Har nettop hatt en svært oppløftende samtale med NN i VD.
Han sier at det utover skriv fra 2007 ikke er på gang endringer i forhold til heving.
I skrivet fra 2007 er TÜV og lignende dokumentasjoner akseptert for heving. Man skal være oppmerksom på at dersom dokumentasjonen forutsetter nedjustering av akselvekter blir ikke settet godtatt. Dersom settet åpner for økning av aksellast vil sette kunne godkjennes, men uten økning i last.
MEN.... Juristen i VD, NNN har etter det jeg forstår sendt ut noen tolkninger i forbindelse med klagesaker som sier at BT generelt skal forlange fabrikken sin godkjenning på aksellast og krasjpunkt ved heving av bil. Mao skal denne tolkingen være gjeldende er det slutt med heving for andre enn Arctic..
Jeg kommer til å ringe juristen, og se om juristen mener det på denne måten, eller om det beror på misforståelser, evt at man ikke har sett konsekvensen av sin uttalelser.
I mars skal BT/VD ha møte, og heving står da på lista. Det er meget mulig at ting vil løse seg etter dette møte. Jeg tror faktisk at BT synes denne tolkingen er i strengeste laget.