Skrevet av Emne: Årets landstreff 2008, Avlyst  (Lest 13643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #30 på: Sø.,16,Mars,2008,22,06 »
hmm blir det Landstreff på Evje igjen? da skal jeg klare å komme meg opp til tross for jobbe helg :)

Er det Land Cruiser klubben eller er det Land Rover klubben som skal ha treff helgen før?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #31 på: Sø.,16,Mars,2008,22,23 »
Er det Land Cruiser klubben eller er det Land Rover klubben som skal ha treff helgen før?

Land Rover Klubben...


Siden det er så få som skriver at de har tenkt seg på det svenske Jeep treffet får jeg gjøre det da...

Det er litt spesielt at det arrangeres et så stort Jeep treff så nærme. Jeep Jambore er vanligvis langt nede i europa....

Ser dette som en kjempe fin anledning til å kunne se mange nye og spennende jeeper samlet på et sted!

CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget willysM38

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #32 på: Sø.,16,Mars,2008,22,53 »
Jeg er for et landstreff ,, fordi det kombinerer mine interesser , jeg vil ha en sosial helg , samt kjøring . jeg kommer ikke til å reise til Sverige for å sitte å drikke øl  ;D   

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #33 på: Ti.,18,Mars,2008,01,53 »
Etter å ha fått flere sure pm`s av folk som tydeligvis føler seg tråkket på tærne etter mitt innspill, vil jeg si følgende:

JEG BEKLAGER at ordlyden i mitt innlegg var kanskje noe feil valg av ord.
 Men det er tydelig at gamle medlemmer husker meget dårlig i klubben samt nye medlemmer er ikke opplyste om historie i klubben.

(Har jo fått flere sinna mailer nå enn når jeg drev klubben. )

Denne diskusjonen har vært oppe mer enn en gang.  Skal vi arrangere landstreff på grunn av andre klubber skal ha treff samme helg? Eller skal man utsette/avlyse?

Vel jeg vil si følgende. For dere som husker dårlig må jeg minne om at landstreffet i 2004 hang i en tynntråd pga akkurat det samme, JCS inviterte oss på treff, ryktene om at halve JCN ville reise til Sverige pga deres stor treff. Samme helg var der også et stort offroad arrangement som også ”alle” ville på iflg ryktene. Uansett, treff ble det, og ”alle” de som liksom skulle til Sverige og andre ting kom på vårt treff. Dette var før forumets tid i JCN men jeg som formann den gang hadde en glødene mobil over at vi bare måtte flytte treffet pga ”ingen kom iflg ryktene”  Hvis ikke jeg husker helt feil var der også et stort internasjonalt treff i Frankrike også et år som krasjet med vårt landstreff, da sa også ryktene at ”alle skulle dit” å vi bare ”måtte flytte landstreffet”

Ser også at klagene på mye knott i skogen også er et argument for å utsette. Hmm har dere glemt hvor mye mygg å knott det var på rena? Jeg fant ut at det lå 4 forskjellige mygg å knott middel i salveskene mine til Jeep`n. De var alle kjøpt på rena.

Mener også å huske at på landmøte for noen år siden ble det vedtatt at JCN skulle prøve så langt det var mulig å holde sitt landstreff denne helgen å ikke la seg på virke av at andre klubber hadde arrangement denne helgen. For å få dette til å bli en tradisjon.

Etter en kjapp ringerunde fant jeg ut at 16 eller mer biler kunne tenkt seg på landstreff denne helgen. Å det er garantert flere..  Fikk en pm der personen mente på at 40% av jcn medlemmene ville til Sverige. Så hva var da vitsen med å ha landstreff.  Hva med de resterende 60% ? 

Nå blir jeg sikkert enda mer upopulær, men la oss stikke fingeren i jorda.
Hvor mange av oss reiser på treff for å ikke kjøre offroad? 3% ?

