Kan jo fortelle min historie også, da.
Jeg holder på med total ombygg av en -83 CJ7.
Jeg har sendt mail til en hyggelig kar på BT i Trondheim, de er vist hovedstasjon på betydelige ombygg for oss sunnmøringer også (heldigvis).
Jeg ville ha godkjent:
1. Skifte til 4.0l HO og AW4 aut-kasse, dokumentasjon fra amcar.
2. Skifte til Scout II D44 aksler, ikke dokumentasjon, bare fyldig beskrivelse.
3. Ombygg til spiralfjærer framme, ikke dokumentasjon. Dette var faktisk hans forslag, for å løse problemet med at bladfjærene ofte må monteres på utsiden ved bruk av slike aksler.
4. Heving 4" + 2" bodlylift, dokumentasjon: TÜV papirer
5. 35 x12.5 dekk. Dokumentasjon: TÜV som følger felger, samt utførlig forklaring på at jeg har forsterket mye i forhold til TÜV-papirene. Hydroboost, akslinger, skiverbremser all over, kraftigere rattstamme osv..
Alt dette har jeg nå fått forhåndsgodkjenning på utfra søknaden min, samt den dokumentasjonen jeg har lovet ( TÜV på felger/dekk er allerede lagt frem) å legge med når bilen skal endelig godkjennes. Eneste problemet jeg opplevde var at svaret tok 4 mnd, pga at jeg nevnte at jeg ønsket å bytte til YJ-balje. Karosseribytte ble så radikalt sammen med alt det andre at de sendte balje-bytte til SFOOR. Etter så lang tid svarte de nei på det. Dette viser vel egentlig hvor lite SFOOR har satt seg inn i saken.
Nå står bare det hyggelige vinterarbeidet igjen, selve jobben med ombygget.