, så har jeg vel nesten ikke registrert noen som har blitt igjen på campen. Det er helt sikkert mange som vil sitte på ute og se hva jeep kan gjøre, men du må også ta i betraktning at det er sikkert like mange som ikke interesserer seg for offroad, men kun det sosiale og type "show-off". Og pr i dag så er ivertfall min erfaring at alle treff er lagt opp med offroad som hovedtema.


Dette er en klar utfordring som klubben ( medlemmene ) må ta. Et lite eksempel på det var en kar som møtte opp på sommertreffet på Rena ifjor med helt orginal bil med unntak av 31" dekk. Han hadde aldri vært utenfor vei med unntak av å parkere på plenen hjemme. Han visste ikke hvordan dette var, men hadde lyst til å prøve. Simon og jeg tok han med en runde på de lettere løypene og når han selv følte at han ville litt til, så satt han litt på med oss før han prøvde seg. Han fikk litt føling opp Wrangler løypa, så jeg tok bilen hans ned igjen og kjørte den opp for han. På slutten av dagen satt han med et av det årets bredeste glis og ville ikke tilbake til campen selv om det var tid for litt middags grillings. Han er nå medlem i 2" sykeklubben.


WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #11 på: Sø.,22,Oktober,2006,00,57 »
Sitat
Det er helt sikkert mange som vil sitte på ute og se hva jeep kan gjøre, men du må også ta i betraktning at det er sikkert like mange som ikke interesserer seg for offroad, men kun det sosiale og type "show-off". Og pr i dag så er ivertfall min erfaring at alle treff er lagt opp med offroad som hovedtema

Igjen, så var Gol treffet myntet på alle biler, store som små! Det var et lite innslag såvidt jeg vet, som krevde litt størrelse, men 90% av arrangementet var lagt opp for alle både når det gjaldt bil og sosialt. En håndfull av den "harde" kjernen møtte opp ( jeg var ikke blandt dem ... ) Under forberedelsene av treffet var det kanskje 20-30 som selvfølgelig skulle være med. Dette var topp! Noe rundt 7 møtte opp!

Rendalsafarien på høsten var også lagt opp til 40% kjøring ( 90% av dette i 2H! ) 60% av treffet var rent sosialt! Fokuset var helt klart det sosiale!

Jeg er vel den som "skriker" mest opp på denne saken, så jeg får vel tredd nesteårs Rena treff ( hvis det blir noe...) på meg :o ....

Kongsberg treffene ( fjor høst og våren iår ) var også fullt mulig for absolutt alle biler å delta på. Snøtreffet hadde kanskje vært litt slitsomt for de på orginale hjul, men de kunne blitt med og oppleve dette.

Jeg har tidligere tatt opp det å evnt arrangere en TT på f.eks Rena. Fikk en hel masse som var klart imot dette. Det var for "tøft". Dette kom fra alle de som aldri har deltatt på noe slikt før og aner ikke hva det går utpå. Mitt første TT var på Herstua i fjor, og jeg ble kjørt fra av en dønn orginal Skruzuki! Han vant hele løpet foran Simon, Petter, meg og ca 15 andre.

TT`en som blir arrangert på Gjerstad 4 nov inneholder også alle de "versting" klassene innenfor offroad ( Orginal, Standard, Light Truck, Modified, ProModified, Prototype, Formula og tilslutt Terreng Touring ). Det blir plenty med ting for folk å se på, det blir action og det blir en sosial bankett i Arendal på Lørdagskvelden.

TT`en i Gjerstad er også passe snill, da den er beregnet på at de aller aller fleste skal kunne delta! Det skal ikke være noen fare for hverken bil eller personer!!!!

Det hadde vært kjempe fint om noen kom med innspill på hva som kan arrangeres i tillegg til kjøringen vi har på Rena og felles middagen vi har der...

Forslag til Rena neste år:

Tordsag:
- Arr. gruppa inkvarterer seg på Campingen og gjør forberedelser.
- BOS rigger opp med telt og demobil (er)
- BgNor rigger opp telt med demoutstyr og deler
- 4x4 Supply rigger opp telt med demoutstyr og deler

Fredag:

- Innkvartering/registrering fra kl 09.00 ( Funksjonærer vil være ved kiosken hele dagen )

- kl 12.00 Felles lunsj i Lavoen ( folk tar med egen mat, grillen er tent.)

- kl 14.00 Lett innføring i begreper, teknikker og de vanligste forberedelsene for Offroadkjøring. Samt sikkerhet under kjøring.

- kl 16.00 Alle som ønsker, blir med til toppen av åsen og en rundtur på grusveien for å bli litt kjent der. Turen guides og om ønskelig kan en erfaren sitte på med evnt nye uerfarne.

- kl 18.00 tennes grillen og det blir felles grilling med litt juging og attåt. Liveband spiller til kl 24.00.

- kl 09.00 til 18.00 er bassenget åpent for alle.
- kl 09.00 til 18.00 er hoppeslottet åpent for alle.
- Elven er åpen for fiske, Husk å løse fiskekort for de over 16 eller hva den regelen er...