Jeg vet også at det er vanskelig å få folk til å hjelpe med å arrangere treff, men har man tatt på seg et værv der man er arrangør av treff er det dessverre slik at noen ganger har man faktisk ikke lyst til å jobbe masse å få lite igjen, ingen har lyst til å jobbe gratis men gjør det av innsats for klubben å for å glede andre.

Så tenk dere godt om før dere avlyser landstreffet pga andre skal ha treff, med dette bryter dere en tradisjon som har vært der i 9år, å når den er brutt vil det være meget lett at ting sklir ut å ender med at man ikke arrangerer noe landstreff i det hele tatt for ”alle” andre har jo treff samme helg.

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #34 på: Ti.,18,Mars,2008,10,12 »
Hear hear! Godt sagt Kjetil.. Kunne ikke vært mer enig..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #35 på: Ti.,18,Mars,2008,13,17 »
Klubbens historie er viktig å ta vare på, og jeg er enig med deg Kjetil at tradisjoner er viktig!

Men vi må og innse at tidene forandrer seg og sørge for at nye medlemmer føler de er like mye med i klubben selv om de ikke alltid er like informert om klubbens historie og dermed tråkker gamle travere godt på tærne som jeg ser på forumet gang på gang...
Sånn er det bare... ;)

Når vi nå har kommet inn i forumets og internetts verden er det jo utrolig greit å få meningen til medlemmene ved å legge ut treff til diskusjon her, for å få litt tilbakemeldinger fra fjern og nær, selv om jeg ikke er sikker på om treffkomiteen har blitt særlig klokere etter så mange forskjellige innlegg.
Og hvis det viser seg da at noen kommer med gode forslag på ting som kan forandres til klubbens beste og sikre et flott treff, så er jo det kjempe positivt. Gol går jo og inn som en ny god tradisjon og har bra oppslutning på landsbasis.
Og bruke mye tid, krefter og klubbkasse på et treff som blir halvert pga andre ting som skjer på samme tid er jo litt ressurs sløsing etter min mening...

Jeg har selv vært med helt fra begynnelsen og har aldri vært særlig informert om hva som skjedde på østlandet før Bergensgjengen virkelig kom på banen med Tarje i spissen som tok over landstreffet på Rena for å sikre at dette ble arrangert, men det har kanskje med at jeg aldri har vært endel av offroadmiljøet i JCN.
Sitat
Vel jeg vil si følgende. For dere som husker dårlig må jeg minne om at landstreffet i 2004 hang i en tynntråd pga akkurat det samme, JCS inviterte oss på treff, ryktene om at halve JCN ville reise til Sverige pga deres stor treff. Samme helg var der også et stort offroad arrangement som også ”alle” ville på iflg ryktene. Uansett, treff ble det, og ”alle” de som liksom skulle til Sverige og andre ting kom på vårt treff.
Det var vel dette året vi uvitende fra vestlandet fyllte opp østre æra det da ;D

Sitat
Hvor mange av oss reiser på treff for å ikke kjøre offroad? 3% ?
Regner med at det er jeg som utgjør de 3 ;D, offroad er dritgøy, men jeg ville valgt andre treff fordi merket JEEP er min lidenskap og fordi jeg ikke vet en pøkk om hva som befinner seg under panseret og er avhengig av å kjøre Jeepen hjem igjen og ellers hver dag i livet mitt!

Det er synd det blir fokusert så mye på offroad i JCN, det har naturligvis med at det er de mest aktive som er mest interessert i det, og det respekterer jeg fullt ut. Men er og enig med Even om at vi ikke må glemme at JCN er en merkeklubb først og fremst, og at det finnes en offroadklubb lokalt de fleste steder som kan oppfylle den andre biten.

Det er jo morsomt at vestlandets mest populære treff pleier være kjøretreff og vårmønstringen. Da stiller de aller fleste her opp bare for å skravle å vise frem gliset sitt som vi kan best ;D

Har brukt mye tid opp gjennom årene til å overtale folk til å være med på våre landstreff som ikke føler de har noe der å gjøre med en standard Jeep, det er synd, men sånn har det blitt! Skulle ønske folk som er opptatt av merket Jeep og ikke bare offroad  kom litt mer på banen og (som fighter......ja!) ;), men mistenker at jeg kommer til å forbli en ensom sta kjerringa mot strømmen i enda 10 år til... ;)






« Siste redigering: Ti.,18,Mars,2008,15,30 av Kate YJ »
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget CJ-5 Pekka

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #36 på: Ti.,18,Mars,2008,18,39 »
Her er litt JCN landstreff historie. JCN har hittil hatt 7 stk landstreff fra 2001 til 2007. Respektive formann har vært primus, men mange andre har også bidratt til å gjennomføre landstreffene. Even 2001, 2002, 2003. Kjetil 2004. Tarje 2005, 2006. Treffkomiteen 2007.  :)

En kommentar til:
JCS Jeep Jamboree, den 13. til den 15. juni på Gelleråsen motorbane i Karlskoga, er ikke samme treff som Euro Camp Jeep som noen skrev i et innlegg.
I år er det Tyskland som har vertskapet for Euro Camp Jeep. Stedet er Mecklenburg, ca 7 mil sør om Rostok i nord Tyskland. Dato er den 2. til den 5. juli. Bil med två deltagare: 350 Euro.Lunch middag och alla aktiviteter ingår.  8)
     
 
Pekka Lord medlem nr 66
Vestby
CJ-5 Universal -66
Willys MB -43
Gracefully is better than polishing
Shine, can never replace attitude

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #37 på: Ti.,18,Mars,2008,19,34 »
De første årene kjørte vi jo 2 treff om året JCN Jamboree og Høsttreffet på Rena.
Begge var å regne som Landstreff spør du meg.

Svenskene har laget et skikkelig opplegg i år så om vi skal gjeste dem må det bli i år.

Uansett hva dere diskuterer JCN er en merkeklubb ikke en offroadklubb.
Det står svart på hvitt i statuttene.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

renegade

  • Gjest
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #38 på: Ti.,18,Mars,2008,20,16 »
Uansett hva dere diskuterer JCN er en merkeklubb ikke en offroadklubb.

Ihvertfall var det det Even & jeg la til grunn tilbake i pre-historisk tid.

Men (og det er minst et men):

Vi sa samtidig at de som var villig til å yte noe, de skulle få noe tilbake.

Siden det ser ut for meg som om det er de offroad interesserte som har vist størst vilje til å få til ting, ja så er det også disse som har fått mest fokus.

Til dere andre: Beklager, men det er slik det var tenkt og det er slik det har og skal fungere.
Jeg tror ikke en skal forvente at de som liker seg uti ei myr synes det er like stas med kjøring på asfalt.  Og omvendt.

Merk:  Jeg sier ikke at det ene er mer riktig enn det andre, bare at det er forskjellige interesser og det skal vi alle ha respekt for.

Et eksempel på hva jeg tenker på:

La oss si at treffkomiteen diskuterer plassering av landstreffet, de som da ikke er interessert i å stå i ei myr i 5 timer, ta kontakt med treffkomiteen, kom med forslag til alternative aktiviteter, vurder andre plasseringer av treffet hvor det finnes interessante aktiviteter også for de som liker seg best på vei.  Ta initiativ og arranger aktiviteter som passer din smak.

Jeg tror faktisk treffkomiteen kommer til å ta imot dette med åpne armer.

Eks:
Finnes det grusveier i området som kan benyttes til kjøreturer ?
Finnes det severdigheter som kan besøkes ?
Finnes det muligens andre ting som kan tiltrekke seg de som ikke liker lukta av brent myr ?

Jeg ser faktisk ikke noe galt i at noen drar på grusveitur til noen interessante steder, mens andre sitter fast i ei myr.

Det jeg derimot er *HELT* bestemt på, er at vi bør samle oss når kveldingen nærmer seg og vi kan være sosiale sammen.
Det er nemlig den bærebjelken jeg mener skal ligge i bunnen av alt vi foretar oss, det sosiale aspektet.