Lørdag:

- kl 09.00 er det førermøte utenfor kiosken ( Alle plikter til oppmøte !) Gjenomgang av sikkerhet og andre rutiner. Felles avreise til grustaket.

- kl 10.00 ( eller ved ankomst etter førermøte ) ved grustaket. For de som ønsker så blir det en demonstrasjon av Jeepens ferdigheter. Demonstrasjonen går utpå luftapping, stabstag, sikre løse ting i bilen etc før det blir en tur på flexerampa, opp skråningen, vippebrua over grushaugen og ned i vannet. Alle "rekrutter" får muligheten til å prøve bilen sin, evnt med erfaren pilot/ co-pilot. Guidet tur på de lette løypene.

- kl 11.00 til 13.00 er grillen tent i grustaket, salg av burgere, pølser og brus.

- kl 14.00 til ca 18.00 med start i grustaket. Terreng touring Trophy! Her skal det forseres hindre og oppgaver skal løses. Bru bygging ( stokker og tau tilgjengelig ), dekkskift ( tid og kreativitet ), enkle løyper med diverse hindre, begrensninger etc. Deles inn i tre klasser: Nybegynnere , inntil 33" og de over.

- kl 19.00 blir det felles bespisning i lavoen med liveband.

- kl 20.30 premiering av konkurransene.

- kl 21.00 blir det bildefremvisning fra dagens økter. Beste bildet premieres.

- kl 22.00 - 24.00 bandet spiller videre. Prat og "skryting"

- kl 09.00 til 18.00 er bassenget åpent for alle.
- kl 09.00 til 18.00 er hoppeslottet åpent for alle.
- Elven er åpen for fiske, Husk å løse fiskekort for de over 16 eller hva den regelen er...

Søndag:

- kl 10.00 felles avreise fra kiosken til grustaket. Med en gjennomgang av den samme opplæringen som dagen før for evnt nye, eller de som ønsker en repetisjon. Frikjøring for alle, det blir også guidet tur for nybegynnere

- kl 14.00 begynner nedrigging av alle arangements enheter.

- kl 09.00 til 15.00 er bassenget åpent for alle.
- kl 09.00 til 15.00 er hoppeslottet åpent for alle.
- Elven er åpen for fiske, Husk å løse fiskekort for de over 16 eller hva den regelen er...

- kl 16.00 avsluttes treffet.


Er det andre som har forslag til aktiviteter som kan flettes inn i dette treffet ???
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #12 på: Sø.,22,Oktober,2006,02,37 »
Begynner å ligne noe nå kanskje.

Hvis noen er flinke på grafiske ting, så hadde det vært fint om de kunne laget en A4 eller A5 sak, eller ett lite A5 hefte over arrangementet. Med en litt fengende forside, litt informasjon, oversikt over "happenings" osv så kan jeg få laget og printet ut hefter eller ark i svart/hvit og fine farger gratis.
Dette kunne vi tatt dette med til lokale Jeep forhandlere, og hørt om ikke de kunne hjelpe oss litt med distribusjon og informasjon om både klubben og arrangementet.

Vi kunne kanskje fått inn en annonse i Amcar bladet om dette også.
Har registrert at det er lite Jeep relaterte artikler der.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #13 på: Sø.,22,Oktober,2006,09,23 »
Amcar har de årene jeg har abonert/vert medlem (7 år) Hatt to artikler om Jeep.Den ene var steinars hvite jeep og en liten som omhandlet hjelpen som de ga erik selbekk med godkjenning.. JA det kunne vert mye mere om jeep i Amcar siden jeep har hengt med siden 2 verdenskrig.. Men dette faller igjen tilbake på oss,vi må pushe på for å bli sett og hørt.
Det hører og med til historien at Amcar gjerne vil ha Jeep klubben under deres beskyttende vinger,dette har vi tatt opp på tidligere årsmøte/r.. Har med pris å gjøre siden alle da må bli Amcarmedlemmer.(kr 750.--) i tilleg.
Men selvsagt kan man ta kontakt med Amcar og kansje fått en anonse der våre treff ble listet opp i deres treffkalender..Men igjen.jeg tror de vil da ha litt av"kaka" om de skal gjøre dette.. Kansje en sak å ta opp på årsmøtet til neste år,og lufte det der igjen.
Vet at det er mange der ute som er allerede Amcar medlemmer... :)

renegade

  • Gjest
Sv: Jeep Klubben medlemmer og treff !!
« Svar #14 på: Sø.,22,Oktober,2006,12,03 »

det blir en sosial bankett i Arendal på Lørdagskvelden.


Her vil jeg komme med en *ADVARSEL*:

De offroad bankettene i Arendal er *IKKE* til å spøke med !!!

Hvis en vil unngå langvarig hodepine, sjuskete kropp og generell dårlig form, så anbefaler jeg på det *STERKESTE* å avstå
fra dette arrengementet.  Dere er herved advart.