På tide å trekke seg tilbake til hulen igjen...


Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #39 på: Ti.,18,Mars,2008,21,25 »
La oss si at treffkomiteen diskuterer plassering av landstreffet, de som da ikke er interessert i å stå i ei myr i 5 timer, ta kontakt med treffkomiteen, kom med forslag til alternative aktiviteter, vurder andre plasseringer av treffet hvor det finnes interessante aktiviteter også for de som liker seg best på vei.  Ta initiativ og arranger aktiviteter som passer din smak.

Jeg tror faktisk treffkomiteen kommer til å ta imot dette med åpne armer.

Akkurat på dette punktet er jeg totalt uenig med deg, og jeg mener 100% at statuttene sier det samme. Treffkomiten er satt ned av JeepClubNorway, siden JCN er en merkeklubb, må også treffkomiteen prøve å legge opp treffene slik at det blir noe for en hver smak. Ikke bare la treffkomiteen lage ett hard-core offroad treff, bare fordi Stein og Steffen har sinnsykt svære og dugelige biler.
Man kan ikke la styret og treffkomiteen til klubben kun arrangere for den ene kategorien av medlemmer, og la medlemmene i den andre kategorien få ansvaret for å bidra med alt selv. Den holder ikke.
gjør vi dette så er klubben på vei til å bli en rein offroad klubb, og vi bør da endre statuttene.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

renegade

  • Gjest
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #40 på: Ti.,18,Mars,2008,22,07 »
La oss si at treffkomiteen diskuterer plassering av landstreffet, de som da ikke er interessert i å stå i ei myr i 5 timer, ta kontakt med treffkomiteen, kom med forslag til alternative aktiviteter, vurder andre plasseringer av treffet hvor det finnes interessante aktiviteter også for de som liker seg best på vei.  Ta initiativ og arranger aktiviteter som passer din smak.

Jeg tror faktisk treffkomiteen kommer til å ta imot dette med åpne armer.

Akkurat på dette punktet er jeg totalt uenig med deg, og jeg mener 100% at statuttene sier det samme. Treffkomiten er satt ned av JeepClubNorway, siden JCN er en merkeklubb, må også treffkomiteen prøve å legge opp treffene slik at det blir noe for en hver smak. Ikke bare la treffkomiteen lage ett hard-core offroad treff, bare fordi Stein og Steffen har sinnsykt svære og dugelige biler.
Man kan ikke la styret og treffkomiteen til klubben kun arrangere for den ene kategorien av medlemmer, og la medlemmene i den andre kategorien få ansvaret for å bidra med alt selv. Den holder ikke.
gjør vi dette så er klubben på vei til å bli en rein offroad klubb, og vi bør da endre statuttene.

Og det er her du kanskje ikke ser poenget mitt:

Hvem skal fremme forslag om andre aktiviteter ?

De som kun har interesse for gjørmekjøring og ikke aner hva andre vil ha av aktiviteter ?
Eller de som faktisk har interesse for andre aktiviteter og sitter på ideene ?

Det er dette som er kjernen i de tankene som Even og jeg la til grunn: Vil en ha aktiviteter, så må en faktisk gjøre en innsats for
å få det til.  Ikke forvent at "Noen Andre" skal ane hvilke aktiviteter *du* vil ha, det må komme innspill.
Nå er vel ikke dette noe spes. for vår klubb, det er vel et generelt trekk i alle klubber og foreninger såvidt jeg forstår.


Jeg sa vel ikke at treffkomiteen skulle arrangere etter eget hode, jeg sa vel at treffkomiteen skal arrangere det medlemmene vil ha ?

MEN DA må de ha input fra medlemmene på hva som skal arrangeres.  Og det aller beste er at de som sitter på andre gode ideer bidrar i treffkomiteen og sørger for at aktivitetene blir gjennomført.

Jeg tror vi skal være så realistiske at en som brenner for gjørmebryting mest sannsynlig ikke har samme entusiasme for å arrangere asfaltkjøring.  Det er her jeg sier at de som vil det, de må komme ut av skapet, ta ansvar og sørge for at ting skjer.

OG: i mine øyne, så er begge aktivitetene like bra for klubben, de viser bare mangfoldet vi tross alt har.

Så jeg står fortsatt på følgende: Vil en ha en aktivitet, så må en faktisk gjøre en innsats for å få det til.


Mitt idelle treffsted er kanskje noe ala:

Kjørefelt med alt fra grusveier, via skogsstier og enklere skogsterreng til "vannlinja-er-garantert-over-panseret".
Videre et passende sandtak hvor en kan kjøre uten å ødlegge noe annet en stoltheten.
Og til sist et omland som inneholder andre typer severdigheter / turmuligheter / aktiviteter som kan fange interesse.

Hmmm, 3 ting på en gang ?

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #41 på: Ti.,18,Mars,2008,22,40 »
For å illustrere det Per er inne på her:

Jeg mener det er viktig å fokusere på Jeephistorien.
Da er det 2 måter jeg kan få til det på i JCN.
Syte og klage eller gjøre noe selv.
Som noen kanskje la merke til arrangerte jeg i høst et treff kun for veterane jeeper.

Helt enig i at aktivitetene trekker i retningen til de som bidrar og det er helt naturlig.
Men akkurat landstreffet som er klubbens viktigste arrangement må gjennomføres med det sosiale og Jeep som hovedelementer og da får heller offroadbiten få mer fokus i en annen sammenheng. Hvis ikke er vi ute å kjøre i forhold til paragrafene våre.

Jeg gjentar det jeg har skrevet tidligere: Ja takk til alt vi kan få til.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #42 på: Ti.,18,Mars,2008,23,25 »
Som en positiv ting utfra denne diskusjonen, har sørlendingene blitt trigget så pass at vi kommer til å arrangere et treff nede på palmekysten, hvor vi som liker å bruke bilene våres til det vi har bygd dem til, kjøre offroad. Som kun merket Jeep vil kunne delta.

Even arrangerte veteran treff i fjor høst med stor suksess, vi arrangerer noe vi kommer til å kalle

Jeepchallenge. Som vi håper vil trigge de som liker å utfordre seg selv og sine kjøreferdigheter.

Dette vil gå ut på å få bilen fram til 6 poster, på 24 timer med 8 timers hvile. Halvparten av postene vil ligge langs landeveien, resten vil ligge i kjørefelt rundt om i aust agder distriktet. Mere info om dette ligger på sørlandet sin lokal avdeling.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #43 på: On.,19,Mars,2008,07,57 »
Og dette høres jo helt knall ut Kjetil!!!  Sinnsykt bra forslag, og ett kjempetøft opplegg!! ;D
Helt klart at mange, inklusive meg selv kommer til å sterkt vurdere dette.
Men så er også dette noe lokal lagene står for og det syns jeg er kjempetopp. Kunne ikke vært bedre. Dessuten er jo dette en type arrangement som ikke har vært prøvd så mye innenfor vår krets.
Men det jeg mener er at det er forksjell på når JCN sentralt arrangerer landstreff og når lokallagene arrangerer og innbyr til deltakelse.

Og til PerJ, i fjor før Evjetreffet, så hadde jeg og Stein en del diskusjoner rundt dette med å inkludere ALLE. Selv om jeg ikke er gateracer, så diskuterte vi en del for å få til aktiviteter som ALLE kunne delta på. Og det var jo faktisk lagt opp til en del turer man kunne melde seg på hvis man var interessert.
Og kjøretreningen i fjor var jo også genial.
Ser også at den svenske klubben har offroad-taxi. Hvor folk som har lite folk i bilen, kan sette seg opp og være tilgjengelig, slik at de som ikke vil dra bilen uti myra, kan få sitte på med andre. Dette syns jeg var ett greit tilbud, som vi også kanskje burde vurdere å ha med neste gang.
Jeg tok selv en egen runde i fjor med en person som kom med en original XJ slik at han skulle få smake litt på moroa. (Godt at den opprinnelige co-piloten min ville stå av en liten stund).

Noen nevnte dette med pause ett år og at resten av treffene dabbet naturlig av som en følge av dette.
Jeg tror, og har såpass tillitt til Stein, Steffen og resten av arrangement komiteen. Og er overbevist over at demmes stå-på-vilje sammen med at vi har jubileum neste år, er med på at vi får ett hei-dundranes landstreff, uavhengig om vi arrangerer i år eller ikke.
« Siste redigering: On.,19,Mars,2008,08,04 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #44 på: On.,19,Mars,2008,11,49 »
Offroad-taxi er et generøst tilbud og bør kanskje finne sin organiserte form på alle (offroad) JCN-sammenhenger. Bl.a. vet jeg at personer med original XJ blir veldig glad for det.

Jeep Challenge Palm Coast Edition høres fint ut. Bare ikke i juni. Siden jeg er booket i opptil flere 70-års lag de hittil vesentlige helgene i juni har jeg holdt meg rolig så langt. Når jeg først sier noe får jeg legge til at jeg er enig i mange av de sterke argumentene ovenfor. Som Kjetil og Per sier; JCN-historikken tilsier at vi må være oss selv nærmest i forhold til planlegging av egne treff og være lojale i forhold til en JCN arrangementskalender. Forespørselen om flytting av det årvisse landstreff i juni som en høflig gest til JCS er grei nok. Siden jeg ikke kan den helgen er jeg innhabil, men ville i tilfelle absolutt foretrekke et evt sammenfallende JCN landstreff fremfor JCS 10-års jubilé. Allikevel tror jeg at det rundt leirbålet i et evt. sammenfallende norsk treff ville undres over hvordan det kanskje hadde vært å besøke JCS sin feiring istedet. Jeg har forøvrig ingen ting i mot at vi er fleksible i forhold til en gangs flytting av landstreff siden JCS har vært gale nok til å legge sitt 10-års jubilé i JCNs tradisjonelle helg.

Tilbake til Kjetils innspill med Jeep Challenge Palm Coast Edition og Per sitt innlegg om bl.a. asfaltøvelser er det jo suverent at både offroad- og onroad øvelser kombineres i et merketreff. Kanskje på en slik måte at alle kan "vinne" sammenlagt uansett utførelse og utstyrt bil, evt. at det kan "vinnes" i separate grener. Kfr. golfsportens handicap-system. Det er ikke til å unngå at noe av det som trekker er premiering for vel gjennomførte øvelser og det er mer enn urettferdig at det i tilfelle kun premieres for offroad-øvelser når det er et merkeklubb-treff. Er det et treffets statutter klart og tydelig et offroad-merkeklubb-treff er selvfølgelig grunnlaget for treffet åpenbart, på samme måte som begrensningen for veterantreffet i høst var at Jeep'ens alder minst var 30 år.

Når det gjelder innsats som nevnt høyere opp i tråden vil jeg legge til at vi har forsøkt et par ganger siden i høst i Buskerud/Vestfold-sammenheng med kaffetreff og uforpliktende besøk i Svarstad etterpå. Dette skulle forsåvidt dekke både offroad- og onroad-øvelser. Første gangen ble vi 5 biler og alle som ikke skulle på tur i sandtaket var uti etterhvert allikevel. Andre gangen var det bare meg selv som kunne. Jeg gir meg ikke med det, men responsen er desverre relativt laber. Jeg har en mistanke om at de fleste med orignal bil nok bare er interessert i JCN som en "mekkeressurs" og ikke for samvær, kameratskap og leirbål. De med modifisert bil ser det ut til å kreve tøffere utfordringer enn asfalt, kaffe og sandtak for å få ut av garasjen.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741